Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1982 r.
Dębica
49 cm3
3 KM
0.00 s
Motor nie był przerabiany, jedynie zostały załozone osłony na tylne koła. Większość czesci jest orginalna poza kilkoma drobiazgami. Mam go po tacie który przestał go używać więc ja się nim zająłem
Model 50T1 powstał w oparciu o zapotrzebowanie rynku na motorowery dwuosobowe.
W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe i nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa.Zastosowano takze nowy 3 biegowy silnik o zwiekszonej mocy.
Na bazie tego modelu powstał takze model usportowiony - 50TS1. W odróznieniu od wersji podstawowej posiadał wysoko umieszczony tłumik tylni, krótki przedni błotnik oraz wąską niską "sportową" kierownicę. Ciekawym rozwiązaniem był (zwłaszcza w pierwszych modelach) zupełnie rozbieralny widelec przedni.( kazda półka rozbierana osobno). Pózniejsze modele posiadały znany juz z komara widelecz rozbierna tylko górną półką.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu 019 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopien sprężania 8. Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min. Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
Gaźnik:
Poziomy typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza suchy.
Sprzęgło:
Mokre trzytarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.
Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-36,3, II-122,6 III-16,07. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo osłonietym lancuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.
Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 70 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia skok 50 mm. Siodło kanapowe dwuosobowe.
Stosowane barwy nadwozia: zielona, czerwona, niebieska, żółta
Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 19". Ogumienie 2,25-19. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkladką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm.
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Prądnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Świeca zapłonowa M14x175. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W. Sygnał elektryczny prądu stałego - bateryjny
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 9,0 l
Cieżar:
Ciężar własny 63 kg, cieżar max 150 kg
Zużycie paliwa:
2,8 l/100 km przy 40 km/h
Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesień 25%,
Stosunek mocy silnika do ciężaru 35 KM/T
Szybkość maksymalna 40 km/h,(w rzeczywistości 50 km/h)
Szybkość użytkowa 40 km/h
Nie było i nie planuje
rometowski 3biegowy silnik 019
oryginalne:)
chyba każda taka jest:)
remont generalny silnika- nalezy mu sie po tylu latach:D
- hmmm jak to Romet lubi czasami zrobic jakis numer, ale czy to jest tak do konca minus to nie wiem ;)
- coraz cięzej znaleźć niektóre elementy do skrzyni biegów
+ mimo ubiegu lat wciąż ładna sylwetka
55km/h:)
jak najdłuższym życiu Rometa ;)