facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Komar 1960r

Oglądano już 14431 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Komar »
  • Rocznik

    1960 r.

  • Właściciel

    Nightwish

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Stargard

  • Pojemność

    49 cm3

  • Moc

    2 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Pierwszy model Komara który zjechał z taśmy montażowej w 1960 roku, jest oznaczony numerem MR 230 i posiada silnik od Rysia.Motorower Komar model 230 był pierwszym modelem tego \\\"insekta\\\" produkowanym przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe,poźniejszy Romet, w Bydgoszczy.Podstawową myślą przewodnią przy produkcji tego mopedu było zrobienie prostego i taniego motoroweru dla \\\"mas pracujących\\\".
    W nowej konstrukcji opracowanej w latach 1957-58 przez inzynierów B. Kędzierskiego, A. Kontzera i J. Podlaskiego, zastosowano zmodernizowany silnik z Rysia w wersji S02 ze zmienionymi przełożeniami w skrzyni biegów i bez dekompresatora a także wieloma innymi zmianami.Na bazie tego modelu w dalszych latach rozwijały się pozostałe modele Komara.
    Lata produkcji: 1960-1962

    Szybkość maksymalna 50 km/h,
    Szybkość użytkowa 35 km/h.
    Wyposażenie:
    Komplet narzędzi, pompka do opon

  • Tuning

    Siedzenie od Jawki ( obecnie oryginał )

  • Silnik

    Nigdy nie przepoławiany . Ściągnieta tylko raz głowica co by gwint zrobić i przy okazji wymienione pierścienie.
    Już trochę dzwoni :(

    Silnik: Typu SM02 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopień sprężania 6,5. Moc maksymalna 1,5 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min. Głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny - pedały. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10

    Gaźnik:
    Model GM12 z centralnym pływakiem Filtr mokry siatkowy z przesłona rozruchowa.

    Sprzęgło:
    Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale skrzyni biegów.

    Skrzynia biegów:
    Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewa rękojeścią kierownicy. Przełożenia w skrzyni I-3,25, II-1,55.Liczba zębów koła zdawczego 13.

  • Zawieszenie

    Sztywne . Przód resorowany spręzynowo

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Byłem 20 km od domu i świeca padła . Chciałem wykręcić i gwint sie zerwał w głowicy

    Przez całe lato 2008 , prawie codziennie po 20 , 30 km .

  • Perspektywy

    Utrzymać na chodzie , nigdy nie sprzedać !!!

  • Plusy i minusy pojazdu

    + niezawodny
    + tani w eksploatacji
    + pali prawie ze bez dotyku , wystarczy dotknąć pedała


    - stary
    -sztywny
    - uszkodzony gaźnik
    ( wyrobiona dysza i za bogata mieszanka )

  • Osiągnięcia

    55 km/h
    80 km non stop

  • Marzę o...

    O kolekcji Jaw i CZ oraz MZ , Hondzie CB 500 , Suzuki GS 500 , Kawasaki ER 5 , Yamaha R1 i parę innych uciech ;)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Kingway Fonero
  • BMW 5
  • Peugeot Speedfight2 50
  • Keeway F-act
  • NSU Prinz
  • Honda CBR 600

Co robią kierowcy na PJ