Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1959 r.
Mielec
123 cm3
4 KM
7 Nm
0.00 s
Motocykl ten jest pamiątką rodzinną. Należał do mojego dziadka. Jest juz zarejestrowany i gotowy do drogi :)
Dane ogólne.
Długość 2020 mm
Szerokość 670 mm
Wysokość motocykla (nieobciążonego) 980 mm
Odległość siodełka kierowcy od powierzchni 740 mm
Rozstaw osi (średni) 1300 mm
Prześwit poprzeczny 160 mm
Wyprzedzenie koła przedniego 160 mm
Ciężar motocykla z całkowitym wyposażeniem (bez paliwa) 96 kg
Dopuszczalne obciążenie 150 kg
Prędkość maksymalna bez pasażera 75 km/h
Zużycie paliwa na 100 km przy szybkości 45km/h 3 litry
Zapas paliwa w zbiorniku wystarczający na przebycie 400 km
Nr silnika wybity jest na górnej części kadłuba, na prawo od miarki olejowej
Nr ramy wybity jest na głowicy ramy po prawej stronie.
Instalacja oświetleniowa
Akumulator 6V – 7 Ah umocowany w środkowej części skrzyni narzędziowej pod siodłem.
Reflektor przedni umocowany przy pomocy wsporników do przednich widełek, z żarówką 6V 25/25W światła szosowego i mijania zasilanego z prądnicy, oraz z żarówką 6V 3W światła miejskiego zasilanego z akumulatora. Wyłącznik świateł z wyjmowanym kluczykiem na korpusie reflektora.
Lampa tylna umocowana na tylnym błotniku, z żarówką 6V 3W światła tylnego i oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
Przełącznik świateł drogowych umocowany na kierownicy z lewej strony.
Oświetlenie szybkościomierza z akumulatora, żarówką 6V – 0,6W
Wyposażenie
Sygnał elektryczny zasilany z akumulatora.
Szybkościomierz z licznikiem kilometrów i wewnętrznym oświetleniem zamocowany w górnej półce przedniego widelca napędzany wałkiem giętkim z piasty tylnego koła.
Skrzynka narzędziowa z uchwytem akumulatora tłoczona z blachy, dwukomorowa, umocowania do ramy pod siodłem, zawierająca komplet kluczy płaskich, 2 klucze nasadowe, klucz do świecy, klucze pazurkowe do nakrętki rury wydechowej i nakrętki sworznia kierownicy, łyżki do opon wkrętak i trzpień do kluczy nasadowych oraz smarownicę ciśnieniową.
Wykończenie
Podwozie pokryte lakierem piecowym, części nielakierowane – chromowane (kierownica, rura wydechowa, obręcze, dolne osłony sprężyn amortyzatora, bagażnik) lub cynkowane.
Tymczasowo zamontowany silnik od WSK 125 o mocy 7KM.
Oryginalny silnik, stary typ S01 czeka na remont.
Dane oryginalnego silnika, typu S01
Dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm, stopień sprężania 6. Moc maksymalna 3,0 kW (4 KM) przy 4250 obr/min, maksymalny moment obrotowy 7,36 Nm przy 3000 obr/min. Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany podparty na czterech łożyskach kulkowych. Tłok ze stopu lekkiego z wypukłym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.
Instalacja zapłonowa
Iskrownik – prądnica osadzony na wale korbowym silnika; prądnica prądu zmiennego moc 28W, napięcie 6V
Wyprzedzenie zapłonu 27 stopni, co odpowiada 4,5 mm drogi tłoka do GMP
Odległość styków przerywacza 0,3 – 0,4 mm
Świeca zapłonowa o wartości cieplnej 17 wg oznaczenia firmy Bosch; gwint Świecy M14x1,25. Odstęp elektrod 0,4-0,6 mm.
Układa zasilania
Gaźnik typ G16, średnica gardzieli 16 mm, dysza typu zatopionego Ø 0,75 m, przepustnica sterowana za pomocą cięgła giętkiego przez obrót prawej rękojeści kierownicy.
Filtr powietrza z wkładem filtrującym z siatki metalowej zwilżonej olejem.
Zbiornik paliwa z blachy stalowej, pokryty wewnątrz powłoką ochronną, mocowany elastycznie śrubą centralną do belek górnych ramy.
Pojemność zbiornika 13,5 l Elastyczny przewód paliwa łączy zbiornik z gaźnikiem.
Paliwomieszanka benzynowo-olejowa w stosunku 20:1 olej silnikowy służy do smarowania silnika.
Układ napędowy
Przeniesienie napędu silnik-sprzęgło łańcuchem tulejkowym 3/8” x 7,5 mm o 44 ogniwach.
Sprzęgło 3 tarczowe z wkładkami korkowymi, zanurzone w oleju, uruchamiane cięgłem giętkim za pomocą dźwigni ręcznej umieszczonej na kierownicy z lewej strony.
Skrzynia biegów 3 biegowa o układzie kół stale zazębionych.
Zmiana biegów dźwignia nożną z lewej strony silnika.
Przeniesienie napędu na tylne koło łańcuchem rolkowym 1/2” x 7,75 mm o 118 ogniwach.
Wielkość przełożeń.
Przełożenie silnika – sprzęgło 2,31 : 1
Przełożenie w skrzynce biegów
I bieg 3,16:1
II bieg 1,49:1
III bieg 1:1
Przełożenie w skrzynki biegów – koło tylne 3,42:1
Przełożenie ogólne
I bieg 24,96:1
II bieg 11,77:1
III bieg 7,9:1
Rama z zawieszeniem tylnego koła kołyskowa z belek stalowych korytkowych spawana, nierozbieralna, z wahaczem resorowanym amortyzatorami sprężynowymi z tłumieniem olejowym.
Widelec przedni teleskopowy, zwijany z blach stalowej, ze sprężynami podwójnymi o działaniu progresywnym.
Kierownica rurowa, umocowana nastawnie w uchwytach na półce górnej widełek.
Koła szprychowe, piasty kół osadzone na łożyskach tocznych kulkowych. Tylko koło z piastą dzieloną do wyjmowania bez rozpinania łańcucha.
Obręcze 1,7 (43 mm) x19, tłoczne z blachy.
Ogumienie 3,00 x 19.
Szprychy Ø 3,1 mm, długości: 220 mm i 186 mm.
Hamulec wewnętrzne, szczękowe; średnica bębna 125; hamulec przedniego koła ręczny, hamulec tylnego koło nożny.
Siodło podwójne, z gumy gąbczastej, kryte dermatoidem.
Podnóżki nastawne, z nakładkami gumowymi.
Podnóżki pasażera tłoczone z blachy, składane.
Bagażnik z blachy stalowej, chromowany, umocowany na zbiorniku paliwa.
Błotniki walcowane z blachy stalowej: przedni węższy przymocowany do ruchomej części widełek przednich, tylnych – przymocowany do ramy.
Rura wydechowa i tłumiku mocowane po prawej stronie podwozia, przeprowadzone poniżej podnóżka.
Podstawka motocykla sprawa z blachy stalowej, zawieszona między silnikiem i tylnym kołem.
Kolekcji polskich motocykli :)