facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Mitsubishi 3000 GT 1991r

Oglądano już 16817 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Mitsubishi 3000 GT »
  • Rocznik

    1991 r.

  • Właściciel

    Raafaaell

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Kraków

  • Pojemność

    3000 cm3

  • Moc

    225 KM

  • Max. moment obrotowy

    280 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    PRZESTRZEGAM PRZED WYKORZYSTYWANIEM TYCH ZDJĘĆ NA INNYCH STRONACH BEZ PISEMNEJ ZGODY.

    Moje autko to Mitsubishi 3000GT SL z roku 1991 - pierwszego roku produkcji. Nazwa ta wcale nie wywodzi się z pojemności silnika - wizja konstruktorów odnosiła się do roku(!) , z którego mogłoby pochodzić to autko. Pierwsza generacja produkowana była do roku 1993 , potem nastąpiły zmiany, które , moim zdaniem , zabrały wiele z charakteru samochodu , pozbawiły go agresywności. Zrezygnowano z podnoszonych lamp na rzecz soczewkowych reflektorów , zniknęły wybrzuszenia na masce , przerobiono także przedni spojler i tylne lampy. Druga generacja to już raczej wpływ funkcjonalności i bezpieczeństwa , także mody , a w pierwszej nie liczono się z tym tak bardzo stawiając tylko i wyłącznie na wygląd samochodu. Moja wersja SL to środkowy z palety modeli. Co ciekawe , samochód powstał jako wersja najmocniejsza VR-4 , potem zaczęto produkcję uboższych. Najprostszy był model Base z 12-to zaworowym silnikiem i podstawowym wyposażeniem , potem SL z 24-ro zaworowym i full wyposażeniem i na końcu VR-4 z tym samym silnikiem , tyle że twin turbo. Czasem pojawiała się też wersja nazwana po prostu Twin Turbo bez układu wszystkich kół skrętnych. Wersja SL była reklamowana przez producenta jako sportowo-luksusowa.
    ---
    Ten model to rasowe autko klasy GT , nie wyobrażam sobie aby mogła istnieć większa harmonia linii i proporcji , a wiele już widziałem. Są autka szybsze , dziwniejsze , ale stojąc obok GT wyglądają po prostu śmiesznie... GT to coś więcej niż samochód sportowy - pasażerowie mają bez zmęczenia odbywać dalekie podróże , ciesząc się każdym przejechanym kilometrem i wszystko , co trzeba ma być na wyposażeniu. Zajmując miejsce w fotelu dociera do nas świadomość , że siedzimy w czymś niezwykłym , sama pozycja kierowcy i proporcje wnętrza mówią nam o tym aż zbyt dobitnie , jakbyśmy mieli lecieć w kosmos , a nie jechać po drodze. Widok maski i podniesionych lamp przez niską szybę jest jedyny w swoim rodzaju... Część obrazu we wstecznym lusterku zasłania spojler od VRa. W sumie korzystanie z tego lusterka nie jest konieczne , kto siedział za kierownicą , wie że 3000GT ma najlepsze lusterka boczne na świecie. Widać w nich praktycznie wszystko - od tego kto jedzie za nami , do tego kto jedzie obok nas - i ta ich powierzchnia...

    Dwudrzwiowe coupe z podnoszoną tylną klapą , zbiornik paliwa 75 litrów. O nadwoziu tego autka można by pisać poematy , oddanie jego wyglądu na zdjęciach , lub w zwykłym tekście raczej nie jest do końca możliwe. Kiedy przed laty powstawał 3000GT ,kształty większości samochodów tworzone były na deskach kreślarskich. Krzywizny i płaszczyzny nadwozia w Mitsu zostały stworzone przez komputer , rzuca się to w oczy , są zbyt... nierealnie poprowadzone w trzech wymiarach jak na ruch ludzkiej ręki. Zresztą... stawiałem 3000GT obok Firebirda z tego samego roku (w mojej galerii). Trudno uwierzyć , że oba samochody powstały w tym samym czasie.

