facebook
System PJ
to 129 374 pojazdów na 669 417 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Kymco Vitality 2008r

Oglądano już 18869 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Kymco Vitality »
  • Rocznik

    2008 r.

  • Właściciel

    BlackOut

  • Kategoria

    Skutery

  • Lokalizacja

    ok. Kalisza

  • Pojemność

    50 cm3

  • Moc

    5 KM

  • Max. moment obrotowy

    4 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Witam

    Moje Kymco kupiłem 1 kwietnia 2008 w promocji. Model ten rocznikowo to 2007. Jest to mój pierwszy prawdziwy skuter. Poprzednio miałem Simsona, więc ciężko było się przyzwyczaić do braku manualnej skrzyni biegów, jednak teraz poznałem zalety skrzyni CVT. Skuter aktualnie ma przejechane już ponad 17700 km, więc mogę o nim trochę napisać.

    Silnik. Skuterek ma pojemność 49,40ccm (poprzez tuning można powiększyć pojemność skokową do 70ccm, wymiana cylindra na 80 ccm wymaga zmiany wału, łożysk, gaźnika i tłumika, również oryginalny napęd nie wytrzymuje przeciążeń) i jest chłodzony powietrzem. Docieranie trwa 1000 km od czasu wyjazdu z salonu, jednak ja docierałem 550 km co w zupełności wystarcza. Po poprawnym dotarciu skuter na blokadach powinien bez problemu dochodzić do prędkości 55km/h. (Po odblokowaniu powinien osiągnąć prędkość dochodzącą do 80 km/h) Jest to wystarczająca prędkość, aby szybko i sprawnie przemieszczać się z punktu A do punktu B. Ma bardzo dobre przyśpieszenie jak i w okresie docierania jak i po dotarciu. Skuter spala średnio 3,5 litra przy spokojnej jeździe a przy ostrzejszym traktowaniu manetki potrafi spalić nawet 5 litrów. Po odblokowaniu i ostrożnym używaniem manetki spalanie zmalało do 2,9 litra.

    Zawieszenie. Gdy pierwszy raz usiadłem na skuterze zawieszenie prawie się nie ugięło. Potrzeba paru kilometrów i kilku nierówności (o co na polskich drogach nie trudno) aby je rozruszać. Ogólnie zawieszenie jest bardzo dobre. Skuter na asfalcie bardzo dobrze trzyma się drogi. Gdy jednak zjedziemy na drogę gruntową musimy uważać, bo lubi zarzucić motorem i nie trudno o zaliczenie wywrotki. Tylny amortyzator wykazuje zmianę twardości po przejechaniu 16 tys km. Po poprostu ma zdolności do dobijania ;)

    Opony. Nie mam do nich zastrzeżeń. Na suchym jak i na mokrym asfalcie dobrze trzymają się drogi. Przy ostrym hamowaniu bardzo piszczą. Po przejechaniu 17 tys km tylna opona jest dosłownie łysa.

    Hamulce. Ten model Kymco wyposażony jest w hamulec tarczowy na przednim kole a z tyłu pracuje hamulec bębnowy. Oba te hamulce są wysokiej jakości. Kiedy szybko musimy zatrzymać skuter nie stanowi to problemu. Nie trudno również o zrobienie pokazowego stoppie.

    Nadwozie. Temat rzeka. Jednym się podoba, drudzy brzydzą się tym wyglądem. Mnie jako właścicielowi skuter się podoba. W Polsce oferowane są trzy rodzaje kolorów: niebieski, czerwony oraz srebrny. Wszystkie kolory są metaliczne. Mój skuter jest koloru czerwonego. Osobiście mam okazję porównania całej gamy kolorów tego modelu. Jest to kwestia gustu, który kolor będziemy wybierać przy kupnie. Mój kolega stwierdził, że „kolor daje dużo zmian” i ja go poprę. W każdym kolorze, Kymco wygląda zupełnie inaczej. Stylistyka odpowiada obecnym trendom. Oświetlenie jest bardzo dobre. Przednia lampa świeci bardzo jasno. Nie ma obawy, że w nocy nie zauważymy jakiejś przeszkody jednak świata drogowe świecą za wysoko ale wystarczy obniżyć lampę. Tylna stwarza imitacje lampy diodowej LED, jednak zawdzięcza to odbłyśnikowi który ma taki kształt. Kierunkowskazy są bardzo wyraźnie w dzień jak i w nocy. Liczniki są bardzo ładnie skomponowane. Mamy tam szybkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa i zegarek z datą. Jedyny minus to przekłamujący wskaźnik paliwa a zegarek to bardzo przydatna rzecz. Łatwo niestety pękają mocowania przedniego pługu po upadku. Na szczęście ma on wiele mocowań więc nie musimy się martwić że nam odpadnie. Części zamienne są średnio drogie.

