facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Ogar 205 1989r

Oglądano już 27317 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Ogar 205 »
  • Rocznik

    1989 r.

  • Właściciel

    Patrick33

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Zgierz/Aleksandrów Łódzki

  • Pojemność

    49 cm3

  • Moc

    2 KM

  • Max. moment obrotowy

    3 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Witam :)

    Romet jak Romet.
    Made in Poland, solidny motorower z silnikiem dwusuwowym o pojemności 49,8ccm.

    Sprawuje się dobrze od kiedy został przeprowadzony remont-czerwiec 2008.

    Wcześniej był słaby, psuł się dość często i nieładnie wyglądał z poobdzieraną farbą, jednak dostał nowy lakier o kolorze czerwonym :).
    Od remontu zostało zrobione ponad 1000km...bezawaryjnie :)

    Oczywiście były awarie typu spalona żarówka, czy zapchany gaźnik, ale zawsze można było je naprawić szybko i małym kosztem.
    Z motoru jestem zadowolony, przyspiesza nieźle i mało spala :).

    Zapraszam do oglądania filmów z
    udziałem mojego Rometa.



    http://pl.youtube.com/user/patrrrick333



    Jeżeli masz mi wystawiać komentarze w profilach pojazdu typu graficznego tzn. super na całą stronę, albo komentarze typu "fajne moto, zapraszam do mnie", to daruj to sobie bo Twój nick wraz z przewinieniem wysyłam do admina i dzień dziecka się kończy !
    Więc zastanów się zanim napiszesz idiotyczny komentarz.

  • Tuning

    W Romecie???-w życiu...Chyba że jakieś drobne poprawki, bądź udoskonalenia :)

    właściwie to brak. Jeśli można to nazwać tuningiem to pokrycie farba cynkową wydechu, polerka silnika i felg.

  • Silnik

    Oryginał.
    Igła
    Działa jak należy :)
    Dwusuwowy chłodzony powietrzem
    Typ: 023 Dezamet
    Pojemność skokowa: 49,8cm3
    Średnica cylindra: 38mm
    Skok tłoka: 44mm
    Stopień sprężania: 8
    Moc przy obr/min: 1,7KM/4800
    Maksymalny moment obrotowy: 2,85Nm
    Ga1nik: GM12F1
    Sprzęgło: Cierne 2-tarczowe, mokre
    Skrzynia biegów: 2 biegowa z nożną zmianą biegów
    Paliwo: PB95 z mieszanką mixolu i dodatku potasowego w stosunku 30:1
    Instalacja elektryczna: Iskrownik-prądnica 6V-20W
    Świeca zapłonowa: F-80 Iskra
    Masa silnika (bez oleju): 10,5kg
    Prędkość maksymalna: 50km/h
    Łańcuch: Rolkowy 12,7 x 7,75 x 4,88mm 110 ogniw
    Zużycie paliwa: 2,4l/100km

    Założyłem ostatnio nowy:
    -Cylinder
    -Tłok
    -Pierścienie
    -Zębatkę w skrzyni biegów
    -Przepustnicę
    -Iglicę
    -Oraz wymieniłem wszystkie linki :)

  • Zawieszenie

    W miarę komfortowe, chociaż przód za twardy-do remontu, a tył po regeneracji, działa odpowiednio.

    Zawieszenie koła przedniego: Teleskopowe sprężynowe o skoku 65mm

    Zawieszenie koła tylnego:
    Wahacz i amortyzatory teleskopowe o skoku 50mm Ogumienie- 17 x 2¼”

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Każda podroż tym pojazdem jest pamiętna :)
    A najbardziej pamiętna była ta podczas której wracałem od kolegi z ogniska o 3 rano. Było od niego około 2km, w tym 1km przez ciemny niebezpieczny las, bylem lekko wstawiony :) jak to po ognisku ale moglem jechać. gdy wyruszyłem i przejechałem las. Podczas wyjeżdżania z niego pomyślałem sobie "jestem już w domu" :), choć do domu miałem jeszcze około 800 metrów najgorsze czyli podróż przez las była już za mną. Postanowiłem wiec dodać trochę gazu. I tak sobie jadę, wyjeżdżam z lasu i nagle......spadł mi łańcuch :) było bardzo ciemno i trochę sie bałem wiec założenie jego nie zajęło mi więcej niż 30 sekund :) założyłem i pojechałem jak najszybciej, dopiero po powrocie do domu zauważyłem ze mam cale podrapane ręce, są w smarze i krwi. Podczas jazdy nawet nie czułem bólu. Wiec umyłem sie i poszedłem spać.
    Była to nie zapomniana podróż, dodam także ze wtedy miałem stary łańcuch który lubił spadać i miał bardzo ostre krawędzie :]

    Druga podróż to w pewną wrześniową niedzielę, kiedy to miałem wypadek tym motorowerem, na szczęście już nie widać na nim skutków tego zdarzenia, a wyglądało to nieciekawie...

  • Perspektywy

    -Naprawa skrzyni biegów gdy tylko się ociepli.
    -Wymiana łożysk na wale.
    -Remont przedniego zawieszenia.
    -Wymiana łożysk w przednim kole
    -Niewielkie modyfikacje-polerka kanałów, być może odchudzenie tłoka i takie tam ;))
    -Utrzymanie go w jak najlepszym stanie.
    -Rejestracja
    -Dbanie
    -Dbanie ;)

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    -mało pali
    -Romet :)
    -tani i prosty w naprawach
    -bezawaryjny mimo powszechnie panującej opinii że te maszyny się psują.
    -NIE jest to pusty, plastikowy chinol bez duszy !!
    Minusy:
    -nieco przestarzały wygląd
    -nie jest na legalu ;(

  • Osiągnięcia

    2 miesiące bez awarii :)
    Odnowienie tego klasyka i utrzymanie w obecnym stanie, wygrane wyścigi z innymi motorowerami :)

  • Marzę o...

    jakimś fajnym moto na ten sezon, musi być legal więc najlepiej coś na 50ccm, np: DT 80/50, RS, ew. RG 80 itp - wróć :D
    To się już spełniło ;)

    Poza tym marzę o zdrowiu dla mojej rodziny i dla mnie, o zdaniu prawka kat. A i B, oraz o jakimś większym moto w przyszłości i o fajnym autku na początek, np: A3, Ibiza itp ;)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Junak M 10
  • Opel Vectra
  • Benelli 125
  • Peugeot Trekker 50
  • Volkswagen Golf
  • Fiat Punto

Co robią kierowcy na PJ