Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1998 r.
Koszalin
1600 cm3
84 KM
130 Nm
18.00 s
Wdzięczny Atu Plus zakupiony w sierpniu 2009 roku z miejscowości Dobra Nadzieja. Po zakupie przetestowany w podróży spod Poznania do Koszalina, więc kilkaset km się uzbierało - bez szwanku. Jak dotychczas - po ponad 10 tys. km ani razu mnie nie zawiódł na trasie. Padł tylko rozrusznik. Przebieg 147 tys. km i rośnie. Samochód bez widocznej rdzy, w stanie bardzo dobrym - i tak na dożywocie. Wiedzie spokojne życie często stojąc obok srebrnego Poloneza Caro Plus i zielonego Atu Plus mojego teścia.
Seryjna, wdzięczna jednostka OHV 1.6 GSi - na wielopunktowym wtrysku Multec XM. Jak trzeba pojechać szybciej, to spisuje się dzielnie, jednak nie wymagam od niego super osiągów, nie kręci mnie to. Jest w stanie idealnym, nie bierze oleju, cichy i żwawy.
Instalacja LPG: Sekwencja na bazie sterownika Stag 300 Plus, wtryskiwacze OMVL Dream Fast Reg, reduktor Tomasetto Alasca - śmiga zdrowo i pali w granicach 11l.
Drobne modyfikacje:
- sportowe kubełkowe fotele Inter Groclin Standard w żółte pasy
- kierownica skórzana Nardi Personal Williams 365 mm
- skórzana gałka oryginał z Poloneza 2000 DOHC
- boczki czarne skajowe z Caro minusa
- podłokietniki drzwi z Caro minusa
- klamki i korbki chrom
- fabryczny centralny zamek
Założone sprężyny z Trucka Diesel 14,7 mm -1 zwój. Wysokość +2cm wyżej niż seryjnie. Myślałem o obcięciu -2 zwoje, ale drogi po których przeważnie jeżdżę chyba na to nie pozwalają. No i w zimie byłoby gorzej... Ostatnio założone nowe amortyzatory przednie Monroe GasMatic i resory trzypiórowe.
W najbliższym czasie założę:
- stabilizator na tył z Kombi/Cargo - czeka na założenie razem z łacznikami
Oparte na:
- radioodtwarzaczu z CD MP3 marki Pioneer model DEH-2820MP 4x50 W
- głośniki przód - póki co seria, ale już niedługo 165 mm.
- głośniki tył - w przygotowaniu na tylną półkę 2 głośniki basowe 8-calowe Alphard CW-802CX
Zima 2009/2010, kiedy ze śniegu utworzyły się tory i zero reakcji samochodu na skręt kierownicą. Ruszanie spod świateł pod kątem 45 stopni do pożądanego kierunku jazdy i jazda w ten sposób przez kilkadziesiąt metrów.
Nie ma to jak tylny napęd!
Dożywocie - za żadną cenę nikomu go nie sprzedam.
Obalić kawał:
Mówi rdza do rdzy:
- Poloneza czas zacząć!
+ przestronność
+ wygoda (fotele Inter Groclin Standard)
+ komfort jazdy
+ cisza podczas jazdy
+ stylistyka
+ dobre, po polskie
+ tanie części
+ łatwość napraw - ze mną serwisu nie zobaczy
+ wiele innych plusów...
Spalił raz poniżej 7l/100km PB98 przy dość żwawej jeździe. Zwykle bierze na trasie ok 7-8l PB95, do 9l LPG, w mieście nieco więcej.
Utrzymaniu mojego Atu Pluszaka w stanie idealnym, aż do końca... mojego lub jego, przy czym tego drugiego nie przewiduję.