facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 391 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Suzuki SV 650s 2001r

Oglądano już 7351 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Suzuki SV 650s »
  • Rocznik

    2001 r.

  • Właściciel

    Rent

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Złotów

  • Pojemność

    645 cm3

  • Moc

    71 KM

  • Max. moment obrotowy

    62 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    3.00 s

  • Opis

    SV jest motocyklem niezwykle oszczędnym. Nawet przy dynamicznej jeździe trudno przekroczyć zużycie paliwa na poziomie 6 l/100km. Przy spokojnym obchodzeniu się z gazem można zejść nawet poniżej 5 l/100km. Praktyka wskazuje, iż nawet motocykl wyposażony w sportowy filtr, zestaw sportowych dysz gaźnikowych oraz przelotowy tłumik, przy poprawnej regulacji nie będzie wymagał dużo większego zapotrzebowania na paliwo.

  • Silnik

    Jednostka napędowa to generator wrażeń nieosiągalnych dla silników R4. Suche wartości nie mówią wiele o możliwościach motocykla: 71 KM przy 9000 obr/min i 64 Nm przy 7200 obr/min. Wiele osób zapomina jednak, że dla dynamiki pojazdu ważne są nie tyle maksymalne wartości mocy i momentu obrotowego, co powierzchnia pola pod wykresem krzywej przebiegu momentu obrotowego. Pole to natomiast w przypadku SV650 jest bardzo pokaźne. W połączeniu z niską masą suchego pojazdu (169 kg) daje to znakomitą dynamikę i elastyczność. Dość powiedzieć, ze mały SV w testach elastyczności zostawił w pobitym polu takiego potwora jak Bandit 1200a, a nasze testy ze startu rolowanego na 2,3 i 4-tym biegu przeciw Fazerowi 600 wypadły druzgocąco na korzyść SV-ki.

    Silnik nowego motocykla został zbudowany od podstaw i jest konstrukcją bardzo nowoczesną. Widlasta dwójka ma pojemność 645 ccm, w każdej z głowic pracują po dwa wałki rozrządu napędzające cztery zawory w każdej z głowic. Silnik rzecz jasna chłodzony jest cieczą, a od 2003 roku, motocykl zaopatrzony jest też w chłodnicę oleju. Do 2002 roku motocykle wyposażone były w gaźniki, od 2003 silniki zasilane są przy wykorzystaniu wtrysku paliwa.

    Z silnikiem współpracuje 6 stopniowa skrzynia biegów. Jest ona dobrze zestopniowana, a biegi przełączają się cicho i precyzyjnie. Wersja SV650S ma odrobinę dłuższe przełożenie końcowe z uwagi na nieco inne przeznaczenie w porównaniu z „gołym” SV650. Moment obrotowy przenoszony jest na skrzynię przy pomocy wielotarczowego mokrego sprzęgła obsługiwanego cięgłem.

    Zespół napędowy pracuje zaskakująco cicho i spokojnie. Wibracje generowane przed widlastą dwójkę są na poziomie absolutnie możliwym do zaakceptowania i raczej dodają uroku jazdy tym motocyklem. Wstępne przeniesienie napędu z wału na sprzęgło realizowane jest przy wykorzystaniu kół zębatych. Dzięki temu luz w całym układzie jest mały i nie skutkuje nieprzyjemnymi stukami i szarpaniem przy zmianach obciążenia.

  • Zawieszenie

    Nowością w motocyklu tej klasy pojemnościowej i cenowej było zastosowanie aluminiowej ramy. Poza niewielką wagą charakteryzowała się ona bardzo dużą sztywnością oraz bardzo atrakcyjnym wyglądem.

    Przednie zawieszenie motocykla, to klasyczny widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41 mm. Niestety do 2001 roku pozbawiony był on możliwości jakiejkolwiek regulacji i wielu użytkowników skarżyło się na zbyt miękkie przednie zawieszenie. Od 2002 roku kierowcy mają do dyspozycji regulację napięcia wstępnego sprężyn widelca. Generalnie jednak rzecz biorąc motocykl prowadzi się bardzo stabilnie w całym zakresie prędkości, a motocyklista ma pewny wgląd w to co dzieje się w czasie jazdy z przednim kołem.

    Tylne zawieszenie to aluminiowy wahacz spawany z belki o prostokątnym przekroju. Współpracuje on z centralnym elementem resorująco-tłumiącym o 7-stopniowej regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Tylne zawieszenie motocykla spisuje się bardzo dobrze i trudno wytknąć mu jakiekolwiek niedomagania. Warto zauważyć, ze wersja SV650S ma wahacz dłuższy o 5 mm w porównaniu ze swoim nieobudowanym rodzeństwem.

    Motocykl zaopatrzony jest w przednie ogumienie o wymiarze 120/60 ZR17 i tylne 160/60 ZR17.

    Cały układ jezdny motocykla, dzięki wytrzymałej ramie i stabilnemu podwoziu pracuje bardzo sprawnie dając pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z motocyklem. SV jest mało wrażliwy na koleiny, „zdrapki”, obca jest mu tendencja do „shimmy”. Wrażenie zwinności i poręczności 650-tki potęguje mała masa własna i niewielkie wymiary pojazdu.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Daewoo Lanos
  • Romet Ogar 200
  • Benzer Aston 50
  • WSK 125
  • Romet Pony 50
  • Piaggio Typhoon 50

Co robią kierowcy na PJ