Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1989 r.
Niemstów
247 cm3
21 KM
27 Nm
7.80 s
MZ ETZ 251e (electronic) z zapłonem elektronicznym. Zakupiona została początkiem ubiegłych wakacji, dnia 12.06.2007r. Kupiłem ją od znajomego. Wiem, że przed trafieniem do mnie też była w dobrych rękach i poprzednik robił to co ja ,dbał o Nią :). Motor jak najbardziej zarejestrowany opłacony itp.Drugi właściciel. Data pierwszej rejestracji 12.03.1990r.,drugiej 12.07.2007r.
Ten motorek jak i ETZ 250, ETZ 150 jest niezawodny. Jedynie może trafic na właściciela niespełniającego jego zachcianek, a nie są one duże. Systematyczna zmiana oleju, przeczyszczenie gaźnika, kranika itp. Dla mnie sama przyjemnośc;]
Co do tuningu jestem neutralny. Wszystko zależy od gustu. Ja w swojej maszynie zmieniłem jedynie tylnią lampę z oryginału na lampę z Jawy TS 350. Bardzo ładnie się prezentuje:) Mam zamiar zamontowac jej jeszcze neony (pod bakiem), oraz gmole tylnie i skrócic tylni błotnik, wykończyc go plastikowym chlapaczem. To wszystko, bo reszta według mnie jest tak mądrze zrobiona, że wszystko do siebie pasuje.
3.11.2007r.
Dzisiaj wprowadziłem trochę zmian w wyglądzie mojej MZ. Nie wiem czy wliczają się one do tuningu, ale napiszę je tutaj;)
Skróciłem tylni błotnik i wstawiłem plastikowy chlapacz, bo ten stary wydawał mi się (radziecki;]).
Nowe lusterko, stare było stłuczone.
Zamek dekla bocznego i zamek kierownicy.
Zamontowałem na nitach gumowy chlapacz z przodu.
Zmieniłem klocki hamulcowe w hamulcach tarczowych, stare już obcierały..
Narazie tyle, jeszcze tylko pomalowac i będzie piękna;)
PS.Fotki będą w najbliższym czasie.
17.01.2008r.
Dzisiaj miałem wolną chwilkę, zamontowałem w mojej MZ neonki... Połączyłem je oczywiście równolegle... Umieściłem je pod bakiem w miejscu gdzie "wystaje" rama, jak to w MZ ETZ 251;). włącznik zamontowałem z boku ramy, między siedzeniem, a zbiornikiem paliwa.. Niedługo będą fotki, kupuję cyfrówkę;P Kolejną moją "zachcianką" są światła awaryjne;) Mam zamiar w najbliższej przyszłości i je zamontowac.. tylko ostatnio mam trochę problemy z wolnym czasem.. Do wiosny na pewno będą:) To narazie tyle..;]
21.01.2008r.
Piękny dzięń dziś nastał;) Zawiozłem bak i dekle boczne do malowanie:) Teraz muszę tylko czekac do piątku, soboty żeby odebrac pomalowane wlementy:).. Ma byc piękny granacik:).. Od razu po montażu dam fotki...Obiecuję, bo dzisiaj mi przyszła cyfrówka:].. To tyle.;)
28.01.2008r.
Dziś w mojej Etce zmieniłem oponę przednią. Z oryginalnej na znanej firmy HEIDENAU 2.75X18 K 39 48P. Na prawdę bardzo ładny bieżnik.. Do lasu i na szosę;) polecam
01.02.2008r.
W moim motorze zostały umieszczone światła awaryjne, wszystko działa bez zarzutów.. Zbiornik i "boczki" jeszcze w trakcie malowania. Będę je miał w poniedziałek, we wtorek powinienem już dodac nowe zdjęcia..
06.02.2008r.
Pomalowana.. Boczki i zbiornik pomalowane na niebieski metalic.. dekle silnika pomalowałem sam, sprayem na czrny metalic.. Bardzo ładnie się teraz prezentuje.. Zamieszczam zdjęcia.. Narazie takie sobie, bo w garażu, ale jak przestanie padac, wyjadę i spróbuję zrobic jakieś ładniejsze.. (Naklejki i emblematy jeszcze nie umieszczone, w najbliższym czasie będą)..
