facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 381 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

WSK 175 1985r

Oglądano już 25203 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o WSK 175 »
  • Rocznik

    1985 r.

  • Właściciel

    wsk175_marcin

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Latoszyn

  • Pojemność

    175 cm3

  • Moc

    14 KM

  • Max. moment obrotowy

    6000 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Witam od 2000 roku posiadam Motor Wsk 175 . Po kupnie wsk pierwsze co zrobiłem to kapitalke silnika i podzespołów. Od 2 Maja 2000 roku Wsk jest na chodzie i nie wymaga żadnego naprawiania, motor w pełni sprawny przygotowany do sezonu .Kontrolne zużycie paliwa 3,8 l/100 km dla motocykli z silnikiem o pojemności 175 ccm oznacza ilość zużytego paliwa na 100 km drogi przebytej z prędkością 80 km/h. Pomiar należy wykonać na odcinku płaskiej, poziomej drogi o długości minimum 5 km w warunkach atmosferycznych takich samych jak dla pomiaru prędkości maksymalnej. Ekonomiczna prędkość, to taka prędkość, przy której zużycie paliwa jest najniższe. Dla motocykli z silnikiem 060 ( klasy 175 ) wynosi ona 50... 60 km/h. Zużycie paliwa na 100 km, przy prędkości ekonomicznej wynosi 2,5 l.

  • Tuning

    Do mojej WSK'i wmontowałem diody led ( oświetlenie silnika , tylnego koła). Wmontowałem również głośnik, który umiesciłem między filtrem powietrza a owiewką prawą. Umozliwia on słuchanie muzyki z np. mp3 playera w czasie postoju ;).

  • Silnik

    Wał korbowy jest składany, trzyczęściowy. Przeciwwagi są wykonane ze stali węglowej z otworami wyważającymi po stronie korbowodu. Czopy lewy i prawy są wykonane ze stali stopowej niskowęglowej, nawęglane i hartowane. Sworzeń łba korbowodu łączy obydwie połowy wału jest wciśnięty w otwory wykorbienia w przeciwwagach. Korbowód jest kuty ze stali stopowej do nawęglania i hartowania, ma otwór dolny (łeb) nawęglany, hartowany i dokładnie obrobiony; w górny otwór (główkę) jest wciśnięta tulejka brązowa. Korbowód jest ułożyskowany na trzyrzędowym łożysku rolkowym lub na złożeniu igiełkowym. Wał korbowy jest ułożyskowany w obudowie na dwóch łożyskach kulkowych.

    Cylinder jest aluminiowy, odlewany ze stopu aluminiowo-krzemowego z zalaną tuleją żeliwną metodą Alfin.

    Głowica cylindra jest wykonana ze stopu aluminiowo-krzemowego metodą odlewania ciśnieniowego. Komora spalania składa się z dwóch czasz, przy czym mała czasza jest przesunięta w stronę kanału ssawnego. Głowica i cylinder są mocowane wspólnie śrubami dwustronnymi M8. Między cylindrem i obudową znajduje się uszczelka z gambitu. Uszczelnienie połączenia głowicy z cylindrem bezuszczelkowe.

    Tłok jest wykonany ze stopu aluminiowo-krzemowego; sworzeń tłokowy jest osadzony pływająco w tłoku i korbowodzie.

    Przekładnia sprzęgłowa, która przenosi napęd z wału korbowego na sprzęgło jest typu łańcuchowego.

    Koło zębate łańcuchowe (z = 15) jest osadzone na lewym czopie wału korbowego. Koło żeliwne przynitowane do kosza sprzęgła ma 35 zębów. Podziałka łańcucha sprzęgłowego ( i kół zębatych łańcuchowych) wynosi 9,252 mm (3/8"). £ańcuch jest typu tulejkowego i składa się z 48 ogniw.

    Sprzęgło wielotarczowe, mokre składa się z trzech tarcz stalowych z wkładkami korkowymi i trzech tarcz stalowych. Cały pakiet jest ściskany jedną centralnie umieszczoną sprężyną. Sprzęgło pracuje w kąpieli olejowej. Jest ono wyłączane mechanizmem dźwigowym zamocowanym do prawej obudowy silnika. Elementem pośrednim jest popychacz i przedłużacz popychacza z kulką.

    Skrzynka biegów jest czterostopniowa, trzywałkowa, z czterema parami kół zębatych stale zazębionych z sobą. Włączenie poszczególnych biegów następuje przez zaklinowanie odpowiedniej pary kół na wałku głównym i wałku pośrednim. Pozostałe koła skrzynki biegów obracają się luźno. Wałek główny jest ułożyskowany w łożysku kulkowym w lewej obudowie i w łożysku ślizgowym w wałku zdawczym. Wałek zdawczy jest ułożyskowany w trzyrzędowym łożysku rolkowym; wałek pośredni w dwóch łożyskach (tulejkowych) ślizgowych wciśniętych w obudowy.

    Zmieniacz biegów składa się z mechanizmu zabierakowego oraz krzywki tarczowej, dwa rowki krzywkowe prowadzą kamienie zabieraków. Zmieniacz jest sterowany dźwignią zmiany biegów umieszczoną z lewej strony silnika w takim położeniu, że czubek lewej nogi kierowcy opartej na podnóżku dotyka do jej końca. Dźwignia osadzona jest na wałku za pomocą połączenia wielokarbowego, które umożliwia ustawienie dźwigni w dowolnym, korzystnym położeniu. Dźwignia zmieniacza po każdej zmianie biegu wraca do położenia wyjściowego.

    Rozrusznik jest podobny do rozrusznia w silniku 051

    Układ wydechowy składa się z rury wydechowej i tłumika hałasu typu komorowego. Tłumik jest umieszczony nisko i zamocowany do konsoli za pomocą obejmy.

    Obudowy i pokrywy silnika są wykonane ze stopu aluminiowo-krzemowego metodę odlewania ciśnieniowego. Otwory łożysk wału korbowego są wykonane w żeliwnych wtopkach zalanych ciśnieniowo w obudowach.

    Gaźnik poziomy GM26U3 z boczną komorą pływakową jest osadzony na króćcu ssącym. Komora pływakowa jest regulowana. Umożliwia to przystosowanie gaźnika do pracy w pozycji pochylonej do przodu lub do tyłu. Poziom paliwa w komorze jest regulowany. Mocowanie gaźnika kołnierzowe.

    Smarowanie układu korbowego olejem wytrąconym z mieszanki paliwowej. Smarowanie łożysk wału korbowego olejem wytrąconym z mieszanki w kanałach dolotowych i ściekajęcym kanalikami.

    Smarowanie skrzynki biegów, sprzęgła, przekładni sprzęgłowej, zmieniacza i rozrusznika olejemze skrzynki biegów.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + super wygląd
    + 100 % sprawny
    + super jazda
    + super hiper ;)

  • Osiągnięcia

    Osiągnięcie to oczywiście max prędkość czyli 105km\h :) .

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Suzuki Katana AY 50
  • Romet Ogar 205
  • Romet 50 T-3
  • Fiat 126
  • Jawa 350
  • Vespa PK 50 S

Co robią kierowcy na PJ