Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1994 r.
Jasło
1590 cm3
105 KM
145 Nm
8.00 s
Na pierwszy rzut oka to kolejny czerwony hatch-back ale to wrażenie jest złudne, o wyrazistym charakterze tej subtelnej Japonki mogą świadczyć dyskretne oznaczenia, zderzaki z dokładkami oraz lotka na tylnej klapie, te detale subtelnie podkreślają jej gorący Temperament.
Info:
Daihatsu Charade G201 GTI 1,6 16V
Pojemność: 1590 ccm
16 zaworów
Moc KM\Nm: 105KM\136Nm
Wyposażenie:
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Wspomaganie kierownicy
Immobilizer
Centralny zamek
Auto-Alarm
4xTarcze
Pakiet ospojlerowania Seryjny GTI:
Dokładki zderzaków + Lotka
Daihatsu Charade w tej wersji nie potrzebuje tuningu by zawstydzić nie jednego na drodze... Charade posiada idealna równowagę, każda ingerencja w wygląd, burzyła by doskonała linie....
Autko posiada 2,5" wydech zakończony Tłumikiem MUGEN
Hm chciałbym doprowadzić do wstawienia soft Turbo i uzyskania 100KM z litra czyli docelowo 160KM.
Dobrze znane serce z o wiele większego brata Daihatsu Applause 1,6 a dokładnie 1590 ccm SOHC 16V, generujący w europie moc 105 KM i 136 Nm, ten sam silnik na rynku azjatyckim osiąga seryjnie moc 124 KM, dla maniaków nie szukających pół-środków i znających sie troszkę na rzeczy ten silnik jest idealna baza do turbo, znane są modele osiągające moc 280 KM,
Ergonomia stoi na wysokim poziomie, wszystko dostępne dla kierowcy bez odrywania oczu od drogi, intuicyjność wykonywanych czynności, siedzenia kubełkowe z genialnym trzymaniem bocznym, idealne do pokonywania szybkich i ciasnych zakrętów, twardość foteli sprawia ze można w nich przemierzać setki kilometrów, Miejsce dla kierowcy i pasażera ponad przeciętne,
Autko genialnie zestrojone, twarde i sztywne, kocha prędkość a jeszcze bardziej ciasne szybkie jedne po drugim następujące po sobie zakręty, nie występują tu przechyły autko wchodzi jak i wychodzi z zakrętu pewnie nie ma mowy o kołysaniu, całości dopełnia dobra guma na feldze, a dokładnie TOYO PROXES CF1...
Standard - Nie jestem audiofilem - W zupełności wystarczają mi 4 x głośniki by DAIHATSU, w planach chce zapodać jednostkę główna PIONEER oraz zmienić standardowe głośniczki na PIONEER'a
- Head Unit już jest - PIONEER DEH-2000MP - aktualny model na 2008r.
- Co do głośników muszę poczekać na dowiezienie w kolorze szarym/srebrnym/stalowym
Hm przygoda zaczyna sie już po zasiadnięciu za kołem kierownicy głęboko w fotelu, na kolejne doznania nie czeka się zbyt długo, przekręcenie kluczyka i rozlega sie miły i długo oczekiwany dźwięk mruczącego silnika...Bezcenne...za resztę zapłacisz karta MC :)
W perspektywach:
Malowanie pokrywy zaworów...
Head unit - PIONEER - JUŻ JEST
Aluxy - A dokładnie 14" MOMO GT2 / TOORA również 14"
Tarcze & Klocki - EBC green stuff
Hm jedynym minusem jaki od paru lat posiadania Daihatsu znalazłem to dostępność do części, a raczej trudności w zdobywaniu ich....!
Ale ta mała bolączka jest wynagradzana cudowna i narowista jazda...Genialnym przyśpieszeniem i trzymaniem sie drogi.
Hm mało które samochody są wstanie dotrzymać kroku tej jednostce, z pod świateł wystrzeliwuje jak pocisk, i nie tracąc animuszu przyspiesza nie ociągając sie, wskazówka szybko wskakuje na REDLINE....
T. Yaris 1,0
T. Yaris 1,3
S.Swift 1,3
C.Xsara 1,9 HDI
VW GOLF IV 1,6 - pod górę - szerokie 2 pasy....
Marze o tym by doprowadzić moja Charade do 280KM...:)
Ale marzeniem które pragnąłbym wprowadzić w życie to SoftTurbo i moc rzędu shamowanych 160KM
DAIHATSU YRV 1,3 TURBO - 130KM