facebook
System PJ
to 129 369 pojazdów na 669 375 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

FSO Polonez 1983r

Oglądano już 36110 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o FSO Polonez »
  • Rocznik

    1983 r.

  • Właściciel

    pudel

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Lokalizacja

    Kraków

  • Pojemność

    1500 cm3

  • Moc

    82 KM

  • Max. moment obrotowy

    112 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    15.00 s

  • Opis

    Dobra, mam chwilę, napiszę coś o nim... :)

    Dwa lata namawiania poprzedniego (pierwszego) właściciela przyniosły skutek i stałem się szczęśliwym posiadaczem jednego z bardzo niewielu Polonezów w wersji Coupe. Do dnia dzisiejszego nie wiadomo ile egzemplarzy wyjechało z fabryki, prawdopodobnie były to dwie serie, kilka sztuk w 1981r i kilkadziesiąt w 1983r. Mój jest z 1983. Auto cały czas było garażowane i sporadycznie użytkowane w zimie, stąd jego doskonały stan techniczny. Przez 20 lat jego tapicerka ukryta była pod "okropnie brzydkimi pokrowcami" ale teraz przez to wygląda nadal doskonale.
    Z ciekawszych rzeczy należy wspomnieć że to był taki full wypas, jak na poloneza i na 1983r. Dokładne oznaczenie modelu na tylnej klapie to 1.5X, a oznaczało to:
    -wzmocniony fabrycznie silnik do 82KM (z 75)
    -pięciobiegową skrzynkę
    -halogeny, obrotomierz, zegarek
    -ekstra tapicerke
    -fabrycznie montowane "zachodnie opony" (zamiast D124)
    -elektroniczny zapłon...

    Do dziś wiadaomo o kilkunastu egzemplarzach poloneza coupe, ale żaden z mi znanych nie zachował się w tak dobrym i oryginalnym stanie.
    Wyprodukowano także sporo polonezów w wersji 3D, ale te od wersji 5D różniły się głównie brakiem tylnych drzwi. Za to wersja Coupe posiadała szeroki słupek z nakładką z polerowanego aluminium, węższy słupek za tylnym oknem, a także zupełnie nowy przód pojazdu. Dla niektórych taki przód nie wydaje się niczym nadzwyczajnym, dziś może nie, ale w 1981roku napewno wyróżniał go z pośród innych polonezów. Seryjnie wszedł do produkcji trochę później... Drzwi z wersji Coupe znalazły takze później zastosowanie w...Polonezie Trucku (są dłuższe).

    Jeszcze małe wyjaśnienie, ponieważ pojawiły się wątpliwości co do tego że robię tu ludzi w "bambuko" i nie jest to moje auto i że w ogóle nie było takiego samochodu... ;-)
    Na dzień dzisiejszy wkleję fotkę dowodu rejstracyjnego i wyjaśnię że auto "garażuję" w Muzeum Inżynieri Miejskiej w Krakowie, przy ulicy Św. Wawrzyńca. Znajduje się tam stała wystawa o polskiej motoryzacji. Jak łatwo się domyslić, poloneza nie użytkuję na codzień, jak pogoda dopisuję i jest okazja to odwiedzam nim jakiś zlocik. Od chwili kiedy stałem się jego właścicielem, poldek przejechał może 1000km a większa część z tego to wyprawa z Krakowa do Warszawy 3 lata temu na zlot FSOAUTOKLUBU.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Trabant 601S
  • Opel Vectra
  • Gilera DNA
  • SHL M11
  • Kymco Agility 50
  • Renault Vel Satis

Co robią kierowcy na PJ