  • Tuning

    Regulowany tylny spojler pochodzi z modelu VR-4 , gdzie był częścią automatycznego systemu Active Aero , który składał się z przedniego opuszczanego spojlera i tylnego o zmiennym kącie. Dwie nastawy pozwalały sterować nimi automatycznie w zależności od prędkości jazdy. W standardzie po przekroczeniu 80 km/h system uaktywniał się i podnosił tylny i opuszczał przedni spojler. Tutaj tylnym spojlerem steruje się ręcznie , daje to niesamowity efekt , szczególnie przy większych prędkościach , czuć jak samochód siada niżej dociskany przez powietrze.

  • Silnik

    Wolnossący 3.0 V6 ustawiony poprzecznie , 225KM , po dwa wałki rozrządu na głowicę , 24 zawory. Osiągi tej jednostki są wystarczające do komfortowego poruszania się w każdych warunkach. Radzi sobie całkiem nieźle z masą samochodu , który gotowy do jazdy waży 1700kg. Apetyt na paliwo przy normalnej jeździe mieści się w zakresie od 9 litrów na trasie do 13 litrów w mieście.

  • Wnętrze

    Wnętrze jest przestronne , ale dopasowane , urzeka proporcjami i wyglądem Przedziela go wysoki tunel środkowy. Wszystko jest w zasięgu ręki - system audio ze sterowaniem w kierownicy , automatyczna klimatyzacja i wszystkie przełączniki obsługujące pozostałe rzeczy. Pasy szelkowe - proszę bardzo , naprawdę nie można się w nich poruszyć. Tylnych miejsc siedzących w zasadzie nie ma , komfortowo można przewieźć tam małe zakupy. Istnieje takie powiedzenie: Jaki jest szczyt zręczności ? Usiąść w 3000GT za kierowcą. Jest w tym wiele prawdy , samo miejsce to jedno , ale wsiadanie to już inna historia ponieważ przednie fotele nie odsuwają się zbyt daleko , także oparcie odchyla się ledwo co... Ale tak ma być i w tym cała przyjemność i urok. Dwoje pasażerów i podręczny bagaż (chociaż ja upchałem nieraz podróżny) czują się w tym samochodzie doskonale. Oparcie tylnych miejsc siedzących jest dzielone i składane - w ten sposób możemy powiększyć przestrzeń bagażową. Autko leży jak doskonale skrojony garnitur , a kierowca czuje się z nim złączony wszystkimi zmysłami.

  • Zawieszenie

    Regulowane , o dwóch nastawach Tour i Sport , reagujące na styl jazdy i sterowane przez komputer. Pierwsze ustawienie spisuje się całkiem nieźle na co dzień , jest komfortowe , idealnie sprawdza się na krajowych drogach , które dobrze wiemy , jakie są. Drugie ustawienie raczej na równym asfalcie. Samochód robi się twardy jak kamień. Nie ma mowy o przechyłach nadwozia. Na szybkich łukach i górskich serpentynach w połączeniu z podniesionym spojlerem trzyma autko na drodze niczym na szynach. Nie umniejszam tu zasługi opon Michelin Pilot 245 na wszystkich kołach.

  • Car Audio

    Seryjne , chyba Infinity , bo nieźle zamiata , a nie ma tuby. :) Audio składa się z kilku(nastu?) głośników , odtwarzacza CD i radia wraz z korektorem i magnetofonem na kasety. Wybredny odtwarzacz CD czyta tylko oryginalne płyty , ale za to dźwięk jest lepszy.

  • Perspektywy

    Autko ma godnego następcę - DODGE STEALTH R/T z 1991 roku.

    ZAPRASZAM !!!

  • Plusy i minusy pojazdu

    Minusy istnieją tylko dla tych , którym to autko się nie podoba.

    A plusy ? To , że daje człowiekowi coś niesamowitego ? Dającego porównać się tylko z zakochaniem się ? I to dzień w dzień ? To najważniejsza jego cecha. :)

  • Osiągnięcia

    Nie raz składano mi gratulacje z powodu autka...

  • Marzę o...

    Białym lub czarnym VR-4 :D

    Dla Żony , która nie wyobraża sobie życia bez 3000GT ;P

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Peugeot Buxy
  • Honda VTX 1300
  • Romet Ogar 200
  • Opel Kadett
  • Kawasaki AE 80
  • Wartburg 353

Co robią kierowcy na PJ