facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Seat Leon 2010r

Oglądano już 10563 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Seat Leon »
  • Rocznik

    2010 r.

  • Właściciel

    Bartek1987

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Wielgie/ Bydgoszcz

  • Pojemność

    1896 cm3

  • Moc

    131 KM

  • Max. moment obrotowy

    250 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    9.20 s

  • Opis

    Moje główne auto użytkowane w trasie.

    Po krótkiej przygodzie z technologią francuską powróciłem do wytrzymałych seatów.Bardzo lubię tą markę, a to za sprawą mojego pierwszego w karierze auta czyli Toledo II, które przez wiele lat służyło mi perfekcyjnie. Czasami żartowałem nawet, że mogłoby dla przyzwoitości chociaż raz odmówić posłuszeństwa jednak przez 10 lat nigdy to tego nie doszło.

    WYPOSAŻENIE (standard, ale praktycznie nic do szczęścia nie brakuje):
    Wersja REFERENCE
    - klimatyzacja półautomatyczna czyli climatic
    - ABS, TCS, EBV i MSR
    - 6 poduszek powietrznych
    - Radio CD/MP3 6 głośników
    - Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego
    - Zamek centralny sterowany pilotem w kluczyku
    - Elektryczne szyby przód
    - Elektrycznie ustawiane lusterka
    - Składany kluczyk z trzema przyciskami funkcyjnymi
    - Komputer pokładowy
    - Regulacja wysokości fotela kierowcy
    - Regulacja lędźwiowa fotela kierowcy i pasażera
    - Regulacja głębokości i wysokości kierownicy
    - Klamki zewnętrzne i obudowa lusterek w kolorze nadwozia
    - Przyciemniane szyby tylne i boczne w 35%
    - Składana i dzielona tylna kanapa
    - Uchwyty na kubek w centralnej konsoli
    - Regulacja wysokości i pochylenia przednich zagłówków
    - Oświetlenie wnętrza z wyłącznikiem czasowym
    - Obrotomierz
    - Immobiliser
    - Zegar cyfrowy
    - Szyby atermiczne

    Dodatki:
    - pakiet chrom ( lusterka, końcówka wydechu, nakładki na progi oraz na klamki, chromowane obramowanie zegarów oraz nawiewów ,srebrne listwy na uchwycie na zewnętrznej stronie drzwi oraz obramowanie głośników , listwa na klapie bagażnika ). Bardzo polecam te dodatki, a zwłaszcza końcówkę rury wydechowej oraz wstawki montowane w kokpicie. Dzięki nim smutna wersja Reference nabiera smaku.
    - podłokietnik akcesoryjny
    - Halogeny przód (standardowo nie posiadał, wg serwisu montaż wart tysiące złotych, dla fachowca kilka godzin roboty. Czyli standardowo na ASO nie ma co liczyć)
    - blokada skrzyni biegów
    - czujniki parkowania tył Valeo

    Dziś 05.01.2017 mamy praktycznie sześć i pół roku od zakupu auta (9.09.2010) i ponad 107 tyś km przebiegu. Co mogę powiedzieć, o aucie po taki okresie użytkowania ? Czy nadal dokonałbym tego samego wyboru ?
    Auto na pewno starzej się godnie. Materiały wyglądają tak jak w momencie zakupu. Na lakierze nie występują zadrapania ( jedynie typowe od mycia) a sama barwa nie wypłowiała, co za pewne zasługą markowego wosku, jaki stosuję minimum dwa razy do roku. Oczywiście o rdzy nie ma mowy. Co do wnętrza sprawa wygląda bardzo podobnie, jedynie kierownica zaczyna się wycierać oraz "skórka" mieszka zmiany biegów posiada lekkie pęknięcie poza tym trudno dopatrzeć się śladów zuzycia. Dwa lata temu przednie siedzenia przeszły pranie, pozostałe materiały pozostają czyste.
    Jak wygląda bezawaryjność seata leona II generacji z silnikiem 1.9 Tdi ? Odpowiedz: auto jest bezawaryjne. Jedynymi elementami jakie zostały w aucie wymienione to typowe elementy związane z eksploatacją takie jak świece żarowe przy około 80 tyś km oraz klocki, tarcze, rozrząd wraz z pompą wody przy przebiegu 90 tyś km. Jedynymi nie planowanymi usterkami w aucie było uszkodzone łożysko tylnej piasty, uszkodzony głośnik w tylnych drzwiach ( okazało się, że oba głośniki oryginalne niskotonowe do seata kosztują jedynie około 100zł ) oraz jeszcze na gwarancji został mi wymieniony jakiś zawór "jęczący" sekundę po zgaszeniu silnika. Serwis nawet zbytnio nie tłumaczył mi co to było, tylko przy okazji zmiany oleju wymienił na inny. Co do samego silnika mogę go polecić zwłaszcza po chip ie jaki dokonałem kiedy auto miało dwa lata przy przebiegu 47 tyś km. Teraz osiągami śmiało można konkurować z teoretycznie szybszymi samochodami, przy spalaniu w granicy 6 litrów/ 100 km. Cały czas nie zmieniło się perfekcyjne prowadzenie oraz z precyzji zmiany biegów, która robi wrażenie nawet dziś.

