Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1960 r.
Stargard
49 cm3
2 KM
0.00 s
Pierwszy model Komara który zjechał z taśmy montażowej w 1960 roku, jest oznaczony numerem MR 230 i posiada silnik od Rysia.Motorower Komar model 230 był pierwszym modelem tego \\\"insekta\\\" produkowanym przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe,poźniejszy Romet, w Bydgoszczy.Podstawową myślą przewodnią przy produkcji tego mopedu było zrobienie prostego i taniego motoroweru dla \\\"mas pracujących\\\".
W nowej konstrukcji opracowanej w latach 1957-58 przez inzynierów B. Kędzierskiego, A. Kontzera i J. Podlaskiego, zastosowano zmodernizowany silnik z Rysia w wersji S02 ze zmienionymi przełożeniami w skrzyni biegów i bez dekompresatora a także wieloma innymi zmianami.Na bazie tego modelu w dalszych latach rozwijały się pozostałe modele Komara.
Lata produkcji: 1960-1962
Szybkość maksymalna 50 km/h,
Szybkość użytkowa 35 km/h.
Wyposażenie:
Komplet narzędzi, pompka do opon
Siedzenie od Jawki ( obecnie oryginał )
Nigdy nie przepoławiany . Ściągnieta tylko raz głowica co by gwint zrobić i przy okazji wymienione pierścienie.
Już trochę dzwoni :(
Silnik: Typu SM02 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopień sprężania 6,5. Moc maksymalna 1,5 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min. Głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny - pedały. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
Gaźnik:
Model GM12 z centralnym pływakiem Filtr mokry siatkowy z przesłona rozruchowa.
Sprzęgło:
Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale skrzyni biegów.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewa rękojeścią kierownicy. Przełożenia w skrzyni I-3,25, II-1,55.Liczba zębów koła zdawczego 13.
Sztywne . Przód resorowany spręzynowo
Byłem 20 km od domu i świeca padła . Chciałem wykręcić i gwint sie zerwał w głowicy
Przez całe lato 2008 , prawie codziennie po 20 , 30 km .
Utrzymać na chodzie , nigdy nie sprzedać !!!
+ niezawodny
+ tani w eksploatacji
+ pali prawie ze bez dotyku , wystarczy dotknąć pedała
- stary
-sztywny
- uszkodzony gaźnik
( wyrobiona dysza i za bogata mieszanka )
55 km/h
80 km non stop
O kolekcji Jaw i CZ oraz MZ , Hondzie CB 500 , Suzuki GS 500 , Kawasaki ER 5 , Yamaha R1 i parę innych uciech ;)