Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1976 r.
Siedlce
50 cm3
2 KM
0.00 s
Nigdy!
-Typu 017, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem.
-Średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 cm³.
-Stopień sprężania 8:1
-Moc nominalna 1,7 +/- 0,2 KM (1,25 +/- 0,15 kW) przy 4800 obr./min.
-Moc maksymalna 1,8 KM (32 KM/l) przy 5600 obr./min.
-Moment maksymalny 0,29 kGm (2,85 Nm) przy 2800 obr/min
-Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego
-Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie
-Rozrusznik nożny
-Przeniesienie napędu: kołami zębatymi (zęby skośne)
-Przełożenie biegów I bieg 1,92 ; II bieg 1,0
-odbiór napędu łańcuch rolkowy 1/2x4,8x100 ogniw, liczba zębów koła zdawczego z=12
-kąt wyprzedzenia zapłonu stały 27 stopni (3 mm przed ZZ)
-odstęp pomiędzy stykami przerywacza 0,3-0,4 mm
-Swieca zapłonowa gwint M14x1,25 ; wartość cieplna 225 (wg Bosch) lub F80 (wg Iskra)
-odstęp między elektrodami świecy 0,5-0,6 mm
-rozruch silnika rozrusznikiem nożnym
-Zmiana biegów rękojeścią pokrętną, umieszczoną z lewej strony kierownicy
-Ilość oleju w skrzynce biegów 0,5 l
-Sprzęgło dwutarczowe mokre
-Masa silnika bez oleju 10,3 kg
-Gaźnik GM12F poziomy, o przelocie 12 mm
-Paliwo stanowiło mieszankę (1:25) benzyny z olejem Lux10, Lux dw lub Mixol S
-Eksploatacyjne zużycie paliwa około 2l/ 100 km
Info: wikipedia.org
Odnowienie chromów,poszycia siedzenia; ewentualna rejestracja na "żółte blachy"
Plusy:
-> unikat
-> rodzinna pamiątka
-> ciekawa historia
-> odnowiony wizualnie i mechanicznie
Minusy:
-> niezarejestrowany
-> fatalne spawy baku paliwa
-> pęknięta lampa przednia
-> siedzenie potrzebuje ratunku tapicera
własnym czterokołowcu z okresu PRL'u