08.02.2008r.
Mały schowek na uchwycie z tyłu. Zrobiony z pokrowca na zagłówek samochodowy, wstawionego zamka..
Silnik dwusów. Pojemnośc komory sprężania 247cm3 (cylinder nominał) Stopień sprężania -10 Spala ok 5.00l przy jeździe ekonomicznej. Silnik jeszcze nigdy nie był rozpoławiany, nie było takiej potrzeby, pomimo tego, że ma juz zrobione 22300km. Wszystko DDR-owskie, a nie jakieś japońskie podróby
Jedyne co w Niej zmieniłem było:
- guma tłoczka ssania,
- filtr powietrza,
- tłumik z oryginału na węgierski (ślicznie bzyczy;]),
- opona tylnia, na Heidenau 16x 3.50
Mam zamiar zmienic:
- klocki hamulcowe w "tarczówkach",
- pomalowac ją na ciemny granat, ma jeszcze oryginalny lakier, lecz przez ciągłą eksploatacje (2tys km w 3 mies) lakier jak wiadomo się wyciera,
- przednią oponę, widac małe pęknięcia,
- polakierowanie dekli silnika.
Myślę nad zrobieniem szlifu cylindra...
Must be perfect;]
Tylnie wahacze dwustopniowe. Przestawiane w zależności od tego czy jedziemy w pojedynkę, czy z pasażerem.. Nieprawdopodobna wytrzymałośc;] Tylnie koło 16, opona 16x3.50 (Heidenau), koło przód 18, opona 18x2.75 (oryginał)
Każda wyjazd, jest na swój sposób wyjątkowy. Choc pewnego razu, nocą "wchodziłem" jakieś 95 km/h. Nie jest to może zbyt dużo ale nie wiedziałem, że akurat zakręt był pokryty żwirkiem. Musiałem hamowac. Koło sunęło mi się chyba z 20 metrów, bokiem! Na szczęście udało mi się wyjśc z tego cało. I ani ja, ani MZ nie doznaliśmy żadnych obrażeń, choc się trochę zakurzyła, ale za to w następny dzień porządnie ją wypucowałem;]
Mieszac, lac i jechac;). Przy zauważeniu jakichś niejasności, zbadac co się dzieje. Poprawic, lub naprawic to. Radzę przy remoncie dołożyc tych parę złotych i kupic częśc oryginalną, DDR-owską, a zapewniam, że dłużej posłóży.
Plusy:
- dynamika, bardzo duże przyspieszenie jak na tak niewielką pojemnośc,
- bak i tłumik pięknie do siebie pasują, co daje MZ, zgraną całośc. Jest ona zgrabna.
- idealne przełożenie, pomyślana skrzynia, rozłożona na 5 biegów.
Minusy:
- przód zbyt lekki,
- za duży pobór paliwa, przy większych prędkościach,
- brak schowka na np narzędzi.
Bez problemu zamyka licznik. W niektórych katalogach pisze, że nie "pójdzie więcej niż 125 km/h. Ja swoją Hajabuzą jechałem czwórką 120km/h, a piątką 140km/h;] Choc przeważnie jeżdżę w granicach 90-110 km/h.
2 koło:
- Honda CBR 600 RR
- Kawasaki ZX10R NINJA
- Honda CB 900 Hornet
- Suzuki GSX-R 750
4 koła:
- Nissan Titan 5.6 (na jeden dzień;) )
- Lamborghini GALLARDO SPYDER(chociaż zobaczyc;]
-Audi R8 (wersja z USA) (ajajaj)
- Toyota FT-HS (najlepiej biała;P)
- Mitsubishi 3000 GT
- Lexus SC 430 (sedan lub coupe)
-BMW x5
- a tak realnie to WV Golf 3 1.8;)
Czekam na wasze opinie. Pozdro
Ave MOTÓR
Ave MZ