    Skuter po odblokowaniu. Teraz mogę napisać jak sprawuje się Kymco po odblokowaniu. Skuter po tym zabiegu zachowuje się zupełnie inaczej. Przyspieszenie jest nieziemskie. Porównywalne do skuterów wysokiej klasy jak Peugeot itp. V-max jaki na dzień dzisiejszy udało mi sie osiągnąć wynosi 78 km/h. Pozostaje mi jeszcze zmierzyć tą szybkość z samochodem i wtedy będę pewien na co stać mój skuter. Po przejechaniu 10 ty v-max spad do 75 km/h w bezwietrznej pogodzie i trzyma się do aktualnego przebiegu.

    Ogólnie skuter Kymco VITALITY to wyśmienity pojazd do wyjazdów nad jezioro i na dalsze wycieczki. Wielu ludzi uważa, że skuter chłodzony powietrzem jest przeznaczony tylko dla dziadków. Ja jednak sądzę, że gdy motorem porusza się osoba rozważnia, nie zależnie od wieku, maszyna odwdzięczy się długoletnią sprawnością. Widać, że firma Kymco dąży aby osiągnąć cel swojego hasła reklamowego BETTER than BEST.

    Sezon 2009 zakończony z dniem 1 listopada. Kymco czeka na nowy sezon i wór przygód które mnie w nim być może spotkają:)

  • Tuning

    Najwytrzymalsze są oryginalne maszyny:)

  • Silnik

    Bardzo mocny. Skuter po odblokowaniu rwie do przodu jak oszalały. Moc jest dostępna od najmniejszych obrotów silnika. Jeżeli ktoś trochę potrafi może Kymco postawić na koło:)

  • Zawieszenie

    Twarde dobrze trzyma sie drogi. Podczas jazdy we dwóch czasami lubi dobijać:)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Pierwsze 2 km . . . .

    Niedziela, upał, pół baku, klakson. Chłopaki pod bramą. "Co jest?!" "wyjazd" No i tak się zaczęła nasza niedzielna eskapada po wioskach:p ogółem zrobiliśmy 52km:) Trzy skutery: mój Vitek, Baotian, Suzuki AP50:) Szum dwusuwa i gang czterotaku (tego nie da sie zapomnieć) Pierwszy taki mój wypad z chłopkami (jak jeżdżę sam robie więcej km:) ) Simson nie był w stanie wrócić o własnych silach z takiego wyjazdu;/

    Salve 2009 w Strzałkowie:) Bardzo fajna impreza:)

    Wyjazd na Zlot PolskaJazda.pl. Pierwsza taka długa trasa pokonana samemu:)

    Szukanie drogi kiedy pierwszy raz pojechałem do mojej ukochanej:)

  • Perspektywy

    Pomalowanie progu po upadku:)

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    - dobrze sie zbiera
    - mocne światła
    - extra hamulce, po naciśnięciu skuterek staje w miejscu:)
    - przy odpowiednim operowaniu manetką skuter pali tyle co romet dwójka
    Minusy:
    - spalanie;/
    - pękające plastiki mimo jednego upadku...
    - czasami pasek napędowy lubi sie ślizgnąć

  • Osiągnięcia

    Objechanie wszystkich okolic:) Codzienne wypady, poznanie masy nowych ludzi, dzięki niemu znalazłem miłość mojego życia... Z szybkościowych rekordów to 78km/h na prostej bez górek:)

  • Marzę o...

    Na razie mi wystarczy. Po 18-nastce jakiś większy motorek. Sam jeszcze nie wiem co kupię. Ogólnie chyba kupię motocykl o pojemności 125ccm. To na początek a później jeżeli fundusze pozwolą Honde CBR 600RR :*

    a na dzień dzisiejszy przydałaby sie WSK:)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Aprilia RS 50
  • Nissan Primera
  • Jawa TS 350 Twin Sport
  • Yamaha DT 125
  • Romet Ogar 200
  • Gilera Runner 50

Co robią kierowcy na PJ