Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1959 r.
Racibórz
175 cm3
9 KM
0.00 s
Jawę kupiłem poprzez znajomego. Pojazd był w stanie takim jak na jednym ze zdjęć. Został oparty o płot i stał tak 20 lat pod chmurką. Był w części wrośnięty w ziemię i został zarośnięty przez pokrzywy. Lecz właściciel i tak zaśpiewał sobie za niego 500zł. Silnik był zapieczony, cylinder moczony w nafcie 2 tygodnie zanim z biedą zeszedł. Na szczęście był prawie cały kompletny. Po przywiezieniu go do domu został oczyszczony myjką ciśnieniową (Jedno zdjęć przedstawia motocykl po tym zabiegu). Później został rozkręcony do części pierwszych oraz opiaskowany, zostały poszpachlowane ubytki których było mnóstwo po piaskowaniu i pomalowany lakierem RAL 3004 który jest najbliżej oryginału. Motocykl jest powoli składany bo próbuję przyłożyć się do każdego elementu żeby nie zrobić tzw. fuszerki. W tym momencie robię koła (szlifowanie i chromowanie oryginalnych obręczy, mam już pochromowane szprychy, wymienione łożyska w bębnach, polerka bębna). Do pochromowania zostały mi tylko tłumiki, obręcze, ramka reflektora i bak. Silnik jest już ukończony, muszę tylko zrobić prądnicę. Motocykl powoli zmierza ku pierwszej przejażdżce :)
NIE
Dwusuwowy, chłodzony powietrzem o pojemności 175ccm. Tzw. dwururka. 1 cylinder, 2 kanały wydechowe. Półautomatyczne sprzęgło, 4 biegowa skrzynia biegów. Prądnica o mocy 45W z mechanicznym regulatorem napięcia.
Ten bak będzie pomalowany po bokach na srebrno. Lecz mam już kupiony drugi który zostanie pochromowany jak w oryginale.
Jawa 500 OHC, SHL 98 Villers, SHL M04, Junak,