facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

FSO Polonez ATU 1998r

Oglądano już 5301 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o FSO Polonez ATU »
  • Rocznik

    1998 r.

  • Właściciel

    Despero

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Koszalin

  • Pojemność

    1600 cm3

  • Moc

    84 KM

  • Max. moment obrotowy

    130 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    18.00 s

  • Opis

    Wdzięczny Atu Plus zakupiony w sierpniu 2009 roku z miejscowości Dobra Nadzieja. Po zakupie przetestowany w podróży spod Poznania do Koszalina, więc kilkaset km się uzbierało - bez szwanku. Jak dotychczas - po ponad 10 tys. km ani razu mnie nie zawiódł na trasie. Padł tylko rozrusznik. Przebieg 147 tys. km i rośnie. Samochód bez widocznej rdzy, w stanie bardzo dobrym - i tak na dożywocie. Wiedzie spokojne życie często stojąc obok srebrnego Poloneza Caro Plus i zielonego Atu Plus mojego teścia.

  • Silnik

    Seryjna, wdzięczna jednostka OHV 1.6 GSi - na wielopunktowym wtrysku Multec XM. Jak trzeba pojechać szybciej, to spisuje się dzielnie, jednak nie wymagam od niego super osiągów, nie kręci mnie to. Jest w stanie idealnym, nie bierze oleju, cichy i żwawy.

    Instalacja LPG: Sekwencja na bazie sterownika Stag 300 Plus, wtryskiwacze OMVL Dream Fast Reg, reduktor Tomasetto Alasca - śmiga zdrowo i pali w granicach 11l.

  • Wnętrze

    Drobne modyfikacje:
    - sportowe kubełkowe fotele Inter Groclin Standard w żółte pasy
    - kierownica skórzana Nardi Personal Williams 365 mm
    - skórzana gałka oryginał z Poloneza 2000 DOHC
    - boczki czarne skajowe z Caro minusa
    - podłokietniki drzwi z Caro minusa
    - klamki i korbki chrom
    - fabryczny centralny zamek

  • Zawieszenie

    Założone sprężyny z Trucka Diesel 14,7 mm -1 zwój. Wysokość +2cm wyżej niż seryjnie. Myślałem o obcięciu -2 zwoje, ale drogi po których przeważnie jeżdżę chyba na to nie pozwalają. No i w zimie byłoby gorzej... Ostatnio założone nowe amortyzatory przednie Monroe GasMatic i resory trzypiórowe.

    W najbliższym czasie założę:

    - stabilizator na tył z Kombi/Cargo - czeka na założenie razem z łacznikami

  • Car Audio

    Oparte na:
    - radioodtwarzaczu z CD MP3 marki Pioneer model DEH-2820MP 4x50 W
    - głośniki przód - póki co seria, ale już niedługo 165 mm.
    - głośniki tył - w przygotowaniu na tylną półkę 2 głośniki basowe 8-calowe Alphard CW-802CX

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Zima 2009/2010, kiedy ze śniegu utworzyły się tory i zero reakcji samochodu na skręt kierownicą. Ruszanie spod świateł pod kątem 45 stopni do pożądanego kierunku jazdy i jazda w ten sposób przez kilkadziesiąt metrów.

    Nie ma to jak tylny napęd!

  • Perspektywy

    Dożywocie - za żadną cenę nikomu go nie sprzedam.

    Obalić kawał:

    Mówi rdza do rdzy:
    - Poloneza czas zacząć!

  • Plusy i minusy pojazdu

    + przestronność
    + wygoda (fotele Inter Groclin Standard)
    + komfort jazdy
    + cisza podczas jazdy
    + stylistyka
    + dobre, po polskie
    + tanie części
    + łatwość napraw - ze mną serwisu nie zobaczy
    + wiele innych plusów...

  • Osiągnięcia

    Spalił raz poniżej 7l/100km PB98 przy dość żwawej jeździe. Zwykle bierze na trasie ok 7-8l PB95, do 9l LPG, w mieście nieco więcej.

  • Marzę o...

    Utrzymaniu mojego Atu Pluszaka w stanie idealnym, aż do końca... mojego lub jego, przy czym tego drugiego nie przewiduję.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Yamaha Aerox 50
  • Kawasaki KMX 125
  • Yamaha XJ 600
  • BMW 3
  • BMW M3
  • Yamaha Raptor YFM 660

Co robią kierowcy na PJ