facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Ogar 200 1988r

Oglądano już 50604 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Ogar 200 »
  • Rocznik

    1988 r.

  • Właściciel

    gustaw50

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Rybnik

  • Pojemność

    50 cm3

  • Moc

    2 KM

  • Max. moment obrotowy

    3 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    NA POCZĄTKU radzę Ci przeczytać opis, a najlepiej jego KOŃCOWĄ CZĘŚĆ !!!! to odnośnie bezmyślnych i wklejanych komentarzy, no i jakiś ewentualnych nieporozumień :)

    20 V 2011 został zakończony Projekt '11, czyli częściowe odświeżenie wyglądu zewnętrznego, a także zakup kilku nowych części. O wszystkim poczytasz w opisie, miłej lektury :)

    No więc tak:

    Kupiłem tego V8 od znajomego za 330zł, jestem jego trzecim właścicielem (z tego co wiem) i bardzo mi się ten zakup opłacał, szczególnie, że na allegro za 500zł można kupić takiego w nieciekawym stanie. Mam go od wakacji 2007 i pozostanie u mnie już na zawsze, bo sprzedanie go za parę stówek byłoby głupotą. Nie katuję tego klasyka, a wręcz przeciwnie - staram się o niego jak najbardziej dbać, jak trzeba to się coś wyreguluje, wyczyści, wymieni; dlatego też nie sprawia praktycznie żadnych problemów :) Nigdy bym go nie wymienił na obojętnie jaki skuter albo nowego chinola. Rometa w skali 10 oceniam na 7-8 :) Dobrze wygląda ale do fabryki jeszcze daleko.

    WIĘCEJ ZDJĘĆ ORAZ FILMY Z UDZIAŁEM OGARKA - w mojej galerii. Zapraszam ;]

  • Tuning

    W klasykach, których już praktycznie nie ma na drogach? Nie ma mowy!!!
    Uważam, że tuningowanie takich sprzętów będącymi zabytkami polskiej motoryzacji (głównie w sposób wizualny) - jest bezcelowe, debilne, głupie itp. To ma jeździć następne dekady, a nie ścigać się na 1\4 mili. Jak ktoś chce robić z tych modeli WT, to niech się je*nie w łeb. Ja preferuję oryginalne modele, bo takie są po prostu najlepsze dla oka :)
    Jedynie co, to można odblokować silnik, by miał te same osiągi co czechosłowacki odpowiednik (który nie był blokowany). Ale nie ma takiej potrzeby.
    Jedynie co, to skróciłem kolanko o 10cm, zmieniłem tłok 2p na 3p.

  • Silnik

    Seryjny silnik typu 223 produkcji czechosłowackiej:
    - 2T
    - 50ccm
    - jednocylindrowy
    - chłodzony powietrzem
    - na gaźniku
    - mokre sprzęgło dwutarczowe
    - 2-2,5KM przy 5000obr\min
    - 3-stopniowa skrzynia biegów
    - wypolerowany na lustro :>

    Prędkości na poszczególnych przełożeniach, na prostej drodze, standardowe zębatki 11z\55z:
    1. bieg~ 15km\h
    2. bieg~ 35-40km\h
    3. bieg~ 55-60km\h; raz udało się uzyskać jakieś 75km\h z BARDZO nachylonej górki!!!

    Gdy dla próby była założona zębatka przednia 13z (na prędkość), wtedy silnik miał muła jak zablokowany chinol. Tylko z górki sobie radził, więc taka opcja jest dobra, jeśli mamy w pełni odblokowany silnik. Na zablokowany musi być standard 11z, góra 12z.

    Wymienione zostało do tej pory w nim:
    - tłok z pierścieniami
    - większość sprzęgła
    - uszczelki
    - linka sprzęgła
    - filtry paliwa, powietrza
    - łańcuch z kompletem zębatek

    Prócz tego została odnowiona cała elektryka - przewody biegnące pod bakiem, nic się teraz nie plącze :P

    Ogólnie jest to bardzo niezawodna jednostka, jedynie mogłoby być bardziej dopracowane sprzęgło. Jeśli chodzi o osiągi, to często przebija nimi dzisiejsze niektóre 50-tki - najczęściej chińskie skutery, które ledwo wyciągają 45km\h ;D Ale są na drogach i mocniejsze sprzęty, wtedy trzeba dać się wyprzedzić :) Bywa czasami, że ten silnik idealnie pracuje ale też miewa gorsze dni, tj. spadają obroty, nie ma mocy itd.

  • Zawieszenie

    Przód: seryjne lagi sprężynowe, bardzo dobrze się sprawują.
    Tył: Oryginalne sprężyny, były trochę pordzewiałe więc wyczyściłem no i w końcu się świecą :D
    Nie mam zastrzeżeń.

    ps. Jak wiadomo, nie stworzono jeszcze zawieszenia na polskie drogi... :D

  • Pamiętna podróż/przygoda

    1. Gdy mi się sprzęgło rozregulowało w trasie tak, że nie można go przywrócić do prawidłowej funkcjonalności - tego się nie zapomina, a było już z 3x co najmniej :\ później kłopot dojechać do domu...
    2. Jak jechałem na nocna przejażdżkę po okolicy i w pewnym momencie przestało mi działać całkowicie oświetlenie, a do domu było ze 2km :( Musiałem niestety główną drogą jechać, na szczęście nie było ruchu.