    Co bym w aucie zmienił ? Wydaje mi się, że twardość zawieszenia jest zbyt duża. Zgoda na równej jak stół drodze jest ok, ale jeśli jedziemy po dziurach...trochę nas wytrzęsie, nie zależnie czy mamy koła 15 czy 16 calowe. Kolejne co trochę denerwuje to hałas. Niestety standardy kultury pracy diesela zmieniają się coraz bardziej i to co było ok kilka lat temu dziś trochę zaczyna odstawać. Silnik kiedy jest nie rozgrzany trochę "klekocze" zwłaszcza podczas jazdy w ruchu miejskich, kiedy się rozgrzeje jest dużo lepiej ale do ideału trochę brakuje. Kolejny hałas jaki możemy usłyszeć to od 140-150 km/h w górę szum powietrza na wysokości uszczelki drzwi. Ostatnią rzeczą jaką bym w tym aucie zmienił to skrzynię biegów z 5 cio stopniowej na 6 cio stopniową. Ten lekki dyskomfort zaczął być dostrzegany dopiero po chip ie silnika, kiedy to przy tych osiągach aż się prosi o kolejny bieg. Tylko przez brak 6 tego biegu auto traci parę przy 200km/h, a tak spokojnie rozpędziłoby się do 220 km/h.

    I to ty było na tyle z moich odczuć z użytkowania auta przez pierwsze ponad 6 lat oraz około 100 tyś km. Nie żałuje zakupu, nadal polecam auto mimo, że proste sprawia dużo przyjemności z jazdy.

  • Tuning

    - CHIP TUNING robiony w V-tech Kujawy Super Chip

    -ALUFELGI wybrałem bardzo bezpieczny oraz rozsądny wariant:
    LATO : Anzio ULTRA sterling silver 16x7 5x112 ET 48 plus opony Uniroyal Rain Sport 2 205/55/16.
    ZIMA: Rial Riga 16x7; ET42 205/55/16 Goodyear Ultra Grip 8.

    - pedały i podpórka pod lewą nogę Seat Sport (takie jak w Cupra)

    Car Audio delikatnie poprawione w Max Car Audio Bydgoszcz
    poprzez profesjonalne wyciszenie przednich oraz tylnych drzwi matami bitumicznymi oraz zmiana tylnych głośników z trójdrożnych na średnio-niskotonowe.
    Poza tym seryjne Radio Seata 4x20W RSM CD/MP3 plus wejście aux.
    6 standardowych głośników ( przód : 2 x tweetery , 2 x średnio-niskotonowe ; tył : 2 x średnio-niskotonowe.

    - CB radio: Alan 102 antena ML145 nie używane chyba ze dwa lata

    - W ramach poprawy widoczności
    światła mijania - H7 Osram Night Breaker unlimited ( świetna żarówka !! )
    światła drogowe - H1 Osram Night Breaker Plus
    halogeny przód - HB4 Osram Night Breaker Plus
    światła postojowe - W5W Osram Cool Blue Intense
    Zauważalne lepiej świecą, polecam te żarówki.

  • Silnik

    Nie trzeba nikomu przedstawiać. Stary, sprawdzony, wytrzymały, dynamiczny wręcz legendarny diesel 1.9TDi w odmianie BXE. Był to jeden z ostatnich egzemplarzy na rynku nowych aut w 2010 roku z tym silnikiem. Nie posiada PDF-u ,który sporadycznie był montowany w silnikach 1.9Tdi oraz należy do wyposażenia standardowego motoru 1.6CR TDi. Na pewno wybierając starszy silnik mogę spokojniej spać.

