Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1989 r.
Zgierz/Aleksandrów Łódzki
49 cm3
2 KM
3 Nm
0.00 s
Witam :)
Romet jak Romet.
Made in Poland, solidny motorower z silnikiem dwusuwowym o pojemności 49,8ccm.
Sprawuje się dobrze od kiedy został przeprowadzony remont-czerwiec 2008.
Wcześniej był słaby, psuł się dość często i nieładnie wyglądał z poobdzieraną farbą, jednak dostał nowy lakier o kolorze czerwonym :).
Od remontu zostało zrobione ponad 1000km...bezawaryjnie :)
Oczywiście były awarie typu spalona żarówka, czy zapchany gaźnik, ale zawsze można było je naprawić szybko i małym kosztem.
Z motoru jestem zadowolony, przyspiesza nieźle i mało spala :).
Zapraszam do oglądania filmów z
udziałem mojego Rometa.
http://pl.youtube.com/user/patrrrick333
Jeżeli masz mi wystawiać komentarze w profilach pojazdu typu graficznego tzn. super na całą stronę, albo komentarze typu "fajne moto, zapraszam do mnie", to daruj to sobie bo Twój nick wraz z przewinieniem wysyłam do admina i dzień dziecka się kończy !
Więc zastanów się zanim napiszesz idiotyczny komentarz.
W Romecie???-w życiu...Chyba że jakieś drobne poprawki, bądź udoskonalenia :)
właściwie to brak. Jeśli można to nazwać tuningiem to pokrycie farba cynkową wydechu, polerka silnika i felg.
Oryginał.
Igła
Działa jak należy :)
Dwusuwowy chłodzony powietrzem
Typ: 023 Dezamet
Pojemność skokowa: 49,8cm3
Średnica cylindra: 38mm
Skok tłoka: 44mm
Stopień sprężania: 8
Moc przy obr/min: 1,7KM/4800
Maksymalny moment obrotowy: 2,85Nm
Ga1nik: GM12F1
Sprzęgło: Cierne 2-tarczowe, mokre
Skrzynia biegów: 2 biegowa z nożną zmianą biegów
Paliwo: PB95 z mieszanką mixolu i dodatku potasowego w stosunku 30:1
Instalacja elektryczna: Iskrownik-prądnica 6V-20W
Świeca zapłonowa: F-80 Iskra
Masa silnika (bez oleju): 10,5kg
Prędkość maksymalna: 50km/h
Łańcuch: Rolkowy 12,7 x 7,75 x 4,88mm 110 ogniw
Zużycie paliwa: 2,4l/100km
Założyłem ostatnio nowy:
-Cylinder
-Tłok
-Pierścienie
-Zębatkę w skrzyni biegów
-Przepustnicę
-Iglicę
-Oraz wymieniłem wszystkie linki :)
W miarę komfortowe, chociaż przód za twardy-do remontu, a tył po regeneracji, działa odpowiednio.
Zawieszenie koła przedniego: Teleskopowe sprężynowe o skoku 65mm
Zawieszenie koła tylnego:
Wahacz i amortyzatory teleskopowe o skoku 50mm Ogumienie- 17 x 2¼”
Każda podroż tym pojazdem jest pamiętna :)
A najbardziej pamiętna była ta podczas której wracałem od kolegi z ogniska o 3 rano. Było od niego około 2km, w tym 1km przez ciemny niebezpieczny las, bylem lekko wstawiony :) jak to po ognisku ale moglem jechać. gdy wyruszyłem i przejechałem las. Podczas wyjeżdżania z niego pomyślałem sobie "jestem już w domu" :), choć do domu miałem jeszcze około 800 metrów najgorsze czyli podróż przez las była już za mną. Postanowiłem wiec dodać trochę gazu. I tak sobie jadę, wyjeżdżam z lasu i nagle......spadł mi łańcuch :) było bardzo ciemno i trochę sie bałem wiec założenie jego nie zajęło mi więcej niż 30 sekund :) założyłem i pojechałem jak najszybciej, dopiero po powrocie do domu zauważyłem ze mam cale podrapane ręce, są w smarze i krwi. Podczas jazdy nawet nie czułem bólu. Wiec umyłem sie i poszedłem spać.
Była to nie zapomniana podróż, dodam także ze wtedy miałem stary łańcuch który lubił spadać i miał bardzo ostre krawędzie :]
Druga podróż to w pewną wrześniową niedzielę, kiedy to miałem wypadek tym motorowerem, na szczęście już nie widać na nim skutków tego zdarzenia, a wyglądało to nieciekawie...
-Naprawa skrzyni biegów gdy tylko się ociepli.
-Wymiana łożysk na wale.
-Remont przedniego zawieszenia.
-Wymiana łożysk w przednim kole
-Niewielkie modyfikacje-polerka kanałów, być może odchudzenie tłoka i takie tam ;))
-Utrzymanie go w jak najlepszym stanie.
-Rejestracja
-Dbanie
-Dbanie ;)
Plusy:
-mało pali
-Romet :)
-tani i prosty w naprawach
-bezawaryjny mimo powszechnie panującej opinii że te maszyny się psują.
-NIE jest to pusty, plastikowy chinol bez duszy !!
Minusy:
-nieco przestarzały wygląd
-nie jest na legalu ;(
2 miesiące bez awarii :)
Odnowienie tego klasyka i utrzymanie w obecnym stanie, wygrane wyścigi z innymi motorowerami :)
jakimś fajnym moto na ten sezon, musi być legal więc najlepiej coś na 50ccm, np: DT 80/50, RS, ew. RG 80 itp - wróć :D
To się już spełniło ;)
Poza tym marzę o zdrowiu dla mojej rodziny i dla mnie, o zdaniu prawka kat. A i B, oraz o jakimś większym moto w przyszłości i o fajnym autku na początek, np: A3, Ibiza itp ;)