facebook
System PJ
to 129 375 pojazdów na 669 423 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

FSO Polonez Caro 2001r

Oglądano już 14007 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o FSO Polonez Caro »
  • Rocznik

    2001 r.

  • Właściciel

    Piotrek147

  • Kategoria

    Seryjne

  • Pojemność

    1598 cm3

  • Moc

    84 KM

  • Max. moment obrotowy

    130 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    12.00 s

  • Opis

    DAEWOO-FSO POLONEZ Caro Plus 1.6 GSi

  • Silnik

    1.6 GSi multipoint injection (wielopunktowy wtrysk). Olej MOBIL 1 5W-50

  • Plusy i minusy pojazdu

    +dość duży
    +bezpieczny
    +dogodna pozycja za kierownicą
    +dobre chłodzenie latem (fabryczna klimatyzacja)
    +sterowanie wszystkim pod ręką (czyli ergonomia bez zarzutu)
    +dobra widoczność
    +silnik GSi

  • Osiągnięcia

    Dlaczego o Polonezie mówi się PLUS ?? :
    1. Daewoo-FSO od wiosny 1998r. oferuje Poloneza 1.6 GSI,
    z silnikiem o wielopunktowym wtrysku paliwa. Nowy napęd zapewnia większą moc, lepsze przyspieszenie i mniejsze zużycie paliwa.
    2. Silnik i wtrysk wielopunktowy Delphi...
    ...są mocną stroną najnowszego Poloneza. Wprowadzenie wielopunktowego wtrysku paliwa Multec firmy Delphi ożywiło "mułowaty" silnik, pamiętający jeszcze czasy Fiata 125p. Wzrósł moment obrotowy (130 Nm przy 3.800 obr./min.), moc (84 KM przy 5.000 obr./min.), jak również elastyczność obrotowa (Eo = 1,42). Wtrysk wielopunktowy
    w stosunku do jednopunktowego bardziej precyzyjnie odmierza dawki paliwa - każdemu cylindrowi przyporządkowany jest osobny wtryskiwacz.
    Ponadto zalety wielopunktowego wtrysku paliwa są odczuwalne na stacji benzynowej. Zużycie paliwa jest
    w zasadzie zgodne z danymi podawanymi przez producenta. Podczas tygodniowego testu(ad-moto) średnia spalania wyniosła 8,8 litra benzyny na 100 km (czyli miasto
    i trasa tzw. cykl mieszany). Przy rozsądnym operowaniu pedałem gazu można zmniejszyć zużycie paliwa
    w mieście nawet do 9,2 l/100 km. ( Giełda Samochodowa,
    nr 76/1998 (339)
    z dnia: 10 listopada 1998 roku - TEST )
    3. W silniku 1.6 zmieniono kolektory dolotowy i wylotowy, pompę i filtr paliwa. Nowy jest także pulsator zabezpieczający powstawanie zbytnich różnic
    w ciśnieniu paliwa, pasek rozrządu, filtr powietrza
    z tłumikiem szmerów ssania, przepustnica powietrza (ogrzewana płynem chłodzącym). Zastosowano nową, odlewaną komorę spalania, nowoczesny moduł kontroli silnika (ECM) oraz elementy kontroli pracy silnika (czujniki), jak
    i elementy wykonawcze poleceń ECM, pochodzące z rozwiązań General Motors. Wał korbowy wykonano
    z bardziej wytrzymałego materiału, z uwagi na zwiększoną moc. W aucie pojawił się też immobiliser.
    4. Wspomaganie układu kierowniczego, ulepszone hamulce
    Zawsze narzekano na ciężko pracujący układ kierowniczy. Tym razem, seryjne (hydrauliczne) wspomaganie firmy Bosch, choć bez tzw. progresji, jest całkiem dobre. Manewrowanie na parkingu (stosunkowo mały promień skrętu), ciągle archaicznym kołem kierownicy, nie sprawia problemu damskim dłoniom.Poprawnie działające hamulce Lucasa (przód tarczowe, tył bębnowe) i dobre opony Dębica zapewniają poprawne zachowanie auta w ekstremalnych sytuacjach. Sporadycznie, ale jednak, występował
    w Polonezie nierównomierny podział siły hamowania na koła tylne. W modelach'98 i najnowszym 1.6 GSi uporano się
    z tą niedogodnością.
    5. Bezpieczeństwo
    Polonez dysponuje mocnym atutem jeżeli rozpatrujemy bezpieczeństwo bierne, szczególnie podczas zderzeń czołowych. Praktycznie we wszystkich crash-testach auto otrzymało bardzo wysokie noty. Dzięki temu Poloneza zaopatrzono
    w odpowiednie certyfikaty umożliwiające eksport do krajów Unii Europejskiej.
    6. Znacznie poprawiono zabezpieczenia antykorozyjne najnowszego modelu
    7. Nowy wystrój wnętrza, klamki przejęte od Daewoo, dobre materiały, ciekawa deska rozdzielcza, ergonomiczne fotele
    i całkiem dobra jakość wykończenia mile zaskakują. Istnieje także możliwość zamontowania klimatyzacji (dopłata 4500 zł-dane z roku 98), centralnego zamka, elektrycznie podnoszonych szyb i elektrycznie ustawianych lusterek, elektrycznie podgrzewanych siedzeń.
    8. Wykończenie deski rozdzielczej miękkim materiałem (kierownica też jest miękka)
    9. W miarę dobre wygłuszenie pracy silnika.
    10. W końcu jest to spore auto,
    w miarę komfortowe. Napęd nie powoduje już takich, jak stary silnik, frustracji u kierowcy
    11. Kontrolka przepalenia żarówki zewnętrznej
    12. Elektroniczny ogranicznik obrotów przy 5600 obr/min tzw. odcięcie a wygląda to m.in. tak LINK:http://pl.youtube.com/watch?v=R75f_BOC0rU
    13. Całkiem zmieniona głowica, która powoduje m.in. iż silnik nie ,,bierze\'\' oleju. Nie pasuje ona do silnika GLi
    14. Nowe lakierowane w kolorze nadwozia: zderzaki, listwy boczne, spojler, klamki
    15. Blenda odblaskowa
    16. Nowy wlot powietrza, a także nowa listwa przechodząca pod grilem, jak kto woli (nosek,drabinka)
    17. Podczas gdy na dworze robi się zimno, w aucie po uruchomieniu silnika lub zapłonu samoczynnie włącza się ogrzewanie tylnej szyby.
    18. Automatyczne ssanie, nie tak jak w caro na wysunięcie
    19. "W Polonezie po przejęciu żerańskiej fabryki przez Koreańczyków uczyniono bardzo wiele. Całkowicie zmieniono deskę rozdzielczą, boczki drzwi, fotele zyskały nowe materiały (welur). Nikt już nie włącza tylnych świateł przeciwmgielnych podczas ,,odpalania" z powodu niefortunnie umieszczonego włącznika przy stacyjce, wszystko jest przejrzyste i funkcjonalnie umieszczone. Pod względem użytych do produkcji materiałów Polonez mógłby konkurować ze znacznie droższymi autami
    "(numer 3 (308) z dn. 28 lutego 2001 AutoŚWIAT)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Opel Tigra
  • Yamaha AEROX
  • Audi 100
  • Mitsubishi Eclipse
  • BMW 5
  • Volkswagen Passat

Co robią kierowcy na PJ