facebook
System PJ
to 129 374 pojazdów na 669 417 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Inne Ciężarowy 2001r

Oglądano już 3482 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Inne Ciężarowy »
  • Rocznik

    2001 r.

  • Właściciel

    GuzikTcz

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Tczew

  • Pojemność

    11700 cm3

  • Moc

    420 KM

  • Max. moment obrotowy

    2000 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Pojazdy Serii 4 pojawiły się na europejskich drogach pod koniec 1995 roku, zastępując cenione przez przewoźników, produkowane od 1989 roku Scanie Serii 3.

    Nowy model był droższy w zakupie, ale tańszy w eksploatacji od głównego rywala - Volvo FH 12, dorównując mu jednak wysoką niezawodnością. Scania, podobnie jak Volvo dwa latach wcześniej, została wyróżniona prestiżowym tytułem "Truck of the Year - 1996".

    Scania "czwórka" dostępna była w kilkudziesięciu konfiguracjach podwozi, układów napędowych i kabin. Producent podzielił samochody na klasy - ze względu na ich zastosowanie. Klasa L oznacza pojazdy do przewozów długodystansowych (głównie ciągniki siodłowe), C - wozy budowlane, D - dystrybucyjne, natomiast G - przeznaczone pod zabudowy. Pojazd dostępny jest z kilkoma rodzajami kabin dziennych, sypialnych, a także z "noskiem", czyli silnikiem umieszczonym przed kabiną i płaską podłogą. Kabiny należą do przestronniejszych w swoich klasach, jednak użytkownicy często narzekają na wysoki tunel silnika (w wersjach z silnikiem pod kabiną) oraz nieco gorszy komfort niż w kabinie konkurencyjnego Volvo serii FH. Zastrzeżeń nie budzi natomiast jakość wykonania i trwałość elementów wykończenia szoferki.

    "Czwórkę" wyposażano wyłącznie w sześcio- (w układzie R) i ośmiocylindrowe (w układzie V) motory wysokoprężne o pojemnościach 9 l (R6: 220, 230, 260, 300 i 310 KM), 11 l (R6: 340 i 380 KM), 12 l (R6: 360, 400, 420, 440 i 470 KM), 14 l (V8: 460 i 530 KM) i 16 l (V8: 480 i 580 KM). Wszystkie silniki odznaczają się relatywnie dużą elastycznością, wysokimi wartościami momentu obrotowego, a na dodatek są oszczędne (ciągnik o mocy 400 KM spala średnio na "setkę" 2-3 litra oleju napędowego mniej niż konkurencyjne Volvo FH 12).

    Silniki Scanii źle znoszą paliwo niskiej jakości, które powoduje uszkodzenia korodujących od wewnątrz pompowtryskiwaczy. W samochodach z 1996 r. z 12-litrowymi silnikami o mocy 400 KM może dochodzić do pęknięć zbyt słabych wałków rozrządu. Korozja daje się we znaki jedynie posiadaczom najstarszych egzemplarzy "czwórek" z lat 1995-1996. Nie ma problemów z zawieszeniem oraz skrzyniami biegów.

  • Tuning

    a bo ja wiem :D cos napewno bedzie ;)

  • Silnik

    12 litrowa rzędowa 6 ;)
    o mocy 420 HP
    dynamiczny ale i ekonomiczny silnik

  • Wnętrze

    2 lezanki, 2 polki [srodkowa i prawa]
    fotel kierowcy pneumatyczny, szeroki zakres regulacji, kierownica regulowana w 2 plaszczyznach, wystarczajaca liczba schowkow, szafa po lewej stronie kierowcy

  • Zawieszenie

    Rozstaw osi: 3.700 mm

    pelne dane podam po powrocie auta.

  • Car Audio

    Blaupunkt Scania + 6 głośników
    CB Radio Dragon.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    wyjazd do Anglii w 2006/07 roku ;)
    wakacje.. oraz wyjazdy do Szwecji w 2007/08 r.

  • Perspektywy

    Dbać o babuszkę ;) i w przyszlym roku pomalowac kabine ..

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy

    ~ Niskie zużycie paliwa,
    ~ wytrzymałe zawieszenie,
    ~ duża moc,
    ~ wygodna kabina
    ~ wyciszenie
    ~ tanie częsci
    Minusy

    ~ wysoka cena zakupu

  • Marzę o...

    Nowym modelu Scanii...

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Suzuki GSX 600F
  • Wartburg 353
  • Romet 787
  • Kawasaki KMX 125
  • Yamaha DT 125
  • Barton Fighter

Co robią kierowcy na PJ