facebook
System PJ
to 129 374 pojazdów na 669 417 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Honda CN 250 Helix 1986r

Oglądano już 16171 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Honda CN 250 Helix »
  • Rocznik

    1986 r.

  • Właściciel

    -Dadu-

  • Kategoria

    Skutery

  • Lokalizacja

    Tarnów

  • Pojemność

    242 cm3

  • Moc

    17 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Mega skuter, lub lepiej nazwijmy Helcie Plastikową Rututnią, gdyż jazda tym cudem nie przypomina jazdy skuterem.
    Wypuszczony na rynek w 1986 Helix był największym, najszybszym, najwygodniejszym i najdroższym protoplastą dzisiejszych dużych skuterów.
    Długość całkowita prawie 2,27 m , rozstaw osi 1,60 m waga 168 kg
    Silnik jednocylindrowy, czterosuwowy chłodzony cieczą
    Pojemność (242 pierwsza seria) 244 ccm , moc 17 - 21 koni
    Pojemność zbiornika paliwa 12 litrów zasięg 250 - 350 km w zależności od stylu jazdy.
    Zawieszenie z przodu to wachacz pchany z tyłu klasycznie, dwa amortyzatory które miały w niektórych modelach regulacje.
    Rozmiar opon:
    Przód : 110/100-12
    Tył : 120/90-10

    Do jazdy w mieście to troszke duże jest, ale na trasy nadaje się znakomicie.
    Helix posiada z tyłu 40 litrowy bagażnik o niereguralnych kształtach który dość troche się nagrzewa.Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, zawsze możemy tam wysuszyć wilgotne rzeczy podczas jazdy ;)
    Silnik znajduje się pod siedzeniem, więc w zime mamy cieplutko i przyjemnie.Przy pełnym baku Helix jest bardziej stabilny.

    W wersji usa światła oraz przednie migacze zapalają sie po przekręceniu kluczyka w stacyjce.Niekiedy są spotykane modele z światłami bocznymi,pozycyjnymi.
    Wersja Niemiecka ma inny moduł zapłonowy, normalny włącznik świateł oraz szybe 2/3 wysokości która niestety źle chroni przed deszczem i występują duże turbolęncje.
    Wersja Szwajcarska różni się od niemieckiej normalną szybą, innym modułem zapłonowym oraz dyszami w gaźniku gdyż jest przystosowana do jazdy na większych wysokościach.

    Olej silnikowy zmieniamy co 3 tysiące kilometrów, nie jest to tragiczne, gdyż oleju wchodzi 0,8 litra (można przy spuszczaniu pochylić na bok, wtedy wejdzie 1 litr)
    Filtra oleju Helix nie posiada, ale za to sitko, które czyścimy co 6 ts.km.
    Poza tym należy pamiętać o filtrze powietrza co 10 tysięcy i o zmianie oleju w przekładni przy tylnim kole.
    Ja to robie co 10-15 tysięcy kilometrów.
    Wchodzi tam tylko 0,15-0,20 L i prosze lejcie tam dobry olej do przekładni, a nie silnikowy

    Słaby punk Helixa to króciec ssący na którym trzyma sie gaźnik.
    Lubi z biegiem czasu pękać.Przy pęnienciu na wylot dalsza jazda raczej jest niemożliwa.

  • Tuning

    Nigdy

  • Silnik

    Pierwszy mój Helix,ten granatowy to była wersja Szwajcarska z 1991 roku.
    Bordowy Helix to wersja USA z 1986, pierwszy wypust 242 ccm jeszcze.

  • Zawieszenie

    miękkie

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Oj było tego,Zjeździłem bordowym Helixem spory kawałek Włoch,Szwajcari,Austri,Niemiec,Czech i naszego Kraju.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy to że dawał mi wiele frajdy a minusy że oba sprzedałem

  • Marzę o...

    Ponownym zakupie

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Opel Astra
  • WSK 125
  • Baotian BT50 QT9
  • Romet Ogar 200
  • Yamaha YZF-R125
  • Yamaha AEROX

Co robią kierowcy na PJ