Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1993 r.
Białystok
1800 cm3
134 KM
8.00 s
Fiestka kupiona jako drugie auto, typowo miejskie, typowo dla rozpieszczonego tatusia, typowo typowe, MK3 jako jedyny słuszny model w lipcu 2010r jako totalny golas w wersji CL w kolorze rudo-brzydko-szaro-matowo-krzywo-czarnym.
Nadwozie nie licząc liftu klap jest zbudowane w pełni na oryginalnych elementach.
Swap silnika z Escorta MK6 Cabrio 1.8 16V RDA ze skrzynią IB5
Wiązka z RS1800 z ECU i EDIS
Obecnie najmocniejszy Zetec 1.8 silvertop na seryjnym wtrysku w Polsce.
1.8 16V 105hp z IB5, kolektor dolotowy RQC, przepustnica 2.0, MAF 2.0, wałki 2.0, sprzęgło SACHS, chłodnica RS1800, olej LM TopTec 4100 5w40. Zaślepiony APS, odcięta odma, wywalony układ odpowietrzania baku. Pompa paliwa 3bar i wtryskiwacze RQC 199cc. Dolot 63mm z filtrem Pipercross. Świece Bosch Super Plus Yttrium i przewody Bosch.
Kolektor wydechowy od Escort RS2000, strumienica rurowa KADEX, tłumik końcowy PROEX ze zwężką z końcówką 80mm. Pełny przelot fi-60.
Ostatnie hamowanie - 132bhp@172nm.
Wydech 116db.
Kierownica XR2i, pełne wnętrze od RS1800 (uszatki, kanapa, boczki, wygłuszenia bagażnika), pełna elektryka (szyby, lusterka, centralny i bagażnik)
Przód Delphi gaz, tył Magnetti Marelli gaz, sprężyny Eibach -35, alu 15 TSW Blade na 195/50, stabilizator przód, rozpórka wahaczy przód, rozpórka kielichów przód, rozpórka tylna, dystanse felg 25mm z tyłu, dłuższe sworznie wahaczy. Hamulce przód RS2000 260mm, tył tarczo-bębny RS2000, płyn hamulcowy Valeo DOT5.1
Kenwood + 2x Hertz
Dzień po generalce trasa blisko 1200km - wrażenia bezcenne.
Wzmocnione śruby korbowe i przewody hamulcowe w oplotach. Porting głowicy, zwiększenie kompresji o 1 stopień. Strojenie na świniaku lub EMU. Zbiornik par oleju z odmy, podstawka pod filtr i chłodnica od celicii W dalszej perspektywie ITB.
+ Fiesta
- jak każda baba
Jeszcze jeździ.
Skończeniu prac nad Nią.