Warsztat Motocyklowy
|
Spadek mocy w dwu sówie
|
Gdy teraz jak są temperatury 3-5 C
to może coś powodować nagły spadek mocy na 6 biegu w silniku 2 suwowym muszę redukować do 4 i dalej
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Tak jak kolega pod spodem pisal zatkaj kawalek chlodnicy i powinno byc po problemie
Meter, tuleja cylindra i tłok zawsze są z innego stopu ;] w AM6 standardowo tuleja jest żeliwna, a tłok ze stopu krzemu z niskim dodatkiem aluminium (Im więcej alu, tym tłok jest gorszej jakości[alumium ma wiekszą rozszerzalność temperaturową od krzemu])
Idealna temperatura pracy silnika to ok 90 stopni.Przy niej silnik może oddać pełną moc i nie stanie mu się krzywda. Na zime powinno się zasłonić część chłodnicy, bo silnik nie jest w stanie podczas jazdy osiągnąć temperatury pracy przy tak niskiej temp. zewnętrznej!
Później szukaj przyczyny począwszy od świecy, poprzez gaźnik kończąc na sprawdzeniu kompresji.
Ja podejrzewam iż jest świeca o zbyt wysokiej cipłocie :) silnik nie rozgrzewa sie do takich temperatur jak w lato i świeca pracuje niezbyt przyjemnych dla niej temperaturach. Sprawdź to gwarantuję poprawę jak założysz inną świece :) ale dobierz ją odpowiednio z katalogu :)
mase moze byc mozilowsci
według mnie zadna wilgotnosc na to niewpływa bo co ma wspólne ze soba wilgotnosc jak przecierz podczas spalania tsm sa takie temeratury ze to sie wszystko niweluje.to tez nie zimmer na pewno.przecierz niema az tak niskich temeratur zeby mógł sie kurczyc a pozatym jak na mniejszych biegach jak wporzo tylko potem spada moc to ten zimer jest juz ciepły i wszystko wraca do normy.uwarzam ze to jest gaznik.trzeba go porządnie przeczyscic i moze wyregulowac od nowa
Jak dla mnie rozgrzać silnik dobrze wyregulować i wio mi przy niskich temperaturach sprzęt 100 razy lepiej lata;) pzdr
Jaki to silnik konkretnie ? Ma znaczenie czy na chłodnicy czy nie. Bo albo to albo regulacje gażnika /zapłonu, być może zaworów membranowych (zalezy ile i gdzie je masz ), tak smao z zaplonem im wiecej świecidełek technicznych tym wiecej trzeba szukać.
mnie sie wydaje :P ze jesli temp jest taka niska wiec jest wiecej wilgoci w powietrzu ale za to zimniejsze powietrze zawiera % wiecej tlenu czyli przy dobbrze rozgrzanym silniku powinno sie na nowo wyregulowac gaznik iz silnik jest zasilany zimnym powietrzem a nie cieplym jak to jest przy temperaturach w lato kolo 25* :P ale to tylko takie moje zdanie :P
leyek dobrze pisze cylinder i tlok moga byc z nieco innego stpu a wiec moga pod wplywem niskiej temperetury zmieniac swojaj objetosc nierowno (kurczyc sie) i tlok moze miec ciezej teoretycznie jest to mozliwe chociaz sie nigdy z tym nie spotkalem
bardziej stawiam ze pod wplywem niskiej temperatury zimeringi (oringi) mogly trohce zmurszec i przepuszczaja olej do mieszanki i spadek mocy jest tym spowodowany .
Sprawdz czy nie kopci bardziej niz zawsze ciemnym dymem i czy nie odpala ciezej
tyle moge ci pwoiedziec wnioskujac z tych objawow co napisales
Cylinder jest pewnie niedogrzany bo on tez musi miec jakas tam temperature, nie moze sie ostudzic do bardzo niskiej temp. Mysle ze to przez to. Wiecej wywnioskowac nie mozna po Twojej wypowiedzi.