Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1979 r.
49 cm3
1 KM
2 Nm
0.00 s
Pierwsze prototypy tego motoroweru powstały prawdopodobnie już w 1975 roku.
W 1978 roku Zakłady Romet wypuściły na rynek, idąc za trendami światowymi, nowy miniaturowy motorower oznaczony jako 50M1.
Był on skierowany głównie dla dzieci i młodzieży. Motorower otrzymał silnik bazujący na silniku 017 z dodatkowym tłumikiem szmerów ssania i tak zmodyfikowany nosił oznaczenie 022.
Pony M1 była zupełnie nową konstrukcją opartą wprawdzie o podzespoły stosowane w innych seryjnie produkowanych w tym czasie motorowerów, ale idea zbudowania małego pojazdu przeznaczonego głównie dla młodzieży było pomysłem całkowicie rewolucyjnym. Niska rama oparta na balonowych kołach oraz wysoka wywinięta kierownica tworzyły charakterystyczną sylwetkę pojazdu. W modelu tym w odróżnieniu od późniejszych wykonań uwagę zwracało również siodło typu rowerowego z możliwością regulacji wysokości.
Jest to pierwszy model motorynki. Rzadko spotykany. Pierwsza seria.
Odrestaurowany.
Tuning Rometów, które mają tyle lat i pamiętają czasu PRL-u uważam za karygodny a "stjuningowanie" takiej motorynki to grzech. W tej motorynce NIGDY nie będzie tuningu.
Typ 022 produkcji Dezamet jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem. Pojemność skokowa 49,8 ccm, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, stopień sprężania 8. Moc 1,25 kW przy 4800 obr/min. Maks moment obrotowy 2,85 Nm przy 4000 obr/min.
Gaźnik:
poziomy typu GM12F
Sprzęgło:
dwu tarczowe mokre ze sprężyną centralną
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zmiana biegów ręczna.
Napęd:
Łańcuch rolkowy 12,7x7,75x4,88 o 84 ogniwach.
Stan idealny przejechane ok. 500km co na te silniki jest prawie niczym. Niektórzy robią na nich 15 000 km. Można powiedzieć że prawie nowy.
Wyżej
Stan idealny.
Na razie nie ma.
Utrzymać w takim stanie.
Plusy:
+50-M1 pierwszy model motorynki pierwsza seria!
+odnowiona,
+rzadko spotykane siedzenie, bagażnik, kierownica, osłona łańcucha, silnik,
+po prawie 3 miesięcznej przerwie silnik odpalił za trzecim razem!
Minusy:
brak nie ma minusów same plusy.
Motorynka nie posiada licznika ale jechałem obok Kadeta z licznikiem i lekko 50-55km/h.
Kompletny remont w 3miesiące.
Odnowienie.
innym Romecie(ciężko dostać cokolwiek na pomorzu za sensowną cenę).