facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Citroen Xantia 1999r

Oglądano już 7762 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Citroen Xantia »
  • Rocznik

    1999 r.

  • Właściciel

    michaello

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Warszawa

  • Pojemność

    1998 cm3

  • Moc

    136 KM

  • Max. moment obrotowy

    180 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    10.00 s

  • Opis

    Xantia II Berline 99r. 305000 km przebiegu. Dwulitrowy szesnatozaworowy motor koncernu PSA. Kolor grantowy metallic.

  • Tuning

    Optyczny? Po co psuć projekt Bertone? Mechaniczny? Ten samochód ma być komfortowy.

  • Silnik

    2.0 16v 136 KM z instalacją sekwencyjnego wtrysku gazu(komputer Lovato Fast, czarny Matrix, reduktor NIKO). Spisuje się nieźle choć ma feler - drogie części zamienne. Ale za to pali w mieście przy dynamicznej jeździe ok 12 litrow gazu na 100 km. W trasie 9 litów. Średnio w cyklu mieszanym ok 10 ltr LPG/ 100 km.

    Edit: Od kwietnia 2011 roku sterownik Lovato FAST zastąpił STAG 300+, i skończyły się problemy gazowe - tańsze części zamienne, łatwa regulacja instalacji, świetna opcja podgrzewania wtryskiwaczy no i co najważniejsze to wreszcie mam wgląd do ustawień gazowych bez wizyt u gazownika :)

  • Wnętrze

    Pakiet SX: Welurowa tapicerka, automatyczna klimatyzacja, immobilizer, 2 airbagi (pasażera odłączany), pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, ABS, przednie szyby elektrycznie otwierane, el. lusterka, zegarek elektroniczny z funkcją wyświetlania daty oraz termometrem, pryciemniona szyba przednia i lusterka, ogrzewana tylna szyba, rozwijana roleta przeciwsłoneczna w tylnej półce, sygnalizator włączonych świateł, pozostawionych kluczyków w stacyjce oraz niezapiętych pasów i niezamkniętych drzwi,lampki do czytania map po stronie kierowcy i pasażera, fotel kierowcy regulowany na wysokość oraz z regulowanym podparciem części lędźwiowej, podłokietnik ze schowkiem, tylne zagłówki mają regulację kąta pochylenia, tylna kanapa składana, dzielona z podłokietnikiem i zamykanym otworem na narty.

    Niedawno dodałem zestaw głośnomówiący, nakładki progowe, oryginalną kierownicę wielofunkcyjną, oryginalnie obszytą skórą oraz drewniane wykończenie deski rozdzielczej - mnie się bardziej podoba niż te srebro.

    W końcu pojawiła się i oryginalna skórzana tapicerka (fotele z pełną elektryką i pompowaniem) oraz boczki od wersji Exclusive.

  • Zawieszenie

    Hydropneumatyczne niezależne, samopoziomujące, regulacja prześwitu, niesamowity komfort... z tyłu samoskrętna oś dlatego prowadzi się wyjątkowo dobrze.

  • Car Audio

    Sony CDX F7750, przód trójdrożne głośniki JBL GTO6537, tył jakieś tam Panasonic. Zestaw głośnomówiący Nokia CK-100.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Podróż Warszawa - Oulu (Finlandia) z tylko jedyną przymusową przerwą na przeprawę promem z Talina do Helsinek. Średnie spalanie benzyny w Finlandii (tam nie ma stacji LPG) wyniosło 6,5 l./100km

  • Perspektywy

    Stopniowy upgrade do wersji Exclusive:

    -wyciszenie kabiny
    -flokowanie kilku elementów wnętrza
    -zamontowanie spryskiwaczy reflektorów
    -fajniejsze alusy 16\" na przyszły sezon

  • Plusy i minusy pojazdu

    Jak dla mnie auto świetne. To już druga Xantia w mojej karierze. Pierwszą bezawaryjnie w rok zrobiłem 30 tys. km. Tą posiadam prawie 3 lata i przejechałem 140 tyś km również bez awarii. To co szczególnie doceniam w tym samochodzie po za ogólną trwałością i niezawodnością to w głównej mierze zawieszenie... i możliwości jakie oferuje. Komfort, podwyższanie lub obniżanie zawieszenia w razie chęci lub konieczności. Samopoziomowanie niezależnie od obciążenia. Auto nie nurkuje przy hamowaniu ani nie przechyla się za nadto na zakrętach. A trzyma drogi się świetnie. W zakręty wchodzę bez obaw z predkosciami o 20 km/h wiekszymi niz Renault Clio czy Laguną mojego taty.

    Do minusów zaliczę niewygodną regulację kąta nachylenia oparć foteli za pomocą pokręteł, krótkie zagłówki, mały schowek w desce rozdzielczej, słabą widoczność do tyłu no i sporawy promień skrętu kół choć jest to wina ponadprzeciętnego rozstawu osi. Głośny silnik na zewnątrz pojazdu, archaiczne suwaki do nastaw układu wentylacji - ale idzie się przyzwyczaić. No i poprzez kolor widać na niej każde zabrudzenie, nawet jak jest delikatnie zakurzona.

    Plusy: komfort, precyzja prowadzenia, elegancka sylwetka, spory bagażnik, funkcjonalność, dobra widoczność do przodu i na boki, dobre wyciszenie wnętrza, wygodne fotele z niezłym trzymaniem bocznym - choć nie rewelacyjnym, ergonomia obsługi, ekonomiczna w zużyciu paliwa (tylko LPG), dobrze zaprojektowany i wydajny układ wentylacji i klimatyzacji wnętrza, dobrze oświetlające drogę światła przednie

  • Osiągnięcia

    Tyle tysięcy Xantią i dalej chcę nią jeździć...

  • Marzę o...

    Citroenie C6

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Baotian BT50 QT9
  • Mitsubishi Galant
  • Ford Focus
  • Rover 200
  • Opel Corsa
  • Router Traffico XS

Co robią kierowcy na PJ