Warsztat Motocyklowy
|
Jawka50 remont
|
Witam.. Kupiłem dziś jawkę50 taka z osłonami jest sprawna i opłacona ale nabyłem ja od starszej osoby i jest trochę zaniedbana . Wiadomo jak u dziadka więcej stoi niż jeździ.. I w związku z tym problem polega na tym że nie wiem za co się zabrać . Chce ja trochę przybajeżyc i nanieść nowy jakieś . Obecnie jest ciemny czerwień i białe osłony.. Silniki jest ogółnie dobry ale trochę drętwy. I powiec cię co tu robić ? Co pierwsze silnik czy malowanie ? Jak ja stuningowac żeby to miało ręce i nogi ?.. Do wszystkich tych którzy takie coś mieli lub mają .pomóżcie:) może cię też pisać na gg ...fotka na której ja widać była robiona jeszcze u tego dziadka... A tu ciekawostka. Zrobiłem jej foto i zajęło mi ono 666kb.:) może to jakiś diabelski sprzęt:pheh
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Jeżeli Ci chodzi o ogara 200 to znowu Ci się coś popier***ło xD Ogary 200 posiadają śliniki 223 pochodzące właśnie od takich jawek lub mustangów ze względu na brak odpowiednio mocnego polskiego silnika w tamtych czasach, i to specjalnie do ogarów były te silnika blokowane ze względu na nasze wymogi krajowe. Fabrycznie czeskie jawki miały 3,5 KM przy 6500 obr/min a do polski trafiały zablokowane silniki o mocy 2,0 KM przy 4500 obr/min. A to i tak było dużo w porównaniu z silnikami np 023 (fabrycznie 1,7 KM)
sory.. no bez kitu ja pomyliłem ten silnik z silnikiem ogara..poszukaj w necie było tego sporo jak ziomale przerabiali minimalnym kosztem elegancko silniki kaczek..
najpierw odetnij lub wyjmij ta aluminiową rurkę z filtra powietrza zmień sobie dysze kruciec sący na kwadartowy wlot skruć kolanko i porozwiercaj troche bebechy w rurze i wsadż sobie kondensator z simsona powinna zaje fajnie wtedy chodzić pozdro:)
No cinek nie obcykany w blokadach xD Blokady są 3 (zapłon,gaźnik,kolanko) zapłon należny ustawić z odpowiednim wyprzedzeniem, gaźnik jak tutaj mówią koledzy rozpiłować króciec (albo kupić już kwadratowy) a kolanko obciąć tak aby możliwie jak najmniej wchodziło do tłumika.
i tu sie cinek mylisz...ma blokady jeden w kolanku( chyba nalezy je skrocic 3 cm) i na łaczeniu gaznika ( nalezy je rozwiercic lub zmienic na wieksza srednice) ...zostaw jawke w orginale bo wtedy najlepiej sie prezentuje:)
Te silniki są blokowanie. Kolektor ssacy. Odkręc gaznik i zobacz czy wlot jest okrągły czy kwadrat. Okrągły to blokada i trzeba wypiłowac na kwadrat tak jak jest w gazniku. To poprawi o wiele moc i prędkość
Najpier zrób żeby chodził.. umyj go dokładnie i zobacz czy motorek potrzebuje nowego lakieru
Po pierwsze tu NIEMA ŻADNYCH BLOKAD !!! wyjmij silnik, zdejmij cylider zobacz jak wygląda tłok czy cylinder nie ma progów.. jęsli tak polecam szlif na orginalnym tłoczku lub idzisz na prościzne i kupujesz chińskiej produkcji nowy zestaw cylider+tłok itd... jeżeli wał nie ma luzów i biegi oraz sprzęgło chodzą bez zarzutów nie ma po co rozbierac chyba ze wycieka olej to wtedy przymusowo...
Wyczysc gażnik zobacz zapłon, przeczyść bak oraz kranik noi wkoncu spróbuj odpalic.. zobacz takze czy ma iskre :)
Życzę pwodzenia !!
Aha i ze swojej strony baaaardzo polecam polerkę. Na P.J są fachowcy od tego to ci może ktoś coś podpowie :P
Jawa to jest klasyk jej się nie tuninguje!! (jeżeli ktoś ma jakiś problem do mojego licznika to nie był to tuning tylko poprawa jakości widoczności w nocy xD ) A wracając to tematu. Jeżeli masz gdzieś jakieś ubytki lakieru bądź są jakieś spore rysy to jak najbardziej możesz się zabrać za malowanie (ale wydaje mi się że jawy w oryginale świetnie wyglądają). Co do silnika to jest spore pole do popisu. Poczynając od odblokowania po drobny lub ekstremalny tuning. Wydaje mi się że odblokowanie + jakiś lepszy filtr daje niezły efekt. Ale możesz też zamontować lepszy gaźnik, cylinder niby 60ccm(realne 55) ale lepiej już chyba będzie kupić 50/4. Jest wiele możliwości przerabiania tego silnika.