facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

MZ ETZ 250 1987r

Oglądano już 5654 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o MZ ETZ 250 »
  • Rocznik

    1987 r.

  • Właściciel

    Walkos

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Kamienica Królewska

  • Pojemność

    250 cm3

  • Moc

    21 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    9.00 s

  • Opis

    MZ ETZ 250 – motocykl produkowany w latach 1981 – 1992 w Zschopau. Jego poprzednikiem był motocykl MZ TS 250/1, natomiast MZ ETZ 251 jego następcą. Modele o pojemności 250 cm³ były największymi i najszybszymi jednośladami produkowanymi w fabryce MZ na przełomie lat 80. i 90. Skrót (Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen) oznacza: jednocylindrowy, widelec teleskopowy, rama z centralnym profilem skrzynkowym.

  • Tuning

    Eta posida
    Zbiornik paliwa od mz etz 251
    boczki od mz etz 251
    tłumik mz etz 251
    kratka na lampe
    siatka na baku i siedzeniu
    chromowane lusterka
    białe okrągłe kiernki

    I Reszta Oryginalna

  • Silnik

    Silnik EM250 to dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym chłodzony powietrzem. Wadą silników EM250 jest niski moment obrotowy w zakresie do 3000 obrotów i jego szybki przyrost powyżej tej wartości. Sam przebieg momentu obrotowego wykazuje dwa szczyty, jeden dla obrotów 3500 i drugi dla 5200 obr/min. Jest to tzw. podwójna biegunowa, często występujaca w silnikach dwusuwowych o sporym wysileniu, z rozrządem tłokowym. W praktyce objawia się to tym, iż motocykl rozpędza się dość ospale z niskich obrotów, aby energicznie przyśpieszać, gdy obroty silnika osiągają poziom powyżej 3000-3500. Jednak cecha ta występowała we wszystkich ówcześnie produkowanych motocyklach z silnikiem dwusuwowym o takim samym rozrządzie i zbliżonym wysileniu.

    Ciekawostką konstrukcji silnika jest umieszczenie sprzęgła na wale korbowym. Zapewnia to w przypadku jednocylindrowca spokojniejszą pracę na biegu jałowym i na wolnych obrotach dzięki większej masie wirującej. Moment obrotowy silnika przenoszony jest poprzez przekładnię zębatą na precyzyjną 5 biegową skrzynię biegów, a dalej łańcuchem rolkowym w osłonie na tylne koło.
    Maks. moc przy ok. 5500 obr/min : 21 KM (15,5 kW)
    Maks. moment obrotowy przy ok. 5200 obr/min : 27,4 Nm (2,8 kGm).
    Silnik powinien być smarowany mieszanką paliwa z olejem o proporcji 50 : 1.

    Przy poprawnym użytkowaniu, silnik wytrzymuje przebieg 30 – 40 tysięcy kilometrów. Po takim przebiegu konieczna jest wymiana tłoka, łożysk na wale oraz regeneracja (a najlepiej wymiana na nowy) wału korbowego i szlifowanie cylindra. Trwałości sprzyja stosowanie dobrej jakości oleju w mieszance paliwa z olejem oraz unikanie wysokich obrotów przy zimnym silniku. Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach przyśpieszajacą zużycie łożyska wału korbowego, oraz na przegrzanie (piłowanie w miejscu, palenia gumy itd). Takie postępowanie w skrajnych przypadkach prowadzić może do uszkodzenia tłoka i cylindra.

  • Perspektywy

    Masa w stanie gotowym do jazdy 151 kg (153 kg w wersji z hamulcem tarczowym).
    Dopuszczalna masa całkowita wynosi 330 kg.
    Ilość oleju w skrzyni biegów – 900 cm³ oleju przekładniowego SAE 80.
    Zbiornik paliwa – 17 l ( 1,5 l rezerwa )
    250 cm³ płynu amortyzatorowego na elementy resorujące.

  • Plusy i minusy pojazdu

    +przyspieszenie
    +duze osiagi
    +komfort jazdy
    +małe spalanie
    +i wiele innych plusow

    - etz te motocykle nie posiadaja wad .

  • Osiągnięcia

    Przy obrotach od 3000 do 5800.
    I bieg 20 ... 35 km/h
    II bieg 30 ... 60 km/h
    III bieg 35 ... 85 km/h
    IV bieg 55 ... 110 km/h
    V bieg 70 ... 130 km/h

    Na pierwszych trzech biegach motocykl przyśpiesza energicznie, ale dynamika uwarunkowana jest utrzymaniem silnika powyżej 3000 obrotów na minutę. Według oryginalnego oznaczenia skali obrotomierza obroty ekonomiczne kończą się na 6000 obr/min, czyli około 131 km/h. Jednak tak naprawdę silnik EM250 może nadal zwiększać swoją prędkość obrotową, nie tracąc dużo ze swojej trwałości. Jest tak dlatego, iż górną granicą pracy silnika nie jest 6000 obr/min, a 7000 – 7500 obr/min. Ze względów ekonomicznych i bezpieczeństwa (również silnika) powinniśmy przyjąć 7000 obr/min jako dopuszczalną granicę pracy silnika. Przy takie prędkości obrotowej momenty bezwładności mas i siły odśrodkowe są tak duże, że zużycie części układu korbowego oraz gładzi cylindra następuje przedwcześnie. Wg instrukcji prędkość maksymalna wynosi 125-130 km/h. Prawdą jest, że przy standardowych zębatkach – 19/48 zębów (przód/tył) na drodze bez wzniesień i wiatru w plecy Mz powinna osiągnąć 140 km/h[potrzebne źródło]. Po założeniu zębatki 21-zębowej teoretyczna prędkość maksymalna wynosi 145-148 km/h. W rzeczywistości prędkość ta jest bardzo trudna do osiągnięcia, ponieważ przy takim przełożeniu silnik nie dysponuje nadmiarem mocy podczas rozpędzania na 5-tym biegu.

    Przyspieszenie (przy 6000 obr/min): od 0 do 80 km/h w 6,6 s, do 100 km/h w 10,9 s. Możliwe jest rozpędzenie motocykla do 100 km/h w czasie poniżej 8 s.

    Generalnie prędkością max. w ETZ 250 powinna być prędkość osiągnięta przy 6000 obr/min. Motocykl zużywa od 3 do 5,5 l paliwa na 100 km. Dane są podane przez producenta, jednak spalanie paliwa zależy również od stylu jazdy, warunków panujących na drodze, naszej pozycji na motocyklu (w tym przypadku chodzi o opór powietrza).

  • Marzę o...

    tym zeby jakas kolezanka chciala drogi raz sie ze mna przejechac na mz etz 250 POZDRO

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Suzuki Bandit 650
  • MZ ETZ 250
  • Jawa TS 350 Twin Sport
  • Romet Komar
  • Honda MBX 80
  • Yamaha DT 125

Co robią kierowcy na PJ