facebook
System PJ
to 129 374 pojazdów na 669 417 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Simson SR 50 1988r

Oglądano już 3154 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Simson SR 50 »
  • Rocznik

    1988 r.

  • Właściciel

    Mnemon

  • Kategoria

    Skutery

  • Lokalizacja

    Rozdrażew

  • Pojemność

    60 cm3

  • Moc

    6 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Simsona kupiłem cztery lata temu. Był on w opłakanym stanie. Zainwestowałem w ten motor ze względu na niską cenę oraz na manualną skrzynię biegów. Niewiele jest pojazdów z tego rodzaju skrzynią w dobie napływu plastikowych produktów z Chin. Remontu generalnego dokonałem po zakupie sprzętu i stopniowo doprowadzałem do obecnego stanu. Sprawę oceny zostawiam innym użytkownikom tego portalu. Zapraszam i proszę o komentarze.

  • Tuning

    Poza tuningiem mechanicznym (części zostały wymienione przy opisie silnika) Simson zmienił się wizualnie. Tuning optyczny to:
    - owiewka przedniej lampy,
    - owiewki na ręce,
    - podgrzewane manetki firmy Saito,
    - niebieskie podświetlenie licznika,
    - białe klosze kierunkowskazów,
    - stroboskopy,
    - deska rozdzielcza własnej roboty z wbudowanym licznikiem elektronicznym, wyjściem AUX, kieszonką na telefon oraz wtyczką słuchawkową do aparatu Sony Ericsson podłączoną do wzmacniacza i głośników.
    Największe wrażenie robi natomiast oświetlenie w Simsonie. Zwykły reflektor refleksyjny został zdemontowany i zamieniony na lampę projekcyjną, lub inaczej soczewkową. Soczewka pochodzi od Nowej Skody Fabii. Źródłem oświetlenia jest żarówka halogenowa H7 firmy Osram, seryjnie montowana w Skodach. Strumień światła i jasność jest identyczna jak w samochodzie, choć prąd dostarcza mocna cewka Simsona. Zmiana świateł na długie sterowana jest elektronicznie poprzez wysunięcie się rdzenia z ceweczki, który popycha przesłonę regulującą strumień światła. Soczewka, gdy patrzy się pod kątem wydaje niebieską, lub fioletową poświatę (super efekt). Ciemność przestaje być straszna gdy jedzie się tym motorem i lubie widzieć gdzie jadę.

  • Silnik

    Silnik hhmmmm! Gdy kupiłem motor to można powiedzieć, że pracował choć jest to pojęcie względne. Simson nigdy nie stał u żadnego mechanika, który nie zawsze mówi prawdę o tym co robił z maszyną. Wszelkich napraw dokonuję sam, we własnym garażu i dlatego wiem co mam. Jednostka napędowa została rozłożona na części pierwsze i wyszyszczona. Tryby znajdujące się w komorze oraz skrzynia biegów okazała się być dobra, dlatego pracują one do dziś. Poza tym to silnik został prawie cały wymieniony. Nowe części to:
    - łożyska na wale (made in Germany),
    - siemeringi oraz wszelkie uszczelki w silniku,
    - niemiecki cylinder tuningowy 60 cm3, (przynajmniej sprzedawca mówił, ze jest niemiecki)
    - nowa głowica,
    - tłok 41 mm,
    - łożysko igiełkowe na korbowodzie,
    - wał S70 (tutaj sprzedawca zapytany o to czy wał jest oryginalny odpowiedział: "Oryginalny jest tylko nie wiadomo gdzie robiony"),
    - nowy standardowy gażnik,
    - magneto oraz cały zapłon (ze zwykłym przerywaczem),
    - tarczki sprzęgła,
    - nowy tłumik,
    Silnik zalany jest olejem Mobil Super S Semi Syntetic. Pracuje natomiast na mieszance benzyny z czerwonym olejem do pił spalinowych. Olej ten bardzo wpływa na prace silnika oraz zmniejsza jego zużycie. Po wszystkich ulepszeniach piecyk powrócił do pierwotnego stanu jest badzo elastyczny i zrywny.

  • Zawieszenie

    Przednie zawieszenie pracuje bardzo płynnie i elastycznie. Widełki zostały rozkręcone, sprężyny wyczyszczone i zalane nowym olejem. Tylne teleskopy też pracowały dobrze, lecz jeden z nich w ostatnim czasie zaczął pluć olejem, a gdy jedzie się po większych dziurach amortyzator dobija (nowe zawieszenie już zamówione). Na ten sezon zainwestowałem w nowe ogumienie HEIDENAU. Motor ten jest jednośladem w przeciwieństwie do wielu tego rodzaju pojazdów, które jeżdżąc po pięknych polskich drogach zostawiają za sobą dwie linie niczym samochód.

  • Perspektywy

    Wymiana kosza sprzęgłowego dostosowanego do pojemności 70 cm3.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    - oświetlenie,
    - manualna skrzynia biegów,
    - małe spalanie zarówno w cyklu miejskim jak i drogowym,
    - bardzo zrywny i elastyczny silnik,
    - w Simsonie nic nie puka i nie piszczy,
    - motor dobry do miasta jak i na dłuższe wypady,
    - ogólny obecny stan Simsona.

    Minusy:
    - każdy wie, że Simsony nie należą do bezawaryjnych choć po remoncie są to drobne usterki takie jak padnięty kondensator itp., Simson nigdy nie zawiódł mnie w trasie.

  • Osiągnięcia

    Długie trasy w dwóch bez postoju np.120 km (warto wspomnieć, że silnik jest chłodzony powietrzem).

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Skoda Fabia
  • Romet Ogar 900
  • Wartburg 353
  • Kingway Paulo
  • Yamaha Aerox 50
  • Ford Mondeo

Co robią kierowcy na PJ