Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1995 r.
Dolnyśląsk
50 cm3
12 KM
0.00 s
Aprilia RS 50 Extrema produkowana od 1993 roku, jest następrzynią Aprili AF 1.
Początkowo Extrema w dużej mierze opierała się na konstrucji AF 1. Rama różniła się w stopniu znikomym. Do RS-ki przeniesiono takie rozwązania jak, monowahacz czy też przenia lampa w kształcie trapezu. Było również sporo zmian. Dwusuwowy silnik dostał jeszcze jeden, piąty, bieg (Minarelli AM5). Zastosowano trzyramienne aluminiowe felgi, oraz tarczowe hamulce firmy Brembo, co świadczyło o tym, że Extrema została wykonana w oparciu o ówczesne najnowsze rozwiązania technologiczne. Chłodzony cieczą motrower był nielada gratką jak na początek lat 90 - tych. Może się wydawać, że konstruktorzy założyli iż ma być to maszyna ustępująca swoim większym kuzynom tylko pojemnością. RS - dzięki starannemu i wręcz ściągniętemu z MotoGP wykonaniu, nie budzi zastrzeżeń po co została stworzona i jaki ma rodowód. Linie owiewek w tym modelu zostały jeszcze bardziej zmiękczone, podkreślając sportowy charakter jednośladu. W roku 1994 Extrema doczekała się małej modernizacji zwanej poźniej „pośredną“. Mianowicie zmieniono kanciastą lampę przednią na taką o bardziej zaokrąglonych kształtach, ale dzięki wcięciu na kształt brwi dalej pozostającą w klimacie sportowym. Do roku 1996/97 RS posiadała silnik AM5, potem wymieniono go na AM6, dodając jeszcze jeden bieg. Napewno poprawiło to osiągi motoroweru. Jednostka AM5 rozpędzała mały jednoślad aż do 90km/h, z kolei AM6 poprawiło osiągi aż o 10km/h, dając wynik 100km/h.
Muszę przyznać, że mój egzemplarz jest dość nietypowy ponieważ jest z roku 1995 a już posiada silnik AM6. Być może wypuszczono kilka wcześniejszych prototypowych wersji. Ponieważ Arpilia osiągała znacznie większe prędkości niż te które pozwoliły by wciąż pozostawać jej prawnie motorowerem zastosowano blokady. Pierwsza z nich mechaniczna była dość banalna. W seryjnych pojazdach stosowano mniejsze zębatki zdawcze posiadające tylko 11 zębów. Z kolei blokadaa elektryczna polegała na zmiejszaniu wydajności modułu, co sprawiało, że motorower kręcił tylko 10 tys obr/min, gdzie wersje odblokowane kręcą nawet nieco ponad 12 tys obr/min. Znów odniosę się tu do swojego RS - a, mój kręci do około 16 tys obr/min. Ale to pewnie dlatego, że jest nieco podkręcony.
Zębatka tył: 135 zł
Zębatka przód: 35 zł
Łańcuch: 40 zł
Nowe łożyska do przedniego koła - 14 zł - wyeliminowało to trzęsienie kierownicy na zakrętach,
Nowe klocki hamulcowe EBC - 55 zł,
Nową tarczę hamulcową - 50 zł - poprzednia miała grubość mniejszą niż 3,5mm,
Nowy olej silnikowy Repsol 10W40 - 35 zł,
Dolewkę oleju do mieszanki Repsol - 35 zł,
Nowy filtr paliwa oraz nowy przewód paliwowy - 5zł,
Nowy filtr powietrza wykonany własnoręcznie z odpowiedniej gąbki,
Nowe manetki - 40 zł,
Nowe gumy tłumiące, pod zegary.
Oprócz tego:
Poprawiłam pancerzyk, linki prędkościomierza,
Naciągnęłam łańcuch,
Wymieniłam kilka śrub na imbustowe,
Wyczyściłam silnik oraz ramę ze smarów i olejów,
Umyłam owiewki,
Poprawiłam instalacje elektryczną w kilku miejscach,
Naprawiłam kontrolkę poziomu oleju,
Naprawiłam światło stopu,
Wyczyściłam i naregulowałam gaźnik,
Dorobiłam regulację sprzęgła przy klamce,
Założyłam opaskę zaciskową na króciec filtra powietrza,
Pospawałam dziury w tłumiku.
Minarelli
Rodzaj: AM6
Ilość suwów: 2
Ilość cylindrów: 1
Sposób chłodzenia: Ciecz
Wydech: Gianelli
Kokpit Aprili to kokpit prawdziwego sporta. Mamy tu ogromny obrotomierzy który dominuje w niewielkiej desce rozdzielczej. Oprócz tego jest oczywiście prędkościomierz, słusznie wyskalowany do 120km/h, oraz wskaźnik temperatury silnika.
Poza tym mamy rząd kontrolek: migaczy, świateł długich i mijania, poziomu oleju w pojemniku olejowym, oraz kontrolkę luzu.
Przód - teleskopy olejowe,
Tył - centralny amortyzator sprężynowy.
brak
Inne:
- Posklejać owiewki,
- Kiedyś nowy lakier,
- Umyć,
- Napastować,
- Dbać,
- Jeździć.
Właśnie oczekuję na zamówiony amortyzator od RS z 2008 roku miejmy nadzieję, że wejdzie, - 125 zł,
W planach mam poprawienie kondycji owiewek, oraz malowanie motocykla,
Wymiana łożyska główki ramy,
Wymiana opon,
Wymiana tłumika,
Wymiana zawieszenia przedniego na UPD wraz z kołem.
Plusy:
-świetny wygląd,
-dobra marka,
-dobre osiągnięcia.
Minusy:
-Drogie części.
V-max 120km/h