Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2001 r.
Warszawa
1400 cm3
75 KM
195 Nm
12.00 s
kupiony od 1 wlasciciela w grudniu 2005. W ciagu 4 lat przejechal 24 tys. km i wygladal jak nowy. Ja w ciagu 10 miesiecy podwoiłem ten przebieg.
pełny opis w teście własnego autorstwa pod adresem: http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=43
1.4 TDI, mimo 75 KM bardzo dynamiczny z uwagi na lekkie nadwozie. Zachwyca szczegolnie elastycznosc silnika. Pewne braki czuc do 2 tys. obr./min, mam nadzieje ze chiptuning to nieco poprawi. Super ekonomiczny jesli chodzi o spalanie. W miescie ponizej 6 l., srednio od 3.7 przy jezdzie do 90-100 km/h, do 6,1 jesli pedzi 160-170 km/h. Srednio zawsze mieszcze się w granicach 4,4 do 5,0 l. Klekot slychac tylko rano, wszystko dzieki termoizolacyjnym szybom i wspanialemu wygluszeniu.
rewelacyjne materialy wykonczeniowe, klasy Audi A6, takiego wykonczenia w tej klasie nie ma co szukac gdzie indziej, kompletne wyposażenie, w tym rozbudowana elektronika trakcyjna w postaci: ABS z EBV, EDS, ASR, ESP. Poza tym klimatronic czy webasto.
zbyt twarde jak na polskie warunki, mogłoby byc bardziej komfortowe, oczywiscie na równej drodze auto sunie jak po szynach, rewelacyjna trakcja na sliskiej nawierzchni. Zbyt niskie zawieszenie powoduje, ze trzeba b. uwazac przejezdzajac przez polskie osiedlowe "garby". Tak nisko nie bylo nawet w Celice GT, ktora uzytkowalem kilka lat temu.
szkoda gadać, standard to radiomagnetofon chorus na kasety + 4 głosniki. I to wszystko w aucie za 93 tys. zł w 2001 r. W opcji był system bose z porządnym CD i 8 glosnikami + subwoower. Zaluje ze tego nie mam.
powrot w tym roku z Dalmacji bez noclegu, przystanki na tankowanie i rozprostowanie nóg. Dystans 1620 km, czas: 17,5 h, srednie spalanie 5,4, ale wiekszosc trasy to autostrady i 160 km/h. Zero problemów podaczas 2 tygodni upałów rzędu 42 stop. w cieniu.
niebawem mały chiptuning i podniesienie mocy do rozsądnych 100 KM i 250 Nm
PLUSY- 1 miesjce w najnowszym rankingu awaryjnosci DEKRY dla aut 5-letnich, dla 3-latków miejsce w pierwszej trójce zarówno ADAC jak i DEKRY, jednym słowem ponadrzeciętna bezawaryność. Poza tym tani w utrzymaniu, części eksploatacyjne to głownie golf IV, Fabia, Octavia i Leon, powszechnie dostepne i niedrogie. Zero zainteresowania wśród zlodziei...i oby tak zostało
WADY: zbyt niskie zawieszenie, brak wycieraczki tylnej szyby, wysokie koszty ubezpieczenia
Największy jednak minus, to plus auta, czyli zastosowanie aluminium tak podniosło koszty tego malego przecież autra, ze mimo wielu zalet i doskonalej jakości auto przegrało na starcie ceną: benzyna kosztowala blisko 70 tys. zł, a opisywany diesel 93 tys. zł i nie jest to full wypas....
A6 allroad 3.0 TDI lub Volvo XC 90