Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1988 r.
Rybnik
50 cm3
2 KM
3 Nm
0.00 s
NA POCZĄTKU radzę Ci przeczytać opis, a najlepiej jego KOŃCOWĄ CZĘŚĆ !!!! to odnośnie bezmyślnych i wklejanych komentarzy, no i jakiś ewentualnych nieporozumień :)
20 V 2011 został zakończony Projekt '11, czyli częściowe odświeżenie wyglądu zewnętrznego, a także zakup kilku nowych części. O wszystkim poczytasz w opisie, miłej lektury :)
No więc tak:
Kupiłem tego V8 od znajomego za 330zł, jestem jego trzecim właścicielem (z tego co wiem) i bardzo mi się ten zakup opłacał, szczególnie, że na allegro za 500zł można kupić takiego w nieciekawym stanie. Mam go od wakacji 2007 i pozostanie u mnie już na zawsze, bo sprzedanie go za parę stówek byłoby głupotą. Nie katuję tego klasyka, a wręcz przeciwnie - staram się o niego jak najbardziej dbać, jak trzeba to się coś wyreguluje, wyczyści, wymieni; dlatego też nie sprawia praktycznie żadnych problemów :) Nigdy bym go nie wymienił na obojętnie jaki skuter albo nowego chinola. Rometa w skali 10 oceniam na 7-8 :) Dobrze wygląda ale do fabryki jeszcze daleko.
WIĘCEJ ZDJĘĆ ORAZ FILMY Z UDZIAŁEM OGARKA - w mojej galerii. Zapraszam ;]
W klasykach, których już praktycznie nie ma na drogach? Nie ma mowy!!!
Uważam, że tuningowanie takich sprzętów będącymi zabytkami polskiej motoryzacji (głównie w sposób wizualny) - jest bezcelowe, debilne, głupie itp. To ma jeździć następne dekady, a nie ścigać się na 1\4 mili. Jak ktoś chce robić z tych modeli WT, to niech się je*nie w łeb. Ja preferuję oryginalne modele, bo takie są po prostu najlepsze dla oka :)
Jedynie co, to można odblokować silnik, by miał te same osiągi co czechosłowacki odpowiednik (który nie był blokowany). Ale nie ma takiej potrzeby.
Jedynie co, to skróciłem kolanko o 10cm, zmieniłem tłok 2p na 3p.
Seryjny silnik typu 223 produkcji czechosłowackiej:
- 2T
- 50ccm
- jednocylindrowy
- chłodzony powietrzem
- na gaźniku
- mokre sprzęgło dwutarczowe
- 2-2,5KM przy 5000obr\min
- 3-stopniowa skrzynia biegów
- wypolerowany na lustro :>
Prędkości na poszczególnych przełożeniach, na prostej drodze, standardowe zębatki 11z\55z:
1. bieg~ 15km\h
2. bieg~ 35-40km\h
3. bieg~ 55-60km\h; raz udało się uzyskać jakieś 75km\h z BARDZO nachylonej górki!!!
Gdy dla próby była założona zębatka przednia 13z (na prędkość), wtedy silnik miał muła jak zablokowany chinol. Tylko z górki sobie radził, więc taka opcja jest dobra, jeśli mamy w pełni odblokowany silnik. Na zablokowany musi być standard 11z, góra 12z.
Wymienione zostało do tej pory w nim:
- tłok z pierścieniami
- większość sprzęgła
- uszczelki
- linka sprzęgła
- filtry paliwa, powietrza
- łańcuch z kompletem zębatek
Prócz tego została odnowiona cała elektryka - przewody biegnące pod bakiem, nic się teraz nie plącze :P
Ogólnie jest to bardzo niezawodna jednostka, jedynie mogłoby być bardziej dopracowane sprzęgło. Jeśli chodzi o osiągi, to często przebija nimi dzisiejsze niektóre 50-tki - najczęściej chińskie skutery, które ledwo wyciągają 45km\h ;D Ale są na drogach i mocniejsze sprzęty, wtedy trzeba dać się wyprzedzić :) Bywa czasami, że ten silnik idealnie pracuje ale też miewa gorsze dni, tj. spadają obroty, nie ma mocy itd.
Przód: seryjne lagi sprężynowe, bardzo dobrze się sprawują.
Tył: Oryginalne sprężyny, były trochę pordzewiałe więc wyczyściłem no i w końcu się świecą :D
Nie mam zastrzeżeń.
ps. Jak wiadomo, nie stworzono jeszcze zawieszenia na polskie drogi... :D
1. Gdy mi się sprzęgło rozregulowało w trasie tak, że nie można go przywrócić do prawidłowej funkcjonalności - tego się nie zapomina, a było już z 3x co najmniej :\ później kłopot dojechać do domu...
