facebook
System PJ
to 129 372 pojazdów na 669 414 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

FSO Polonez Caro 1995r

Oglądano już 7512 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o FSO Polonez Caro »
  • Rocznik

    1995 r.

  • Właściciel

    pies

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Sanok

  • Pojemność

    1598 cm3

  • Moc

    79 KM

  • Max. moment obrotowy

    125 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    12.70 s

  • Opis

    Tym Poldkiem jeździłem w latach 2002-2005.
    Poldek był z sierpnia 1995r. 1,6GLi model CE(z katalizatorem jednopunktowy wtrysk) i hamulcami Lucasa.
    Autko ma instalację gazową Lovato, która była tak ustawiona, że lepiej się zbierał niż na benzynie tj. 12,7sek do 100km/h. Pali w okolicach 10litrów lpg nawet na trasie trudno było zejść poniżej tej wartośći. Miasto 10-13l lpg.

  • Silnik

    Wycięta obudowa filtra powietrza i doprowadzenie zimnego powietrza, strumiennica zamiast katalizatora, sportowy tłumik Michael z końcówka Ultera o śr. 100mm, później seryjny tłumik+końcówka. Muszę stwierdzić, że największą poprawę osiągów Poldkowi dało wycięcie kata nie stożkowy filtr tylko zostawienie seryjnego z wyciętą obudową, wszelkie inne wycinanie tłumików, magnetyzery, świece nic nie dawały i szkoda na nich kasy.

  • Wnętrze

    Kierownica OMP o śr. 32cm + naba zrobiona z polonezoskiej kierownicy, skórzana gałka zmiany biegów i mieszek.
    Samochód został wygłuszony watą szklaną: komora silnika, maska, kokpit; styropianem podłoga.

  • Zawieszenie

    Zawieszenie seryjne, chociaż z przodu były kiedyś sprężyny od Trucka. Autko jeździło na 15-sto calowych alufelgach i oponach 195/50 + dystanse przód 22mm

  • Plusy i minusy pojazdu

    + Tanie części zamienne
    + Duża dostępność części używanych
    + Małe koszty remontów
    + Wysokie bezpieczeństwo bierne
    + Prosta konstrukcja
    + Tylny napęd
    + Niska cena zakupu
    + Wnętrze mające polonezowski klimat
    + Praktycznie niezniszczalne tylne zawieszenie
    + Czujnik ciśnienia oleju
    + Niezawodny samochód jeśli chodzi usterki uniemożliwiające jazdę na trasie. Zawsze można przewidzieć zbliżającą się usterkę.

    - Trochę za duże zużycie gazu, ale cena lpg wynosząca wtedy 1,20zł sprawiała, że nie zwracałem na to uwagi.
    - Brak wspomagania
    - Słabe wygłuszenie
    - Za duża seryjna kierownica
    - Troszku mało miejsca nad głowami na tylnych siedzeniach,
    - Miękkie zawieszenie, chociaż po zmianie felg i dystansach nie przeszkadza mi tak bardzo.
    -Zbyt długa droga hamowania i hamulce podatne na fading
    - Słaby hamulec ręczny
    - Rdzewiejące nadwozie
    - Głośna praca tylnego mostu.
    - przydałby się też większy lub głębszy bagażnik zwłaszcza, że w moim leży sobie jeszcze butla od gazu.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Honda NSR 125
  • Yamaha Aerox 50
  • Audi 100
  • SHL M11
  • Kingway Ibis
  • Romet Ogar 200

Co robią kierowcy na PJ