facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Simson SR 50 1989r

Oglądano już 12218 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Simson SR 50 »
  • Rocznik

    1989 r.

  • Właściciel

    muczos

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Międzylesie

  • Pojemność

    60 cm3

  • Moc

    500 KM

  • Max. moment obrotowy

    700 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.01 s

  • Opis

    Kupiłem go na wakacjach 2007r w pakiecie za 2600zł (2 eserki z papierami, trzecia bez, rozkręcona) jeden simek jakoś się taczał, więc zabrał go mój brat, dla mnie zostało tylko padło bez kabli, hamulców i nie na chodzie, które kiedyś było porządnym NRD-owskim jednośladem. Połowa części pochodziła z różnych komarków, samochodów i rosyjskich maszyn rolniczych. Na początku gdy udało się go uruchomić, simek ledwo się taczał i było mu ciężko jeździć, a gdy już osiągnął te 40 km/h to nie było go czym zatrzymać. Prawie zawsze gdy gdzieś pojechałem to spowrotem musiałem pchać. Wkońcu powoli nauczyłem się na komarku jak coś rozkręcić i złożyć tak, żeby chodziło na i wziąłem się za remont silnika. Oczywiście użyłem do tego jak najtańszych części, ale niedawno musiałem wymienić wał i łożyska, bo miały duży luz. Gdy uporałem się z moim kapryśnym silnikiem to trzeba było robić elektrykę, postanowiłem zrobić ją po swojemu i jakoś działa. Następnie wymieniłem łożyska w kołach, zrobiłem remont przedniej zawiechy i z biegiem czasu dosłownie każda część została zregenerowana. Gdy przywróciłem go do prawie oryginału to zacząłem go tuningować, ale w trochę innym kierunku niż wszyscy. Założyłem obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa poskładany ze znalezionych części, przewinęłem cewki, podłączyłem alarm. Odziwo ten Goldłing (koledzy tak na niego mówią) leci mi ok. 80km/h, ale chyba licznik zawyża. Optyka została w oryg, stylu lat 80.

  • Tuning

    Założyłem obrotomierz, przewinęłem cewkę ładowania na większą moc, podłączyłem alarm. Audia już nie ma, przeszkadzało mi w przewożeniu butli z gazem i skrzynek z piwem :P Założyłem nowe lusterka i wskaźnik poziomu paliwa. Całkowicie zmieniona instalacja elektryczna, regulator napięcia ze skutera.

  • Silnik

    Co do silnika, to dostał cyl RZT 60, gaźnik AMAL 19T. Założyłem kosz od S70, który znacznie przyśpieszył motor.

  • Zawieszenie

    Wygodne bo oryginalne.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Za dużo żeby je wszystkie teraz wymieniać.

  • Perspektywy

    Doprowadzenie do stanu idealnego i niesprzedawanie.
    Porobienie nowych fotek na PJ

  • Plusy i minusy pojazdu

    + to jest simson
    + zapier**la jak mały samochodzik
    + mało pali
    + bezawaryjny (dopiero od remontu)
    + wygodny
    + dobre przyśpieszenie
    + dobrze radzi sobie na asfalcie, jak i na polnych drogach
    + fajny głos silnika
    + skrzynia 4B
    + itd. itp.
    - nie ma

  • Osiągnięcia

    Dzień w dzień wozi mnie w różne miejsca, w większości przypadków nie zawiódł w trasie (na wakacjach to i po 100km się zadrzało jeździć).
    12000km zrobione przeze mnie (codziennie przebieg jest coraz większy). Wcześniej przejechane koło 30000km

  • Marzę o...

    Tańszym paliwie...
    CZ 350 albo Jawie 634 (i będę którąś miał )

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Peugeot Vivacity
  • Audi 100
  • Suzuki SV 650s
  • Suzuki DR 350
  • Kymco ZX 50
  • Honda CM 125

Co robią kierowcy na PJ