2. Jak jechałem na nocna przejażdżkę po okolicy i w pewnym momencie przestało mi działać całkowicie oświetlenie, a do domu było ze 2km :( Musiałem niestety główną drogą jechać, na szczęście nie było ruchu.
A tak to każda przejażdżka Ogarkiem jest czymś świetnym, bo ma biegi, bo ma charakterystyczny dźwięk, bo jest klasykiem, który dalej jeździ wyróżniając się z tłumu pojazdów na drodze. Wiele osób widząc mnie na Ogarku patrzy wtedy inaczej niż na inne pojazdy :) Jazda nawet te 40km\h daje wiele satysfakcji.
Nigdy nie sprzedać, jeździć następne dziesiątki lat, cieszyć się tym sprzętem, a jeśli fundusze pozwolą, to Ogarek zostanie poddany profesjonalnemu odrestaurowaniu, kiedyś tam... Czyli nowy/nowe: lakier, części silnika, polerka i chromy gdzie się da, felgi z oponami, pozostałe elementy takie jak licznik, lusterka itp. Musi być stan fabryczny!
+ Wszyscy się za nim oglądają, taki oryginalny Ogar w mojej okolicy to rzadkość :) W ogóle klasyków już nie widać na drogach ;/
+ Jazda po mieście dla niektórych - siara, dla mnie - przeciwnie :)
+ Wszystkie dokumenty, opłacony
+ Bezcenne uczucie po wyprzedzeniu jakiegoś chinola, tym bardziej skutera :D
+ Wszystko działa jak powinno
+ Żadnych wycieków paliwa i oleju
+ Jak na swoje lata to ma dobre osiągi, czasami nawet lepsze niż niektóre dzisiejsze nowe jednoślady
+\- Silnik często odpala od 1. kopa, góra trzech jak jest zimny; będąc nagrzanym to mamy doczynienia z sytuacją losową :D 1-5, a najczęściej więcej prób, by odpalił
+\- Spalanie do 3l przy ekonomicznej jeździe 45-50km\h, a jadąc na pełnym gazie (ok. 60km\h) to jakieś 3,5-4l
- Źle skonstruowane sprzęgło
- Bardzo brakuje 4. biegu
- Obdarty lakier, w niektórych miejscach rdza
- Moc oświetlenia zależy od obrotów silnika
- Mogłyby być produkowane seryjnie kierunkowskazy, wystawianie ręki nie pasuje jadąc na moto.
- To, ze udało mi się nabyć tego Rometa w bdb stanie i za tak małe pieniądze
- Zrealizowany Projekt '11 - teraz przynajmniej nieźle wygląda :)
- Wyprzedzenie auta dostawczego z górki jest już czymś xD
- Typowe chinole (też skutery) praktycznie w tyle, chociaż rzadko spotykam je na drodze
- Wygrany start spod świateł z Renault Clio :D szaaał
- Dalej jest u mnie i jeździ
- Odnowiona elektryka
- Rekord prędkości na tylnej zębatce od Rometa Kadeta (35z) - PONAD 80km\h z długiej, dobrze nachylonej górki, której i tak później brakło ;D
- 75km\h na standardowym przełożeniu z bardzo nachylonej górki (można by rzec, że z przepaści) i jednocześnie uzyskanie chyba z 8000obr\min i 6l\100km :D czyli katowanie silnika...
Na PJ już ponad 600 komentarzy i prawie 30000 wyświetleń, z czego jakiś % to pewnie moje wejścia :D
- By właściciele takich sprzętów dbali o nie, remontowali na oryginał, a nie katowali i wyrzucali na złom
- By paliwo nie przekroczyło ceny 5zł. Ale w Polsce to raczej niemożliwe...
I te mniej realne...:
- R1 od 2004r, GT350 Mustang, A4\A5 od 2010r
BYŁO BY MI MIŁO GDYBYŚ POZOSTAWIŁ PO SOBIE KOMENTARZ :)
Tylko nie wklejony i w 3-5 słowach, a szczery i napisany od siebie :)
Wtedy odpiszę na 100%
Bo żal mi osób, które wchodzą na każdy profil jak leci i metodą kopiuj-wklej umieszczają idiotyczne komenty typu: 10000\6 fajny i koniecznie zapraszam do mnie!!!!!
Ja wiem kiedy ktoś wkleja, zbyt długo jestem na PJ, by się na to nabierać
ZAPRASZAM RÓWNIEŻ DO:
- MOICH SPOŁECZNOŚCI
- ORAZ OCENY POZOSTAŁYCH POJAZDÓW
Jeśli przeczytałeś cały opis, no to możesz teraz to napisać w swoich osiągnięciach :D
Mało komu chce się tyle czytać, no ale jest to 1 z bardziej rozbudowanych opisów na PJ :) tak mi się wydaje...
prezentacja:
http://www.youtube.com/watch?v=gNx7iR5346c
praca silnika:
http://www.youtube.com/watch?v=ExCfXK_GgrY