Warsztat Samochodowy
|
audi b4 bierze olej
|
Witam wszystkich posiadam auto marki udi b4 silnik 2l zaslany gazem i mam następujący problem, otóż dolewam dość sporą ilość oleju od wymiany do wymiany ok 2,5l. Noszę się z zamiarem wymiany pierścieni, ale dodam, że ani zaraz po odpaleni jak i na gorącym silniku nie widać dymu anie nie czuć spalonym olejem z tłumika. Natomiast jak odkręce korek oleju silnik zaczyna wariować na niskich obrotach a z otworu ssie powietrze dodam jeszcze że jest to silnik na pełnym wtrysku. Może ktoś z Was ma lub miał taki problem więc prosiłbym o poradę i z góry dziękuje. Jeszcze jedno czy wymiana uszczelniaczy powinna pomóc czy przy tych objawach z odkręconym korkiem są pierścienie do wymiany.
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
dzięki koledzy za porady ale już pozbyłem się tego auta.
Piotr ma racje....co to jest 2,5 l na 15 tys.... mojemu znajomemu bierze 250 ml / 100 . Możesz sprawdzić stan silnika po świecach zapłonowych, jak będą mocno zaolejone to znaczy że się coś dzieje......sprawdz ciśnienie na garach i wyjdzie czy pierścienie sa trefne...
rahim jakby tak było jak mówisz to brałby litr oleju na 100km,a nie 2,5l na 15tyś.km!nie masz i nie miałeś auta to się nie wymądrzaj,bo tu wszystko jest OK.
Ty piotr!pierścienie albo uszelniacze walły!
gdyby padły uszczelniacze to by dymił...nie słuchaj dzieciaków co jeżdżą skuterami i się wymądrzają na warsztacie ;)
2,5l od wymiany do wymiany,czyli po ok.15tyś km.to nie jest dużo,maksymalne dopuszczalne zużycie oleju to litr/tyś.km,więc jest w normie,nie przejmuj się tym i śmigaj dalej ;) Napisz jeszcze na jakim oleju jeździsz?
powiem Ci tak mój ojciec ma audi tylko że b3 też zagazowana i ze 2 - 3 lata temu pojawiło mu sie te masło to jeździł chyba 2 lata z tym maslem wymieniał olej bo i tak ten silnik był do wymiany wkońcu pierścionki popękały i kupił nowy silnik bo tamtego nie opłacało się naprawiac ..
krotko mowiac kapa silnika cie czeka, zaczyna sie najpierw od ubywania oleju potem od wariowania silnika nastepnie zacznie ci sie robic tzw. maselko na walku i pod pokrywa zaworow, pozniej szlak trafi ci pierscien smarujacy potem zbierajacy (o ile juz sie nie sypnal) potem zrobi ci sie rysa na cylindrze i silnik tzn. blok silnika masz do wyrzucenia:/ moc bedziesz odczuwac bo ona bedzie do czasu kiedy motor sie nie zajedzie...
No to jak czujesz moc no to tylko prawdopodobnie uszczelniacze
Dodam jeszcze, że silnik pracuje całkiem normalnie odpala na benzynie bezproblemowo tak samo i na gazie, i te 115 koników są odczuwalne podczas przyśpieszania.
No to masz poważny kłopot.Uszczelniacze pierścienie do wymiany.I dobrze sprawdź jak bedziesz robił bo może cos jeszcze do wymiany