    Osiągi:
    Przed chipem
    (przebieg 11 tys km, opony zimowe 195/65/15, temperatura -5 )
    0-50 km/h 3.5 s
    0-100 km/h 10.5 s
    0-130 km/h 18.5 s
    60-100 km/h (3 bieg) 5.2 s
    80-120 km/h ( 4 bieg) 7.7 s

    Po chipie bez spiny i buksowania kołami
    (Przebieg 47tys km, opony letnie 205/55/16, temperatura +25C)
    0-50 km/h 3.2 s
    0-100 km/h 9.2s
    0-130 km/h 15.0 s
    60-100 km/h (3 bieg) 4.2 s
    80-120 km/h ( 4 bieg) 6,5 s

    Wrażenia z jazdy:
    Autko już na seryjnym oprogramowaniu jeździ sprawnie mimo to apetyt rośnie w miarę jeżdżenia więc wgraliśmy mu nowe delikatnie zmodyfikowane oprogramowanie. Wg fabryki silnik 1.9TDI BXE powinien mieć 105KM i 250Nm mój miał delikatnie więcej bo 111,7KM oraz 268Nm. Teraz po wgraniu programu posiada moc 131,1KM oraz aż 336Nm. Różnicę czuje się od razu. Przebieg momentu obrotowego charakteryzuje się małym wzrostem mocy przy niskich obrotach (dbałość o sprzęgło oraz koło 2 masowe), mocny środek równomiernie spadającym aż do 4 tys obr, gdzie następuje koniec zmian (aby nie przeciążyć silnika np na autostradzie). Po zmianach auto stało się zdecydowanie bardziej spontaniczne oraz zrywne zwłaszcza na 3,4 oraz 5 tym biegu, gdzie można wykorzystać dodatkowe niutonometry. Subiektywnie auto najlepiej przyśpiesza od 2.4 tys kiedy to odczuwamy jakby drugi przypływ mocy (pierwszy jest przy 2 tyś obr) obr/mi do 4 tyś obr/min. W praktyce oznacza to równy ciąg aż do prędkości maksymalnej czyli 200km/h ograniczonej tak na prawdę dość boleśnie poprzez brak 6 tego biegu.
    Na zakończenie dodam tylko, że auto waży jedynie 1290kg. Dzięki temu każdy KM nie ma aż tak dużo pracy, ponieważ ciągnięcia mniej niż 10kg, to musi jechać.

    Spalanie:
    Przed Chipem:

    Średnio: 5.8 l/100km
    Trasa: 4.5-5.5 l/100km
    Miasto: 6.5-7.5 l/100km

    Po Chipie:

    Średio: 6.2 l/100km
    Trasa: 5-6 l/ 100km
    Miasto: 7.5-8,5 l /100km
    Autostrada: 6,5-8,5 l/100km

    Wyciszenie: niestety odstaje od nowoczesnych jednostek common rail zwłaszcza w mieście kiedy silnik nie jest dogrzany. To chyba tak na prawdę jedyna na co dzień denerwująca wada. w trasie jest lepiej jednakże powyżej 140 km/h zaczyna być słyszalny wiatr.

    Skrzynia biegów: Rewelacyjna 5 tka manualna o dość krótkich długościach przełożeń. Bardzo precyzyjnie pracująca, dobrze leżąca w ręce. Od momenty podniesienia mocy brakuje niestety 6 biegu.

