Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2001 r.
Złotów
645 cm3
71 KM
62 Nm
3.00 s
SV jest motocyklem niezwykle oszczędnym. Nawet przy dynamicznej jeździe trudno przekroczyć zużycie paliwa na poziomie 6 l/100km. Przy spokojnym obchodzeniu się z gazem można zejść nawet poniżej 5 l/100km. Praktyka wskazuje, iż nawet motocykl wyposażony w sportowy filtr, zestaw sportowych dysz gaźnikowych oraz przelotowy tłumik, przy poprawnej regulacji nie będzie wymagał dużo większego zapotrzebowania na paliwo.
Jednostka napędowa to generator wrażeń nieosiągalnych dla silników R4. Suche wartości nie mówią wiele o możliwościach motocykla: 71 KM przy 9000 obr/min i 64 Nm przy 7200 obr/min. Wiele osób zapomina jednak, że dla dynamiki pojazdu ważne są nie tyle maksymalne wartości mocy i momentu obrotowego, co powierzchnia pola pod wykresem krzywej przebiegu momentu obrotowego. Pole to natomiast w przypadku SV650 jest bardzo pokaźne. W połączeniu z niską masą suchego pojazdu (169 kg) daje to znakomitą dynamikę i elastyczność. Dość powiedzieć, ze mały SV w testach elastyczności zostawił w pobitym polu takiego potwora jak Bandit 1200a, a nasze testy ze startu rolowanego na 2,3 i 4-tym biegu przeciw Fazerowi 600 wypadły druzgocąco na korzyść SV-ki.
Silnik nowego motocykla został zbudowany od podstaw i jest konstrukcją bardzo nowoczesną. Widlasta dwójka ma pojemność 645 ccm, w każdej z głowic pracują po dwa wałki rozrządu napędzające cztery zawory w każdej z głowic. Silnik rzecz jasna chłodzony jest cieczą, a od 2003 roku, motocykl zaopatrzony jest też w chłodnicę oleju. Do 2002 roku motocykle wyposażone były w gaźniki, od 2003 silniki zasilane są przy wykorzystaniu wtrysku paliwa.
Z silnikiem współpracuje 6 stopniowa skrzynia biegów. Jest ona dobrze zestopniowana, a biegi przełączają się cicho i precyzyjnie. Wersja SV650S ma odrobinę dłuższe przełożenie końcowe z uwagi na nieco inne przeznaczenie w porównaniu z „gołym” SV650. Moment obrotowy przenoszony jest na skrzynię przy pomocy wielotarczowego mokrego sprzęgła obsługiwanego cięgłem.
Zespół napędowy pracuje zaskakująco cicho i spokojnie. Wibracje generowane przed widlastą dwójkę są na poziomie absolutnie możliwym do zaakceptowania i raczej dodają uroku jazdy tym motocyklem. Wstępne przeniesienie napędu z wału na sprzęgło realizowane jest przy wykorzystaniu kół zębatych. Dzięki temu luz w całym układzie jest mały i nie skutkuje nieprzyjemnymi stukami i szarpaniem przy zmianach obciążenia.
Nowością w motocyklu tej klasy pojemnościowej i cenowej było zastosowanie aluminiowej ramy. Poza niewielką wagą charakteryzowała się ona bardzo dużą sztywnością oraz bardzo atrakcyjnym wyglądem.
Przednie zawieszenie motocykla, to klasyczny widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41 mm. Niestety do 2001 roku pozbawiony był on możliwości jakiejkolwiek regulacji i wielu użytkowników skarżyło się na zbyt miękkie przednie zawieszenie. Od 2002 roku kierowcy mają do dyspozycji regulację napięcia wstępnego sprężyn widelca. Generalnie jednak rzecz biorąc motocykl prowadzi się bardzo stabilnie w całym zakresie prędkości, a motocyklista ma pewny wgląd w to co dzieje się w czasie jazdy z przednim kołem.
Tylne zawieszenie to aluminiowy wahacz spawany z belki o prostokątnym przekroju. Współpracuje on z centralnym elementem resorująco-tłumiącym o 7-stopniowej regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Tylne zawieszenie motocykla spisuje się bardzo dobrze i trudno wytknąć mu jakiekolwiek niedomagania. Warto zauważyć, ze wersja SV650S ma wahacz dłuższy o 5 mm w porównaniu ze swoim nieobudowanym rodzeństwem.
Motocykl zaopatrzony jest w przednie ogumienie o wymiarze 120/60 ZR17 i tylne 160/60 ZR17.
Cały układ jezdny motocykla, dzięki wytrzymałej ramie i stabilnemu podwoziu pracuje bardzo sprawnie dając pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z motocyklem. SV jest mało wrażliwy na koleiny, „zdrapki”, obca jest mu tendencja do „shimmy”. Wrażenie zwinności i poręczności 650-tki potęguje mała masa własna i niewielkie wymiary pojazdu.