Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1984 r.
Okolice Sandomierza
60 cm3
6 KM
0.00 s
Witam. Chciałbym zaprezentować Wam mojego Simsona. Posiada on 4 biegi oraz instalację elektryczną 12V. Kupiłem go 02.08.2009 roku po naprawdę długich poszukiwaniach zadbanego egzemplarza. Stałem się jego właścicielem za nie małe pieniądze jak na taki motor, ale ja uważam ( dotyczy to nie tylko tej sytuacji), iż lepiej jest dołożyć trochę do danej rzeczy przy zakupie i cieszyć się nią dłużej, niż pozornie zaoszczędzić i w efekcie żałować ...
Dodam jeszcze, że mimo różnych zachęt do kupna innych nowych motorowerów, ja innej możliwości nie rozpatrywałem ...
A dzisiaj jestem dumny z tego, że posiadam taki motor, jakim jest Simson - bo to przecież już jest niemal zabytek :)
Gdy go kupiłem, był to ,,zwykły\" Simson.
Zmieniłem w nim kilka rzeczy poprawiających wygląd, ponieważ chciałem ,,troszkę\" go odświerzyć, a przy okazji również ,,troszkę\" się wyróżniać :) Silnika nie chciałem ruszać, lecz wyszło, jak wyszło ... Aha -i- żeby było wszystko jasne : ja tych wszystkich przeróbek nie traktuję jako ,,tuning\", bo i nie taki cel one wszystkie miały ...
Modyfikacje wizualne :
+ Półka na zegary
+ Nowy prędkościomierz do 100 km/h
+ Wskaźnik temperatury oraz wilgotności powietrza
+ Zegarek ( a\'la obrotomierz )
+ Lusterka Eagle - chromowane , owalne
+ Manetki chromowane
+ Białe klosze kierunkowskazów
+ Biały klosz tylnej lampy
+ Diodowe żarówki tylnej lampy
+ Niebieska żarówka światła postojowego
+ Podświetlanie prędkościomierza na niebiesko
+ Chromowana osłona łańcucha
+ Chromowane chlapacze
+ Chromowany filtr paliwa
+ Chromowana nakrętka wlewu oleju oraz regulacji sprzęgła
+ Chromowane wentyle
+ Stopka boczna
Silnikiem zająłem się nie z tego powodu, że chciałem mieć więcej mocy czy coś podobnego ... Po prostu po jakimś czasie jeżdżenia zaczęły z cylindra dochodzić nie tyle niepokojące, co zwyczajnie nie miłe odgłosy dzwoniących pierścieni ...
A z tego powodu, iż ja nie lubię gdy coś nie działa, lub działa tak jak nie powinno, postanowiłem przeprowadzić remont silnika ...
Części które założyłem :
( Oczywiście wszystkie nowe )
+ Cylinder RZT POWER RS602
+ Tłok jednopierścieniowy RZT POWER o średnicy 41mm
+ Specjalna głowica do tego zestawu
+ Gaźnik Amal 19T
+ Łożyska KOYO C3 z teflonowymi koszyczkami
+ Łożysko igiełkowe sworznia SKF
+ Zębatka zdawcza 14z
+ Chromowana fajka AKA ELECTRIC
+ Kondensator oraz przerywacz zapłonu
+ Olej przekładniowy Mobil Mobilube GX-A SAE 80W GL-4
+ Oraz inne drobne rzeczy (np. świeca, kpl. simmeringów, uszczelek itd... )
+ Opona na przód Heidenau Slick
+ Nowa kierownica chrom
I to by było wszystko, ponieważ nie chcę ,,przedobrzyć\"
Za długą listę musiałbym napisać, gdybym chciał wymienić wszystkie jego plusy ... Dla mnie ten Simson jest niemalże idealny, więc minusów nie dostrzegam. :)
Posiadanie Simsona w takim stanie.