  • Wnętrze

    Przestronność: Skrojone akurat jak na moje potrzeby. Dość dużo miejsca na nogi dla pasażerów jadących z tyłu zwłaszcza w porównaniu z leon-em I . Widać tutaj postęp w stosunku do poprzedniej generacji, w której z tyłu było trochę za bardzo przytulnie. W dłuższej trasie nawet i 4 osobą będzie jechać się wygodnie ,chociaż nie sądzę abym w takim składzie podróżował w dalsze trasy . Najczęściej będę nim jeździł sam ,lub z filigranową pasażerką więc na brak miejsca nie będę narzekał . Bagażnik jak na wojaże we dwoje ma wystarczającej objętości (341 l). W razie potrzeby można złożyć oparcia ,w tedy da się zapakować całkiem dużo pakunków.
    Wnętrze: Proste (może trochę aż za proste), estetyczne, w skrócie po niemiecku. Materiały solidne, miejscami miękkie ,dobrze spasowane. Jak znam Seata nawet po latach nie będzie nic skrzypieć. Kolorystyka wnętrza utrzymana jest w ciemnej tonacji, a dodatkowe chromowane elementy oraz pedały ze stali nierdzewnej uszlachetniają całość. Swoją drogą tego typu dodatki przy wyposażeniu reference, które charakteryzuje się smutną kolorystyką bardzo poprawiają ogólną estetykę. Bez nich wnętrze byłoby nudne. Podobają mi się zegary startujące od samego dołu ,oraz duże odstępy pomiędzy wartościami. Daje to nam wrażenie jeszcze większej zrywności. Przy każdym naciśnięciu na gaz wskazówki bardzo szybko pną się ku górze. Mała rzecz a cieszy . Plus za nowoczesne białe podświetlenie.
    Pozycja za kierownicą: Siedzi się nisko, sportowo. Kierownica jak i drążek zmiany biegów wyśmienicie leży w dłoni. Czuje się ten hiszpański temperament,aż chce się szybko jechać. Jeździłem wieloma samochodami klasy kompakt i nie pamiętam aby w żadnym z nich wszytko tak dobrze leżało w dłoni.

  • Zawieszenie

    Bardzo precyzyjne prowadzenie ,każdy nawet najmniejszy ruch kierownicą przenosi się na drogę.Zerowe przechyły wręcz sportowe doznania.Fajnie pracujące wspomaganie.Na parkingu można kręcić kierownicę małym palce. Co do komfortu jeśli na drodze nie ma dziur jest oki, co nie zmienia faktu, że mogłoby być bardziej miękkie. Na szczęście auto odwdzięcza się nam rewelacyjnym prowadzenie i brakiem przechyłów na zakrętach...nad oraz podsterowność jest mu totalnie obca.

  • Car Audio

    - Seryjne Radio Seata 4x20W RSM CD/MP3 plus wejście aux.
    - 6 standardowych głośników ( przód : 2 x tweetery , 2 x średnio-niskotonowe ; tył : 2 x średnio-niskotonowe )
    - profesjonalne wyciszenie przednich oraz tylnych drzwi matami bitumicznymi

    Jak na standardowe nagłośnienie seata oraz profesjonalne wygłuszenie efekt jest fajny ,generalnie nic więcej do normalnego słuchania nie potrzeba.

  • Perspektywy

    Jak na razie jeździć, a później zobaczymy. W przyszłości chciałbym wrócić do bardziej klasycznej, eleganckiej bryły nadwozia czyli sedana np w postaci Hyundaia Elantry lub innego trójbryłowego przedstawiciela tego segmentu.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + Seat
    + Leon II
    + znakomite przyśpieszenie, błyskawiczna reakcja na gaz, niskie spalanie nawet przy szybkiej jeździe w skrócie 1.9TDi
    + SOLIDNOŚĆ jak na razie nic się nie psuje
    + jazda nim sprawia ogromną radochę zwłaszcza jeśli oczekujemy od auta czegoś więcej niż przemieszczania się z punktu A do B.
    + kolor
    + wystarczające standardowe wyposażenie
    + sportowo nacechowany wygląd
    + bardzo pewne prowadzenie przy każdej prędkości. Zero przechyłów oraz nad albo podsterowności.
    + zdecydowanie wystarczająco duże wnętrze jak na moje potrzeby.
    Minusy
    - brak kontrolki świateł mijania. Drobiazg ale czasami przeszkadza
    - brakuje 6 tego biegu
    - trochę za twarde zawieszenie
    - słabe wyciszenie

  • Osiągnięcia

    - po chipie 202 km/h
    - spalanie 4.4l/100km na trasie o długości 450km (jeszcze przed chipem)
    - rekord jazdy ekonomicznej 4.1l/ 100km zima, gołoledź trasa o długości około 120km.

  • Marzę o...

    - marzenie się spełniło. O leonku myślałem już bardzo długo. Miałem kupić rok temu ,kupiłem w tym..warto było poczekać.
    - żeby był równie bezawaryjny jak mój poprzedni Seat czyli Toledo II

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Gilera Eaglet 50
  • BMW 5
  • FSO Polonez Caro
  • WFM M06
  • Simson S51 Enduro
  • Honda VT 500

Co robią kierowcy na PJ