    A tak to każda przejażdżka Ogarkiem jest czymś świetnym, bo ma biegi, bo ma charakterystyczny dźwięk, bo jest klasykiem, który dalej jeździ wyróżniając się z tłumu pojazdów na drodze. Wiele osób widząc mnie na Ogarku patrzy wtedy inaczej niż na inne pojazdy :) Jazda nawet te 40km\h daje wiele satysfakcji.

  • Perspektywy

    Nigdy nie sprzedać, jeździć następne dziesiątki lat, cieszyć się tym sprzętem, a jeśli fundusze pozwolą, to Ogarek zostanie poddany profesjonalnemu odrestaurowaniu, kiedyś tam... Czyli nowy/nowe: lakier, części silnika, polerka i chromy gdzie się da, felgi z oponami, pozostałe elementy takie jak licznik, lusterka itp. Musi być stan fabryczny!

  • Plusy i minusy pojazdu

    + Wszyscy się za nim oglądają, taki oryginalny Ogar w mojej okolicy to rzadkość :) W ogóle klasyków już nie widać na drogach ;/
    + Jazda po mieście dla niektórych - siara, dla mnie - przeciwnie :)
    + Wszystkie dokumenty, opłacony
    + Bezcenne uczucie po wyprzedzeniu jakiegoś chinola, tym bardziej skutera :D
    + Wszystko działa jak powinno
    + Żadnych wycieków paliwa i oleju
    + Jak na swoje lata to ma dobre osiągi, czasami nawet lepsze niż niektóre dzisiejsze nowe jednoślady
    +\- Silnik często odpala od 1. kopa, góra trzech jak jest zimny; będąc nagrzanym to mamy doczynienia z sytuacją losową :D 1-5, a najczęściej więcej prób, by odpalił
    +\- Spalanie do 3l przy ekonomicznej jeździe 45-50km\h, a jadąc na pełnym gazie (ok. 60km\h) to jakieś 3,5-4l
    - Źle skonstruowane sprzęgło
    - Bardzo brakuje 4. biegu
    - Obdarty lakier, w niektórych miejscach rdza
    - Moc oświetlenia zależy od obrotów silnika
    - Mogłyby być produkowane seryjnie kierunkowskazy, wystawianie ręki nie pasuje jadąc na moto.

  • Osiągnięcia

    - To, ze udało mi się nabyć tego Rometa w bdb stanie i za tak małe pieniądze
    - Zrealizowany Projekt '11 - teraz przynajmniej nieźle wygląda :)
    - Wyprzedzenie auta dostawczego z górki jest już czymś xD
    - Typowe chinole (też skutery) praktycznie w tyle, chociaż rzadko spotykam je na drodze
    - Wygrany start spod świateł z Renault Clio :D szaaał
    - Dalej jest u mnie i jeździ
    - Odnowiona elektryka
    - Rekord prędkości na tylnej zębatce od Rometa Kadeta (35z) - PONAD 80km\h z długiej, dobrze nachylonej górki, której i tak później brakło ;D
    - 75km\h na standardowym przełożeniu z bardzo nachylonej górki (można by rzec, że z przepaści) i jednocześnie uzyskanie chyba z 8000obr\min i 6l\100km :D czyli katowanie silnika...

    Na PJ już ponad 600 komentarzy i prawie 30000 wyświetleń, z czego jakiś % to pewnie moje wejścia :D

  • Marzę o...

    - By właściciele takich sprzętów dbali o nie, remontowali na oryginał, a nie katowali i wyrzucali na złom
    - By paliwo nie przekroczyło ceny 5zł. Ale w Polsce to raczej niemożliwe...

    I te mniej realne...:
    - R1 od 2004r, GT350 Mustang, A4\A5 od 2010r

    BYŁO BY MI MIŁO GDYBYŚ POZOSTAWIŁ PO SOBIE KOMENTARZ :)

    Tylko nie wklejony i w 3-5 słowach, a szczery i napisany od siebie :)
    Wtedy odpiszę na 100%
    Bo żal mi osób, które wchodzą na każdy profil jak leci i metodą kopiuj-wklej umieszczają idiotyczne komenty typu: 10000\6 fajny i koniecznie zapraszam do mnie!!!!!
    Ja wiem kiedy ktoś wkleja, zbyt długo jestem na PJ, by się na to nabierać

    ZAPRASZAM RÓWNIEŻ DO:
    - MOICH SPOŁECZNOŚCI
    - ORAZ OCENY POZOSTAŁYCH POJAZDÓW

    Jeśli przeczytałeś cały opis, no to możesz teraz to napisać w swoich osiągnięciach :D
    Mało komu chce się tyle czytać, no ale jest to 1 z bardziej rozbudowanych opisów na PJ :) tak mi się wydaje...

    prezentacja:
    http://www.youtube.com/watch?v=gNx7iR5346c

    praca silnika:
    http://www.youtube.com/watch?v=ExCfXK_GgrY

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Kinroad XT50Q KING
  • Romet Ogar 200
  • Kymco Agility 50
  • WSK 125
  • Kingway Fonero
  • Mazda MX- 6

Co robią kierowcy na PJ