facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Suzuki RG 80 1991r

Oglądano już 26357 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Suzuki RG 80 »
  • Rocznik

    1991 r.

  • Właściciel

    Aju92

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Jarocin/Wilkowyja

  • Pojemność

    80 cm3

  • Moc

    10 KM

  • Max. moment obrotowy

    15 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    13.00 s

  • Opis



    SPRZEDANY


    JEŻELI JUŻ TU JESTEŚ TO POŚWIĘĆ MI 5 MINUT PRZECZYTAJ OPIS I UCZCIWIE OCEN MÓJ POJAZD. DZIĘKUJE.

    Suzuki RG 80: sprzęt raczej sportowo-turystyczno-motorowerowy niż sportowo-motorowerowy :D co chyba każdy widzi;]

    Mały silniczek wbrew pozorom daje rade. Dla początkujących w zupełności wystarczy. Nawet zaskakuje nie które osoby, które pierwszy raz na nim siedzą... "nie myślałem, że to tak idzie..." i różne takie opinie słyszę wymawiane z uśmiechem na ustach tych osób =)Silnik sam w sobie to nic szczególnego:) prawdopodobnie dysponuje mocą ok 12KM. Nie lubi on kręcenia na czerwone pole... Równo ciągnie już od 3000 obr/min, a od 5000 obr/min dostaje dodatkowy zastrzyk mocy, który niestety bądź tez może i dobrze kończy się przy ok 8000 obr/min. 3000 obr/min zapięta szóstka i gaz wystarczy żeby odjechać. Jednak nie będzie to odjazd w wielkim stylu... xD Żeby osiągnąć satysfakcjonujące przyspieszenia trzeba uzyć lewej nogi i pogrzebać w skrzyni biegów:)
    Na krętych drogach jeździ się tym moto dobrze lecz nie jest to żywioł tego malucha. Pokonując łuki (te polskie, dziurawe i ro...bane oczywiście) z prędkościami ok 100 km/h moto ma tendencje do bujania się. Gdyby jednak utwardzić przednie zawieszenie zjawisko to pewnie by zniknęło. Jeżdżąc przepisowo nie sprawia to żadnego problemu. Hamulce można uznać za dość dobrze ale... no właśnie ale. Jednym wystarcza innym nie. Mogłoby być jednak nieco lepiej. Szczególnie z przodu. Przedni hebel jest trochę "miękki" (przynajmniej w moim egzemplarzu), ale do opóźnień z tych prędkości jakie osiąga to maleństwo wystarcza. Tył natomiast mimo swej konstrukcji (bęben) jest dobry (!) Ale ma małą wadę lub ja mam z tym problem. Trochę słabo wyczuwam moment blokowania się tylnego koła... :/ Ogólnie rzecz biorąc jest dobrze uwzględniając to ,że ten motocykl konstrukcyjnie sięga połowy lat '80.
    Pozycja na nim jest trochę staroświecka. Lecz wbrew pozorom jest dość wygodna. Siedzi się dość nisko i nie ma się wrażenia siedzenia na szybkim (jak na swoją klasę) pierdzitku =] Mój egzemplarz ma też jedną drobna wadę (nie jest to dla mnie minus) skóra na kanapie z wiekiem zmieniła nieco swoje położenie i zamiast ładnie przylegać do pianki w przodzie lekko się naciągnęła i popękała. Przez to podczas jazdy lekko zsuwam się na bak ale przecież ten motor ma 17 lat i takie rzeczy są dopuszczalne ( w moim mniemaniu :D)
    Sama sylwetka pojazdu budzi mieszane uczucia ale ludzie...(!) przecież to dość leciwa konstrukcja! Wiele osób krytykuje ten motor za wygląd. Często słyszę opinie:fajny, ale mógłby być większy... ten zadupek mi się ie podoba... itp Ale on przynajmniej niczego nie udaje. Wygląda tak jak wyobrażano sobie sportowy motocykl w latach '80 nic więcej.:) A w mój gust trafia... xD
    Przednia owiewka BARDZO dobrze chroni przed wiatrem. Spokojnie i bez obaw można wyprostowanym latać powyżej 100 km/h ( na pewno przy moim wzroście ok 175 cm :D) I tutaj znowu chciałbym przypomnieć wiek tego moto. W latach kiedy powstał jego konkurencja była już parę lat na rynku HONDA MBX 80 i YAMAHA RD 80 czyli motocykle jeszcze starsze. A tak właściwie nikt nie porównuje go do tych maszyn, a do HONDY NS-1 czy YAMAHY TZR80 czyli motocykli młodszych i ładniejszych...
    Suzi kupiłem 19 kwietnia 2007 roku i od tamtej pory nie zrobiłem nim dużo bo ok 3500 km, ale 2500 km w sezonie 2008:) Pierwszy rok to był rok nauki i małych nerwów ponieważ moto przestało jeździć. A przyczyna... To głupie ale to był zabrudzony gaźnik... :) Ale wtedy nie paliłem się z naprawą, a tak w ogóle to nie wiedziałem jak się do tego zabrać ( pierwsze moto. Zero pojęcia co i jak normalnie wtedy to była czarna magia :D )A wszystko to wina złej jakości paliwa na jakie trafiłem... no cóż bywa... :) Na szczęście już jest wszystko OK i bez praktycznie żadnych napraw moto śmiga do dziś tylko z tym, że z popękaną czachą... Niektórzy wiedzą o co cho... ;D Nie długo wszystko co trzeba zrobię i będzie prawie idealnie. 17 lat na karku robi swoje nie ma się co dziwić ale w odpowiednich rękach ten moto przejeździ bez problemu drugie 17 lat.:)
    dane techniczne ze strony www.suzukicycles.org :

    RG 80 Gamma 1991
    Overall Length: 2 005 mm (78.9 in)
    Overall Width: 720 mm (28.3 in)
    Overall Height: 1 090 mm (42.9 in)
    Wheelbase: 1 335 mm (52.6 in)
    Wet Weight: 109 kg (240 lbs)
    Engine type: Water-cooled 79 cc 2-stroke. 9,9 hp/ 5.900 rpm, 1,2 Nm/ ? rpm. 6 speeds.
    Body color: white/blue, black/grey.

    http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/RG,80/43232 - Wbijać do kolegi !!! :)

    ZAŁOŻĘ SIĘ, ŻE WIĘKSZOŚĆ Z WAS I TAK NIE CZYTA TEGO OPISU... JAK WOLICIE :)


    Zapraszam do oceniania również mojego BMW:)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    A po co wam to wiedzieć? xD no najbardziej pamiętne są chyba te w których się nie dociera do celu... :(

  • Perspektywy

    * wymienić napęd na D.I.Da na prędkość

    * odnowić lakier

    * zrobić podświetlenie liczników na diodach ( te oryginalne mnie nie satysfakcjonuje i chcę lepiej oświetlić zegary^^)

  • Marzę o...

    - wielu rzeczach( zresztą jak każdy;P)
    - O tym żeby suzi wyglądała jakby dopiero opuściła fabrykę :)
    - lepszych drogach i tanim paliwie
    - żeby w moim życiu wszystko układało się tak jak bym tego chciał :)
    - no to chyba na tyle;P

    POZDRAWIAM

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • FSO Polonez Caro
  • Piaggio Zip
  • Suzuki SV 650s
  • Alfa Romeo 156
  • Beta RR 50
  • Peugeot 406

Co robią kierowcy na PJ