Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1989 r.
Starczówek
50 cm3
4 KM
4600 Nm
0.00 s
Romet Ogar 200. Motorek kupiony w 2007 roku, był w opłakanym stanie, wszystko do remontu silnik jak i rama. Bez świateł, gaźnika, cewek, przerywacza i długo by jeszcze wymieniać. Od początku po kawałku wziąłem się za remont najpierw silnik w między czasie rama. Teraz motorek ma światła, wszystkie elementy potrzebne do jazdy i przeszedł cały remont silnika. Silnik już igła, dobrze dotarty, bo remont kosztował mnie sporo. Teraz została mi tylko rama, opony itp. Wszystko już zakupione, teraz czeka na nowy lakier i wymiane wszystkich elementóe na nowe. Za jakiś czas zaprojektuje na PJ nową odmiane. Pozdro.
Narazie tylko sportowy wydech od simsona z małymi przeróbkami. Ale tuning to dopiero będzie po lakierowaniu przy wymianie elementów na sportowe m.in stożek, amortyzatory ,,CONNI'', owiewka, naklejki od Jawa TS, opony ,,PANTERA'' - STOMIL i jeszcze wile innych. Wszystko będzie pokazane na zdjęciach. Silnik po czeskim tuningu:
-Wzmacniany wał z fabrycznie toczonym korbowodem , który zmniejsza jego wage oraz dwa łożyska igiełkowe.
-Cylinder CZ Orginał po polerce.
-Poszerzone kanały paliwowe i ich polerka.
-Tłok i pierścienie wykonany z japońskiego materiału o mniejszej wadze.
-Plan głowicy 1,5 mm
-Skorygowane kanały płuczące
-Łożyska SKF 6303 z luzem C3 (maks obroty łożysk 34000 obr/min)
-Powiększony króciec gaźnikowy
-Dysze odblokowane ,,68''
-Kolanko wydechu skrócone o 9.5 cm
Po kapitalnym remoncie, idealnie dotarty, 3 biegowy od jawa typ ,,21''. W pełni odblokowany po czeskim tuningu, wymienione zostały:
-Wzmacniany wał z fabrycznie toczonym korbowodem , który zmniejsza jego wage oraz dwa łożyska igiełkowe.
-Cylinder CZ Oryginał po polerce.
-Tłok i pierścienie wykonany z japońskiego materiału o mniejszej wadze.
-Plan głowicy 1,5 mm
-Łożyska SKF 6303 z luzem C3 (maks obroty łożysk 34000 obr/min)
-Wszyskie łożyska
-Wszystkie Simeringi
-Dysze odblokowane ,,68''
-Tarcze sprzęgłowe
-Zębatka w silniku
-Wirnik
-3 cewki
-Przerywacz i kondensator
-Śruby platynki
-Gaźnik: Pływak, Iglica i zawleczka, Dysze, Śrubka od obrotów, Dekielek z pompką, Przepustnica i Sprężyna oraz zaworek.
Przód - widelec teleskopowy - oryginał( bez zmian) tak jak i reszta.
Tył- wahacz z amortyzatorami.
Po lakierowaniu amortyzatory ,,CONNI''.
Wszystkie podróże tym moto są pamiętne :)
Jeśli posiadasz rometa, komara, motorynke, jawke lub coś podobnego: Dobrze Ci radze kup coś większego !!!
Zakończyć wreszcie długo trwały remont, odpicować, odmalować, odrestaurować i odstawić pod kocyk na strych i niech stoi :P
Po lakierowaniu:
- Nowe, szersze opony ,,PANTERA'' STOMIL
- Amortyzatory ,,CONNI''.
Plusy:
+ Mało pali...
+ Każda podróż bezcenna ( no może paliwo .. :P )
+ Tani w utrzymaniu
+ Tanie części
+ Samemu można naprawiać
+ MOTÓR Z DUSZĄ :)
+ Dosyć zrywny.
+ Każdy się ogląda.
+ Wszędzie Cię dowiezie
+ Zawrotna Prędkość :)
Minusy:
- Czasem się psuje.
- Troszkę twarde zawieszenie ale da się wytrzymać.
Na ogarze osiągnełem prędkość ponad 70 km/h. Trasy ok. 40 km bez awarii !!! Jazda w 3 osoby :)
Uzyskaniu stanu perfekcyjnego, oraz pozostawienie go na strychu i aby tam się zachował następne 20lat albo i więcej. Benzynie za 1zl i czymś większym. Myślę o jakimś ENDURO co najmniej 125 cm3. Stawiam na japońską technologię.