facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Jawa TS 350 Twin Sport 1991r

Oglądano już 9798 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Jawa TS 350 Twin Sport »
  • Rocznik

    1991 r.

  • Właściciel

    Bazi22

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Godzikowice

  • Pojemność

    343 cm3

  • Moc

    27 KM

  • Max. moment obrotowy

    33 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    8.00 s

  • Opis

    Jawa 350 TS która była od zawsze moim marzeniem. Zarobiłem trochę kasy i nieco po mojej 18-nastce zacząłem poszukiwania. Byłem raczej zdecydowany na Jawe, w akcie desperacji spoglądałem także na MZ-ki. W końcu 28.07.2008r. udało się kupić tą ślicznotkę. Trafiłem na życzliwego dojrzałego człowieka, który dość dbał o nią, dlatego też po małym serwisie, który wykonałem maszyna śmiga i tylko paliwo znika za często:) Zakupiona z przebiegiem 30067km. Najnowsze zdjęcia u góry, najstarsze-po kupnie u dołu.

  • Tuning

    Raczej poprawa estetyki i właściwości jezdnych:
    -Szersza oponka szosowa Mitas 110/90 na tyle;
    -Chromowany korek baku na kluczyk produkcji MZA;
    -Światło stop z moim pseudo;
    -Wykonanie lżejszej aluminiowej belki mocującej gumę błotnika, która zastąpiła oryginalną stalową;
    -Polerowane ranty zegarów;
    -Czerwone wentyle z Keiti additions w kształcie tłoków;
    -Chromowane lusterka, które dodają jej uroku klasyka i przy okazji z racji swojej wielkości zapewniają "panoramiczny" obraz tego co dzieje się za naszymi plecami:);
    -Wyszczególnienie napisów na oponach białym markerem;
    -Montaż prawego gmola pasażera, którego motocykl wcześniej był pozbawiony.

  • Silnik

    Dwusuw z dwoma garcami po~175ccm każdy. Sowicie użebrowane cylindry chłodzone są powietrzem i generują moc 19kW przy 5500obr/min oraz pokaźny moment obrotowy, który oddaje 33Nm przy 5000obr/min.
    Zasilany gaźnikiem JIKOV 2928 CE.
    Porządny moment obrotowy i 2-garki dają silnikowi przyzwoitą elastyczność i dobre osiągi. Ma wg mnie ciekawą bryłę i wizualnie robi wrażenie. V-max testowany-poleciała 140km\h. Powyżej sety silnik emituje już spore drgania i fajnie mrowi po rączkach i dupie:D Skrzynia biegów działa bardzo dobrze, ale zastrzeżenia można mieć do złego zestopniowania. Odległości między poszczególnymi biegami są duże, co jest szczególnie dziwne gdy wsiądzie się na nią z Japońca.

  • Zawieszenie

    Tu należy się dla Jawy duży plus+
    Zawiecha jest bardzo uniwersalna i świetnie wybiera nierówności na naszych serowych drogach. Przedni widelec ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym o skoku 150mm naprawdę świetnie sobie radzi. W czasie jazdy nie czujemy jak się zatapia, ale gdy staniemy obok i przypatrzymy się jak ktoś śmiga to widać jak dobrze wybiera każdą koleinę. Tylne zawieszenie stanowi wahacz wleczony z 2 amortyzatorami o skoku 90mm. Posiadają one 4 stopniową regulację napięcia, co w praktyce robi spore różnice w komforcie jazdy.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Oczywiście strach przy pierwszej przejażdżce. Jak się z 50-tki przesiada na 350 to trochę inne wrażenia::))
    Jazda z kumplem po okolicy. On na Kawasaki ER-5 ja na Jawie. Kolega 1-wszy dzień miał Kawe i jeszcze nie ogarniał jazdy tak aby mieć podzielną uwagę. Umówiliśmy się, że gdzieś na prostej się zatrzymamy i ja wsiądę na Kawe. Jadę za nim, no i postanowiłem go wyprzedzić dałem lewy kierunek wcześniej żeby widział, ale miał takie lusterka niskie, że nic w nich nie widział. Nie racząc się obrócić nagle bez kierunkowskazu skręcił w lewo na wlot polnej drogi gdzie ja w tym czasie byłem jakieś 20 metrów od niego na lewym pasie mając na budziku 120km/h. Już miałem czarne myśli w głowie ale udało się odbić w prawo i ominąć go.

  • Perspektywy

    Odmalowanie w jakiejś ciekawej kolorystyce, bezawaryjna jazda, przejechanie setek kilometrów ze znajomymi:)

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusssssssyyy:
    +Jak dotąd bezawaryjna, nie słuchajcie mitu o psujących się Jawach, jak każdy motor wymaga jedynie wymiany części eksploatacyjnych na czas i będzie OK;
    +Tania w zakupie i utrzymaniu;
    +Solidna, a przy tym nadzwyczaj zwrotna, porównując jazdę na obecnych nakedach klasy 500 motor rewelacyjnie radzi sobie z zawracaniem na ciasnych uliczkach (przez to, że jest długi nie ma tendencji do przegibywania się przy zawracaniu);
    +Wzorcowe wyważenie całej konstrukcji co powoduje, że motor wyglądający na mutanta wcale taki do końca nie jest;
    +Pozycja w czasie jazdy, która nie męczy;
    +Dobre światła;
    +Wysoko umieszczone siedzenie, co dla osób o wysokim wzroście tak jak ja ^^194cm jest bardzo wygodne;
    +Lubi długie trasy po kilkaset kilometrów;
    +Niepowtarzalny furkot z podwójnego wydechu:>
    Minussssyyy:
    -Nieprecyzyjnie zestopniowana skrzynia biegów (duże odstępy);
    -Słabe hamulce, jak na takie osiągi.

  • Osiągnięcia

    Na chwilę obecną zakup Jawy i bezawaryjna jazda. Zdanie prawka kat.A 22 kwietnia 2009:)

  • Marzę o...

    Dalekich podróżach na motocyklu z inteligentną dziewczyną, która podzieli moją pasje. Zdobywaniu doświadczeń no i kolejnych motocyklach. W planach jest Kawasaki Er-5.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Aprilia RS 50
  • Volkswagen Golf
  • MZ TS 150
  • Fiat Brava
  • Renault 19
  • Rex RS 450

Co robią kierowcy na PJ