facebook
System PJ
to 129 363 pojazdów na 669 347 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Minsk 400 1993r

Oglądano już 66235 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Minsk 400 »
  • Rocznik

    1993 r.

  • Właściciel

    KanterX

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Siemiatycze

  • Pojemność

    125 cm3

  • Moc

    10 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    20.00 s

  • Opis

    Witam. Byłem szczęśliwym posiadaczem Motocykla: Mińsk 125 ccm typ 400 z 1993 r. Byłem jego drugim właścicielem. Miałem być ostatnim, ale niestety Minska musiałem sprzedać- wieczne problemy z kasą w domu :(

    Krótka historia kupna Mińska:):

    Kiedyś z ojcem jeździliśmy po trasie( handel obwoźny) Wjechaliśmy na podwórko. Był otwarty garaż i co sie rzuciło w oczy ... Mińsk stał zakurzony. My sie pytamy czy na sprzedaż ( bo szukaliśmy moto) Odpowiedź była taka: twarde nie:( ale po jakimś czasie podchodzi właściciel po zakupy tak jak zawsze i do nas z tekstem może chcecie kupić Mińska bo ciężka sytuacja majątkowa. Oczywiście, że tak. 3 dni później był już mnie :)
    Kupiny był zimą, byłem tak szczęśliwy, że chciałem nim pojechać do domu w -15 stopnoiwym upale :)
    Gdy pierwszy raz wyjechałem w teren dużo ludzi pytało co to za sprzet?? Nie wiedzieli na oczy takie moto :)
    Mówi się, że Minsk jest gorszy od WSK-i ja na to odpowiadam pfff skąd możesz wiedzieć kiedy nawet na tym nie siedziałeś... i koniec rozmowy ( oczywiście nic nie mam do WSK)
    Szukałem informacji o Mińsku w internecie... ale się zawiodłem.. nic konkretnego nie ma :(
    Sam zauważyłem ża są różne typy Minsków
    Ztego co wiem Mińsk produkował też Romet
    Mój jest oryginalny z Białorusi :)

    Dane książkowe o Mińsku opisane przez testującego:


    W latach 80-tych i 90-tych motocykle Mińsk pojawiły się na naszych
    drogach za sprawą fabryki Romet, gdzie były przez krótki czas montowa-
    ne.Mińsk został zbudowany jako pojazd do przemieszczania się zarówno w mieście, jak i poza nim. Po odebraniu motocykla od importera, przystąpiłem do oględzin pojazdu. Kierownica jest
    trochę wyższa niż w przeciętnym motocyklu turystycznym. dętek oraz zestaw
    żarówek zapasowych. Spodobały mi się kierunkowskazy - ich kształt umożliwia bezproblemo-we dostrzeżenie zamiarów motocyklisty zarówno z przodu, z tylu, jak i z boku. Jednak minusem jest to, że są wykonane w całości z twardego tworzywa. Należy więc uważać, aby o nic nimi nie zaczepić. Czarna skrzynka zamontowanana górnej półce zawiera podświetlony na zielono prędkościomierz, stacyjkę oraz trzy typowo wschodniej urody kontrolki: luzu, kierunkowska- zów i światła drogowego.Czas na jazdę. Odpalił za trzecim kopem\\\", po 20sek. silnik rozgrzał się i można było jechać. Odczekałem, ruszyłem i ogarnęło mnie zdziwienie, jak żwawo się zebrał. Utrzymanie dopuszczalnej maksymalnej prędkości podczas docierania, czyli 60 km/h, jest trudne, gdyż... motocykl sam rwie do przodu. Biegi wchodziły twardo i trzeba było pamiętać o dokładnym ich włączaniu, szczególnie że dźwignia biegów ma bardzo duży skok i należało ją ciągnąć do oporu.

  • Tuning

    Szukam owiewki. I to bedzie mój tuning :P
    Mińsk pięknie wygląda jak jest oryginalny :) Po co mam go szpecić, żeby się na mnie gniewał?? pomysle jeszzce moze nad gmolami...

  • Silnik

    Silnik daje sobie radę v-max 100km/h (jechałem tylko raz tyle bo go oszczędzam) Skrzynia 4 biegowa. A co najważniejsze piękna praca :) Jest 100% oryginalny nic nie było w nim robione. Chłodzony powietrzem. Mieszanka oleju jaką stusuję to 1:30 olej to: Mixol
    Oto dane z podręcznika:
    Silnik: chłodzony powietrzem, dwusuwowy, jednocylindrowy. Śr. cylindra/skok tłoka 52/58 mm Stopień spręż. 9:1 Pojemność skokowa 123 cm3 Moc max 10 KM
    Gaźnik K2401 o śr. gardzieli 24 mm Sprzęgło wielotarczowe, mokre Skrzynia 4-biegowa, przełożenia: (1) 2,925; (2) 1,780; (3) 1,271; (4) 1,00
    Podwozie: rama zawieszenie przednie: widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, hamulce: bębnowe o średnicy 150 mm. Ogumienie 3,00 x 18. Masa bez płynów 105 kg Maksymalne obciążenie 160 kg
    Pojemność zbiornika paliwa 11,5 l.

  • Zawieszenie

    Miękkie można jeżdzić godzinami :P Tył można podnieść wyżej, jeśli bedzie jazda w dwie osoby... nadaje się na jazdę po terenie jak i na asfalt :)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Pierwsze chwile na Mińsku
    100km/h na zegarze,
    postawienie go na kółko,- tylko raz bo mnie to nie bawi katowanie...
    Podróż 10 km z dizewczyną na pace :)

  • Perspektywy

    Na zawsze bedzie mój ;*
    Dbać o niego jak o kobietę... :)

    tu jest filmik:

    http://www.youtube.com/watch?v=yd4ccRewvEk

    dla tych co nie słyszeli i nie widzieli Minska :)

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    silny
    zrywny
    wygodny
    piękny
    Minusy:
    nazwa Mińsk nie mogli wymyśleć innej??
    byl nie dawno problem z częściami ale do czasu... teraz na allegro jest tego multum...

  • Osiągnięcia

    Wyprzedziłem BMW :D- to była frajda xD widzieć spojrzenie kierowcy xD

  • Marzę o...

    Aby każdy się cieszył z tego co ma ;*
    zaliczyć zlot :)
    Żeby nikt nie zadawał pytan: co to za marka? czasami jest to denerwujące

    aaa jeszcze jedno!! to nie jest ulepszony model WSK tak jak inni mówią :)

    Sprzedałem swoją kochaną perełkę ... poszła w dobre ręce, niech służy jak najlepiej nowemu właścicielowi.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Alfa Romeo 156
  • Romet Komar
  • Kawasaki ZX-10R
  • Renault Vel Satis
  • Ford Mondeo
  • Zipp Simpli

Co robią kierowcy na PJ