Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1989 r.
Świlcza
350 cm3
27 KM
33 Nm
8.00 s
Jawa została przeze mnie zakupiona w stanie delikatnie mówiąc dalekim od ideału za symboliczne pieniądze. Gdy pierwszy raz ją zobaczyłem stała w szopie zakopana po ośki w ziemniakach, które w przeciwieństwie do solidnej czeskiej blachy były w stanie zaawansowanego rozkładu.
Na pierwszy ogień do remontu poszedł silnik. Zostało zrobione :
- remont wału - nowe sworznie łożyska i korbowody
- nowy pierścień uszczelniający wał
- nowe tłoki, pierścienie, szlif cylindrów
- nowe wszystkie łożyska i simmeringi
W dalszej fazie remont ramy :
- malowanie
- nowa opona przód
- akumulator
- instalacja elektryczna
I cała masa pierdół, których nie będę pojedynczo wymieniał, a zostały wymienione bądź zregenerowane.
Jest to klasyk i wszelkie formy agro-tuningu zwanego też wiejskim tuningiem (mimo iż specjalizują sie w tego typu tuningu rodowici mieszczanie w swoich golfach II generacji) odpadają.
Silnik dwusuwowy, chłodzony powietrzem
Liczba cylindrów 2
Skok tłoka 65 mm
Średnica cylindra 58 mm
Pojemność skokowa 343,47 cm3
Stopień sprężania 10,2
Moc maksymalna 19 kW
Obroty mocy maksymalnej 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 33 Nm
Obroty momentu maksymalnego 5000 obr/min
Jawa dopiero co ukończona, zaliczone dopiero kilka krótkich przejażdżek ze względu na obecną tragiczną pogodę.
NA wakacjach nakręcić trochę kilometrów po Polsce.
Plusy :
- zrywny i mocny jak na pojemność i swoje lata
- wygodna pozycja za kierownicą
Minusy :
-jeszcze nie zdążyłem się takowych dopatrzeć ale pewnie spalanie :)
Wyremontowanie od podstaw tej maszyny :)
Honda CBR 1000 RR
Yamaha R1