Warsztat Motocyklowy
|
gsx 750f
|
mam ciekawy problem chodzi o to gdy zapale moto i na obrotach 2200 zmierze miernikiem ladowanie to wychodzi mi 14 i troche gdy włacze swiatła 15 i troche a gdy odepne klemy i bez akumlatora zmierze to jest ponad 16 volt a gdy wtedy swiatla włacze to jest ponad 17.7
co jest winowajca regulator? czy cos innego ? prosze o dop
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Regulator raczej, tak myślałem ale jeśli niema nic poważnego to...
hmm regulator mozna kupic za troche ponad 100 zl a cały alternator urzywany za te sama kase.Jestem mechanikiem i z samochodami jak i moto robie prawie wszystko ale na prądzie to nie bardzo sie orjetuje a tym bardziej ze to jest ciekawy problem.No nic nadal czekam na wasze propozycje moze ktos miał podobnie.Ja stawiam albo regulator albo przebicie na uzwojeniu ale elektrykiem nie jestem dlatego licze na was.
Gadałem ze starszym który jest mechanikiem i on stawia na regulator napięcia i chyba w sumie ma racje:)
to jeśli ci przygasa jak włączysz światła to znaczy że alternator wytwarza dużo prądu i ma duży opór możliwe że jest za bardzo obciążony. W takim razie alternator prawdopodobnie trzeba wymienić. Jednak zapytaj się kogoś na PJ kto ma taki sam motocykl czy ma ten sam problem bo może ten typ tak ma i unikniesz niepotrzebnych kosztów:)
a może byc taka przyczyna ze pomiary robiłem przy -8 st mrozie
no niby nic sie nie dzieje ale jak włączyłem swiatła to bardzo spadały obroty i było czuc jakby jakis duży opór i co ciekawe jak spadał ponizej 2 tys obr to zazwyczaj gasł mozliwe ze to wina gazników bo sa do synchro.miałem tez taki przypadek ze gdy sie nagrzał to zgasł i nie mogłem go zapalic jak by jakies chwilowe zwarcie sie zrobiło. kolega elektryk (nie całkiem elektryk) mówi że moze byc przebicie na uzwojeniu i im wiekszy opór tym wieksze przebicie i wyższy vol na ładowanie.Niebardzo wiem co robic szukac całego alternatora czy regulator. jedno wiem ze jak nic z tym nie zrobie to załatwię akumlator i cos sie spali np cewki zaplonowe lub żarówki
hmm ciekawy problem masz :d pierwszy raz widze cos takiego w sumie akumlator mnie wiecej prad wyruwnouje co widac np w rometach jak krecisz silnik wyzej to swiatla swieca mocniej xd wsumie stawiam na regulator napiecia lub cos z alternatorem a nie zmieniales nic w instalacji ?
Nic się nie dzieje to zostaw to:)
ale działo Ci się coś z motocyklem że zacząłeś pomiary robić? Wydaje mi się ze jest większy prąd po odpieciu akumulatora dlatego że alternator go nie ładuje i większe napięcie powstaje. Jeśli nic Ci się z motocyklem nie dzieje to nie ma sensu szukać dziury w całym. Jeśli by na mierniku pokazywało mniej niż te 14 to wtedy mógłbyś się martwić bo by raczej nie miał ładowania. Pozdrawiam